• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (Lantisen)

Hej alla!

Hoppar in här då mensen kommer komma när som helst. 

Känns så dystert. Vi har kämpat hela 2024 utan en enda tillstymmelse till plus. Ni vet, när man räknat med att nästa år, då har vi vår bebis. Nej. Det har vi kanske inte. Istället fortsätter kampen. Kampen mot blödningar och kampen mot tiden. Jag är 37, sambon 42. Vi har båda barn sen innan men inget gemensamt. En abort i bagaget. Gissa om ångesten över den ligger över mig? Vi har stora barn, 7 st mellan 9-17 år. Vi trodde det räckte. Det var vår första tanke. Men. Det räcker inte. 

Funderar på om jag ska sluta testa helt. För att få ett lugn. Bara köra när det passar. Önska mig lycka till 😅

Hoppas på ett bra 2025 nu ????🏻

🌸BIM🌸

1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    27/1 Anonym (Lantisen)

• Väntarpå4an

Nu har jag dåligt samvete! 
    Var bjuden på julfest igår, drack några glas vin var absolut inte mer än salongsberusad i en kvart typ ;) 
    Vet att tempen påverkas av alkohol men trodde nog att den skulle öka men idag fick jag istället en stor dipp. 

Har nån vart med om samma? Nu funderar jag på nyår, hur ska man göra med Alkohol? Hur kommer ni tänka?
    Vi har våra stora barn hemma så blir inte nåt mer än nåt glas oavsett men ah. 

Är på Äl +4 idag

• Anonym (Lantisen)

Angående det här med att dricka eller inte. Jag lever som vanligt ungefär. Vi har ju också barn så det är ju inte så att det är några fester direkt 😂 Jag tror personligen att jag skulle bli knäpp om jag levde som om jag vore gravid hela tiden. Tänker att det kanske händer max en gång att man tar ett par glas under graviditeten isåfall. och inte vet jag hur mycket det kan skada, inte så farligt skulle jag tro. Tänk alla som blir gravida utan att veta om det. 

Så här skålas det ibland ändå 🥂

• Addy99

Blir galen på min kropp just nu 😂

Igår dippade tempen rejält och nu är den upp igen. BIM-1 eller 2, osäker.

Jag har nu i en vecka haft lätt mensvärk till och från, varje dag. Imorse vaknade jag och hade rejält ont en stund (brukar bara ha jätteont precis innan mensen kommer), kändes typ som det krampar lite inne i fiffi så att säga, tänkte att nu kommer den till 100% när jag går till toaletten. Nope. Bara massa sekret typ som ÄL 🤔

Igår kväll tyckte jag mitt kiss luktade lite märkligt, så då började jag oroa mig för UVI istället. Men imorse inget sånt. Tänker att det nästan måste vara UVI om man har molvärk i tjejmagen så länge? Får nog testa mig ifall mensen kommer.

Helt sjukt vad man analyserar allt 😂

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-28 10:04:13 följande:

Nu har jag dåligt samvete! 
    Var bjuden på julfest igår, drack några glas vin var absolut inte mer än salongsberusad i en kvart typ ;) 
    Vet att tempen påverkas av alkohol men trodde nog att den skulle öka men idag fick jag istället en stor dipp. 

Har nån vart med om samma? Nu funderar jag på nyår, hur ska man göra med Alkohol? Hur kommer ni tänka?
    Vi har våra stora barn hemma så blir inte nåt mer än nåt glas oavsett men ah. 

Är på Äl +4 idag

Du ska inte ha dåligt samvete! finns ju som sagt många som dricker långt in i graviditeten för dem inte vet att dem är gravida. Top of mind hon influensern som har en dokumentär på SVT. Första tiden av en graviditet så tar ju inte fostret näring från dig vad jag förstått. Så tänk inte på de! 🙏🏼 

Själv drack jag lite förrförra helgen innan jag fick mitt utomkveds för visste redan då att något var fuffens, hade inte druckit sen juni då, vilket jag planerar att fortsätta med nu. Alla som ger råd kring hur man ska hantera endometrios säger noll alkohol, så därav min strikthet. Hade nog inte brytt mig lika mycket annars 😊 

• Vias
    🌸BIM🌸

1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    5/1 Vias 
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme
    27/1 Anonym (Lantisen)

Lägger in mig på listan, även om jag inte har några större förhoppningar denna månad 🥹
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-28 11:55:03 följande:

Du ska inte ha dåligt samvete! finns ju som sagt många som dricker långt in i graviditeten för dem inte vet att dem är gravida. Top of mind hon influensern som har en dokumentär på SVT. Första tiden av en graviditet så tar ju inte fostret näring från dig vad jag förstått. Så tänk inte på de! 🙏🏼 

Själv drack jag lite förrförra helgen innan jag fick mitt utomkveds för visste redan då att något var fuffens, hade inte druckit sen juni då, vilket jag planerar att fortsätta med nu. Alla som ger råd kring hur man ska hantera endometrios säger noll alkohol, så därav min strikthet. Hade nog inte brytt mig lika mycket annars 😊 

Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-28 11:07:00 följande:

Angående det här med att dricka eller inte. Jag lever som vanligt ungefär. Vi har ju också barn så det är ju inte så att det är några fester direkt 😂 Jag tror personligen att jag skulle bli knäpp om jag levde som om jag vore gravid hela tiden. Tänker att det kanske händer max en gång att man tar ett par glas under graviditeten isåfall. och inte vet jag hur mycket det kan skada, inte så farligt skulle jag tro. Tänk alla som blir gravida utan att veta om det. 

Så här skålas det ibland ändå 🥂

Tack för era tankar. Kan ärligt säga att jag inte haft en tanke på att avstå tidigare, utan vart mer så att "inget plus, fritt fram". Men nu känner jag mig mer orolig, troligtvis för det vart så kämpigt denna gången. 

Men jag tror nog att året ska få skålas in med bubbel och njuta av kvällen. Förhoppningsvis är det sista skåpet på ett tag framöver 😊🍾
  • Norgetjejen

Hej! 
    Jag läste BIM december tråden och tänkte hoppa in här. Jag är 24 år och min kille är 33, vi är inne på vårt femte försök utan ett minsta plus i bagaget. Börjar känna mig rätt uppgiven, hade ett hopp om att det skulle vara lättare för att jag var så ung. Kör med både ägglossningstester och tempar, har en regelbunden cykel. Inväntar ägglossning just nu.

Bim listan
    1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    11/1 Norgetjejen

13/1 Annpor
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme

• Anonym (Tredje)
    nathalie85 skrev 2024-12-28 09:34:29 följande:
    jagfick mitta andra ma och skrapades i början av december. äl cd 18 frpn skrapning.  haft en likadan med skrapning 3 pr sedan, då också äl ca 18 dar senare.  
    Kämpa på????🏻 det suger verkligen?
    Tack! Ja det suger verkligen. All tid som gått förlorad liksom 
  • Dalkullan1988

Då var det dags igen, fick fast smiley på clearblue advanced äl-test igår. Har egentligen inte behov av att testa för jag har sån olidlig smärta under de 3 dagarna kring äl. Men nu hoppas verkligen att vi får till det med mys idag Så att 2025 blir året med + 

Känns samtidigt helt lönlöst, har identifierat äl nu senaste tre månaderna men inget plus. Har som jag skrivit tidigare varit gravid 4 gånger innan under 2024 varav 2 kemiska och 2 MA. Jag vill bara att det ska funka nu för det är en sån ångest och stress i detta.

Svar på tråden BIM januari 2025