• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • AngieF

Är det någon som använder premom för att registrera ÄL tester?

Jag testade förra månade men registrerade fel och la inte in så många tester. Så den här månaden köpte jag easy@home test och lägger in varje dag.

Det har liksom blivit marginellt lägre och lägre senaste två dagarna. Vet inte om det är vanligt?
    Har inte druckit särskilt mycket mer innan testerna och tar runt samma tid varje dag.

• Malines
    AngieF skrev 2024-12-18 16:38:27 följande:

Jag testade förra månade men registrerade fel och la inte in så många tester. Så den här månaden köpte jag easy@home test och lägger in varje dag.

Det har liksom blivit marginellt lägre och lägre senaste två dagarna. Vet inte om det är vanligt?
    Har inte druckit särskilt mycket mer innan testerna och tar runt samma tid varje dag.

Jag har kört lite med premom och gissar att dina tester Inte har stigit ännu utan att det är en standard nivå ungefär där de varierar lite i styrka eftersom alla fortfarande är hyfsat svaga. Typ som blinkande gubbe på CB lila innan den blir fast om du vet? Har du inte använt de kanske du skulle vilja komplettera med de en månad så du inte missar din ÄL, och ser hur de där testen följer ÄL och CB testen? 😊 Du är ju också hyfsat tidigt i din cykel så de kommer nog stiga ännu mer precis innan ÄL om du inte vet att du har tidig ÄL. 

Jag kör CB för att inte missa och sen vanliga testen för att få se när exakta peaken var 😊 
  • Drömmar22

Hej alla!

Jag hoppar in i januaritråden. Vi har en dotter på 1 år och 5 månader och försöker nu med syskon. Första riktiga försöket var nu i december, men fick då bara till ett mys vid beräknad ägglossning. Tänker köra lite mer seriöst denna månad med ÄL tester.. jag är 34 och mannen är 33 🙂.

🌸 BIM-Lista 🌸 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 

4/11 Barnlängtan2024

5/1 - Vallmo93

6/1 - AngieF

7/1 - Önskan97

8/1 - sanso

9/1 - väntarpåfyran 

10/1 - B3tt4n

10/1 - Anonym (Universitetsbebis)

11/1 - Malines

11/1 - Dalkullan1988

14/1 - Drömmar22

17/1 - Lorainza

• Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-18 08:56:35 följande:
    Men kan dem inte bara skriva ut de?! Jag behövde bara ringa♥️ men shit vilken väntan.. kan du inte söka dig till en annan stad?♥️ 

japp! 🥰  alla som gör ivf tar ju såna med 
    Vart ringde du för att få det utskrivet? Vi har kollat på andra städer också men pausade lite nu över Jul. Får kolla på det igen nästa cykel. Undersökningen skulle vara innan cykel dag 13 och det gick inte ihop med vad vi hittade för tider på andra platser. 
  • Väntarpå4an
    Barnlängtan2024 skrev 2024-12-18 07:21:14 följande:

Godmorgon! Fick idag en blinkande smiley 🥹 så kul för mannen sa ?den blinkar! den blinkar?😆 
    Ska till VUL nu och se om ett ägg är påväg 🥹

Godmorgon. Idag kom blinkande smiley för mig med 🥰❤️
  • Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-18 16:38:27 följande:

Hej

Jag har premom appen och köpte samma stickor som du denna månaden. Kör även med cb advance och fick blinkande gubbe idag. Vi kan se hur mina stickor blir och hur starka dom är när det börjar närma sig toppen. 
    Jag tempar också för att konstatera äl. 
  • AngieF
    Malines skrev 2024-12-18 23:28:58 följande:
    Jag har kört lite med premom och gissar att dina tester Inte har stigit ännu utan att det är en standard nivå ungefär där de varierar lite i styrka eftersom alla fortfarande är hyfsat svaga. Typ som blinkande gubbe på CB lila innan den blir fast om du vet? Har du inte använt de kanske du skulle vilja komplettera med de en månad så du inte missar din ÄL, och ser hur de där testen följer ÄL och CB testen? 😊 Du är ju också hyfsat tidigt i din cykel så de kommer nog stiga ännu mer precis innan ÄL om du inte vet att du har tidig ÄL. 

Jag kör CB för att inte missa och sen vanliga testen för att få se när exakta peaken var 😊 
    Det låter rimligt! Jag har CB advanced hemma så kommer komplettera med det närmsta dagarna. Appen gissar på ÄL 24/12.
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-19 06:18:10 följande:
    Vart ringde du för att få det utskrivet? Vi har kollat på andra städer också men pausade lite nu över Jul. Får kolla på det igen nästa cykel. Undersökningen skulle vara innan cykel dag 13 och det gick inte ihop med vad vi hittade för tider på andra platser. 
    Ringde till min gynekolog bara som jag vart hos innan (pga diverse smärtor)  och som jag ska på fertilitetsutredningen hos ☺️ 
    Pratade med hennes assistent, som sedan skulle kolla med gynekologen. Sade att är det inte ok ringer jag upp dig annars finns receptet att hämta ut bara. 
    ah förstår! sämsta tiden att vilja ha hjälp nu.. 
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-19 13:07:07 följande:
    Ringde till min gynekolog bara som jag vart hos innan (pga diverse smärtor)  och som jag ska på fertilitetsutredningen hos ☺️ 
    Pratade med hennes assistent, som sedan skulle kolla med gynekologen. Sade att är det inte ok ringer jag upp dig annars finns receptet att hämta ut bara. 
    ah förstår! sämsta tiden att vilja ha hjälp nu.. 
    Okej då förstår jag 😊 jag kanske kan testa och ringa så får man se vad de säger. Skadar ju inte att prova. 
  • Sanso

Jag har fått provsvar på mitt senaste hcg efter missfall och det ligger ju strax under 5. Tycker det är svårt att hitta info om att bli gravid med aningen ökat hcg kvar i kroppen. Någon som har någon erfarenhet? Jag har inte kollat med äl-stickor, men upplever att jag har alla tecken på äl som jag brukar ha i normala fall 😊

Svar på tråden BIM januari 2025