• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Anonym (221711)
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-08 17:11:13 följande:
    Grattis 🥳🥳
    Tack så jätte mycket🥰
  • Anonym (Hoppfull)
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-08 17:14:12 följande:

Finns det en ungefärligt antal dagar man brukar ha från första sprutan till kroppen är redo för äggplock? 

Förstår ju om det är lite individuellt men iaf. Vill vara mentalt beredd på måndag om det skulle kunna vara plock inom dagarna eller veckan efter... ☺️

Det finns olika protokoll och alla reagerar olika på olika mängder läkemedel. Men ska du in för kontroll så skulle jag gissa att de blir inom 1-4 dagar beroende på hur det ser ut. 
  • Eulalia84

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas att det får gå bra hela vägen nu.

• Livshopp2025
    Eulalia84 skrev 2025-02-09 09:08:47 följande:

Jag har egentligen testdag imorgon men tog ett test idag eftersom det är helg och det var positivt😭 Jag är gravid!🥰

Så lycklig men också lite orolig, hoppas hoppas att det får gå bra hela vägen nu.

Men vilken härlig start på helgen för dig, grattis!! Lycka till fortsättningsvis!
  • Anonym (221711)

Nej vad roligt, stort grattis🥰 Håller tummarna att det går bra hela vägen❤️
  • Nervernautanpå

Grattis! ❤️
  • Anonym (Hoppfull)

Grattis! 🥰
  • Anonym (Nervös och hoppfull)

Grattis 🤩🤩
  • Eulalia84
    Livshopp2025 skrev 2025-02-09 09:27:46 följande:
    Men vilken härlig start på helgen för dig, grattis!! Lycka till fortsättningsvis!
    Anonym (221711) skrev 2025-02-09 10:31:35 följande:
    Nej vad roligt, stort grattis🥰 Håller tummarna att det går bra hela vägen❤️
    Nervernautanpå skrev 2025-02-09 11:48:20 följande:
    Grattis! ❤️
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-09 12:38:16 följande:
    Grattis! 🥰
    Anonym (Nervös och hoppfull) skrev 2025-02-09 16:18:03 följande:
    Grattis 🤩🤩

Tack så mycket allihopa❤️
  • Livshopp2025

Idag har jag varit på kliniken för återföring av blastocyst ❤️ Åh vad jag hoppas att den här vill fastna och växa till en frisk och stark bebis!
    Förra gången kände jag i princip ingenting när de satte in blastocysten, idag gjorde det lite ont. Det stack till flera gånger på vägen in och även nu efteråt känns det. 100% hanterbart, ingen smärta utan mer att det känns bara, nojar dock över att det inte borde kännas... Men kan det påverka utfallet att det blev såhär idag tro?

Svar på tråden 40år och IVF