Anonym (Kvinna...) skrev 2024-09-01 14:01:29 följande:
Detta kanske du och resten i tråden inte vill höra, men jag kommer berätta vad som hänt mig.
Jag träffade en man som betedde sig sådär i början, extremt svartsjuk. Han hade barn på heltid så även om jag inte gick på krogen träffades vi inte alltid (inte bara pga hans extremt krävande barn utan även pga mina husdjur i första hand). Han kunde ringa över 100 ggr på en kväll och skicka lika många sms. Han förklarade att det berodde på hans enorma kärlek "vackraste jag mött, aldrig känt såhär, rädd att förlora dig... bla bla bla"
Som alla här skriver eskalerade detta beteende, han började misshandla mig rejält, det blev mer och mer normaliserat från min sida, jag förstod helt enkelt inte. Jag skickade bilder till vänner, släkt, syskon och även till mitt eget barn på mina skador. Ingen trodde på mig av (vad jag tror) 2 anledningar... 1 - han är så charmig och fantastisk, älskad av alla 2 - OM han är så hemsk varför lämnade JAG inte.
Slutade med misshandel framför mina närmaste anhöriga och trots att jag inte stod bakom anmälan blev han omgående häktad och sedan dömd till 2 års fängelse.
Vi hade kontakt men fick inte träffas eller prata i telefon eller ses på hans permissioner (vilket vi gjorde i smyg).
Han gick en behandling via frivården som hjälpte enormt. Han insåg hur sjukt beteende han hade då och hur illa han betett sig mot mig. Detta var ett par år sen och det finns INGET kontrollbehov, våld eller svartsjuka kvar.
Vet inte hur det är med din man, ville bara berätta detta.
Det är bra att behandlingen fungerade och att han insåg vilket sjukt beteende han hade.
Men alla inser ju inte hur sjukt det är och går därför inte heller på någon behandling.
Mitt ex gjorde det t ex inte utan la istället all skuld på mig. Och han fortsatte på samma sätt med andra tjejer han träffade efter mig.
Jag tycker också att du ska vara vaksam på att han inte faller tillbaka i sitt gamla beteende igen.
Skulle han göra det så är han ju uppenbart inte att lita på.
Och då hoppas jag att du lämnar.