• Anonym (Lisa)

Vad gör du just nu eller var har du gjort idag

Nu när FL har har plockat ner tråden vad gör du just i sex forumet nu så startar jag en ny tråd under övrigt  istället 

• Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Längtar) skrev 2025-08-30 21:13:38 följande:

Barnen har en kompis över som ska sova hos oss så det är fullt ös. Det beställdes "peppriga köttbullar" med pasta till middag. Jag har i kryddpeppar i mina och kompisen älskar dem. I övrigt har det städats badrum och vattenlås. 

Låter gott.
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-08-30 21:26:42 följande:
    Vi hade en mycket trevlig kväll  igår 🎊🍾💃
    Härligt😀
  • Anonym (Hm)
    Anonym (Tjorven) skrev 2025-08-30 21:28:31 följande:
    Det är bara att knalla vidare om man inte gillar en tråd  
    Tycker jag också.
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-30 20:33:13 följande:
    Ja, man får göra sitt bästa.
    Och nu är det officiellt höst. Sista sommardagen spenderades här i lägenheten med en massa ångning av kläder, tvättande, diskande och allmän städning.

Vill välkomna nästa årstid med ordning, reda och trivsamhet. Och så befinner jag mig i en jobbig järnbristvecka just nu. Då vill man bara kura ihop sig i hemmet med godis, flottig mat och söta drycker.

Avslutade ändå denna sommar med en stund på gården förut med mina  älsklingar, Cornelis och Loffe, bredvid en. Är så tacksam över att de höll mig sällskap en stund, mina fluffiga små pussgubbar  🐈😍

Dusch strax och sen blir det lite grisen i säcken. Ska bli skönt att få skratta en stund igen.
  • Mayjel
    Anonym (Hm) skrev 2025-08-31 20:14:39 följande:
    Tycker jag också.
    Det är Lars/Peter som jävlas med tummarna. Bara av ren elakhet då han endast är ute efter att provocera och inget annat. Det går inte att resonera med människan. 

Idag har jag varit inne hela dagen p.g.a. rosenveckan, som alltid är jobbigast de två-tre första dagarna. 

Roade mig med att göra ännu ett blindtest på Ahlgrens bilar förut. Fick alla rätt. Tror det underlättade lite att jag sköljde med och drack en klunk vatten mellan varje godisbit. Då neutraliseras smaken i munnen märker jag. 

Måste vara därför som många inte känner skillnad mellan de olika tre bilsmakerna. Äter man en rosa bil så sitter ju smaken efter denna kvar i munnen när man påbörjar nästa färg. Bäst att skölja med vatten om man vill känna skillnaden. 
  • RaYzLeR

Du har bra smaksinne som kan känna skillnad på Ahlgrens bilar. Själv så känner jag bara att det smakar sött, men kan inte urskilja någon speciell smak. Fast jag har överlag dåligt smaksinne tror jag. Glad

• Mayjel
    RaYzLeR skrev 2025-09-01 20:45:35 följande:

Du har bra smaksinne som kan känna skillnad på Ahlgrens bilar. Själv så känner jag bara att det smakar sött, men kan inte urskilja någon speciell smak. Fast jag har överlag dåligt smaksinne tror jag. Glad

Prova att dricka och skölja med vatten mellan varje bil så känner även du en skillnad. Eller så kan det vara så att vi har olika känslighet, precis som du sa. 
  • Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-09-01 00:14:10 följande:
    Och nu är det officiellt höst. Sista sommardagen spenderades här i lägenheten med en massa ångning av kläder, tvättande, diskande och allmän städning.

Vill välkomna nästa årstid med ordning, reda och trivsamhet. Och så befinner jag mig i en jobbig järnbristvecka just nu. Då vill man bara kura ihop sig i hemmet med godis, flottig mat och söta drycker.

Avslutade ändå denna sommar med en stund på gården förut med mina  älsklingar, Cornelis och Loffe, bredvid en. Är så tacksam över att de höll mig sällskap en stund, mina fluffiga små pussgubbar  🐈😍

Dusch strax och sen blir det lite grisen i säcken. Ska bli skönt att få skratta en stund igen.
    Ja, nu är hösten här, den har sin tjusning också.

Den veckan kan vara jobbig, känner igen menyn😁

Mysigt att gosa med pälsbollar 😀🐈
  • Anonym (Hm)
    Mayjel skrev 2025-09-01 20:35:05 följande:
    Det är Lars/Peter som jävlas med tummarna. Bara av ren elakhet då han endast är ute efter att provocera och inget annat. Det går inte att resonera med människan. 

Idag har jag varit inne hela dagen p.g.a. rosenveckan, som alltid är jobbigast de två-tre första dagarna. 

Roade mig med att göra ännu ett blindtest på Ahlgrens bilar förut. Fick alla rätt. Tror det underlättade lite att jag sköljde med och drack en klunk vatten mellan varje godisbit. Då neutraliseras smaken i munnen märker jag. 

Måste vara därför som många inte känner skillnad mellan de olika tre bilsmakerna. Äter man en rosa bil så sitter ju smaken efter denna kvar i munnen när man påbörjar nästa färg. Bäst att skölja med vatten om man vill känna skillnaden. 
    Larvigt att tumma ner, bryr mig inte i och för sig om tummarna.
Svar på tråden Vad gör du just nu eller var har du gjort idag