• Nervernautanpå

40år och IVF

Hej, finns det fler än jag där ute som just nu går igenom en ivf-resa som lite äldre? 

Jag har tidigare flera inseminationer i olika perioder, varav 3 i Danmark. 

Men nu gör vi ett sista försök med ivf (eller ja, kanske tre, det är vad vi har betalat för). 

Jag har tagit mina första sprutor Bemfola så jag är i början bara. 

Vore kul att följas åt och byta erfarenheter om någon fler är i samma situation. Dela gärna med er om ni gjort samma sak men lyckats, skulle gärna höra om fall där det gått bra, behöver få känna lite hopp. 

• Svar på tråden 40år och IVF
  • Livshopp2025
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-07 21:00:49 följande:

Pratat med kliniken i veckan och känner mig uppgiven hur långsamt att hela tiden verkar gå. Nu ska jag vänta på att det ska höra av sig om nytt försök och planera hur det ska se ut. en mens har passerat och låter som nästa också hinner passera innan de får tummen ur. Varför exakt kan jag inte börja med sprutor igen nästa cykel? förutsätter att de avser byta läkemedel eller något nu och inte slösar tid för att de är långsamma. 

Nä vad segt att bara gå och vänta! Hoppas de ger dig en förklaring snart samt en bra plan för nästa försök!
  • Anonym (Hoppfull)
    Nervernautanpå skrev 2025-02-07 22:40:46 följande:
    Usch, låter jättejobbigt att ha en klinik som är så där. Hoppas dom snabbar på processen nu. Vad beror långsamheten på? 
    Till att börja med ska de återkomma med info via snigelpost så bara det är ju att vänta till nästa vecka istället för att kommunicera via telefon. Känns nästan oseriöst. Väldigt frustrerande. 
  • Anonym (221711)

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Har inte riktigt fattat de än, känns overkligt men jag är världens lyckligaste människa. Nu håller vi tummarna att allting går bra🥰

• Anonym (Hoppfull)
    Anonym (221711) skrev 2025-02-08 05:15:56 följande:

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Har inte riktigt fattat de än, känns overkligt men jag är världens lyckligaste människa. Nu håller vi tummarna att allting går bra🥰

Stort grattis! heja dig! vi håller självklart tummarna för dig. 
  • Eulalia84
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-07 21:00:49 följande:

Pratat med kliniken i veckan och känner mig uppgiven hur långsamt att hela tiden verkar gå. Nu ska jag vänta på att det ska höra av sig om nytt försök och planera hur det ska se ut. en mens har passerat och låter som nästa också hinner passera innan de får tummen ur. Varför exakt kan jag inte börja med sprutor igen nästa cykel? förutsätter att de avser byta läkemedel eller något nu och inte slösar tid för att de är långsamma. 

Men va trist och jobbigt med en sådan klinik. Som om det inte är nog med all annan väntan inom ivfprocessen. Hoppas det löser sig och att dom sätter lite fart. 
  • Eulalia84

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Åh stort grattis!❤️ 
  • Livshopp2025

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Åh vad roligt, stort grattis och lycka till med allt!! 🥰
  • Anonym (221711)
    Anonym (Hoppfull) skrev 2025-02-08 07:41:48 följande:
    Stort grattis! heja dig! vi håller självklart tummarna för dig. 
    Eulalia84 skrev 2025-02-08 09:17:34 följande:
    Åh stort grattis!❤️ 
    Livshopp2025 skrev 2025-02-08 09:54:33 följande:
    Åh vad roligt, stort grattis och lycka till med allt!! 🥰

Tack så jätte mycket ❤️ 🥰

• Anonym (Nervös och hoppfull)

Tjejer JAG ÄR GRAVID.

Grattis 🥳🥳
  • Anonym (Nervös och hoppfull)

Finns det en ungefärligt antal dagar man brukar ha från första sprutan till kroppen är redo för äggplock? 

Förstår ju om det är lite individuellt men iaf. Vill vara mentalt beredd på måndag om det skulle kunna vara plock inom dagarna eller veckan efter... ☺️

Svar på tråden 40år och IVF