Siripiri skrev 2024-12-28 11:55:03 följande:
Du ska inte ha dåligt samvete! finns ju som sagt många som dricker långt in i graviditeten för dem inte vet att dem är gravida. Top of mind hon influensern som har en dokumentär på SVT. Första tiden av en graviditet så tar ju inte fostret näring från dig vad jag förstått. Så tänk inte på de! 🙏🏼
Själv drack jag lite förrförra helgen innan jag fick mitt utomkveds för visste redan då att något var fuffens, hade inte druckit sen juni då, vilket jag planerar att fortsätta med nu. Alla som ger råd kring hur man ska hantera endometrios säger noll alkohol, så därav min strikthet. Hade nog inte brytt mig lika mycket annars 😊
Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-28 11:07:00 följande:
Angående det här med att dricka eller inte. Jag lever som vanligt ungefär. Vi har ju också barn så det är ju inte så att det är några fester direkt 😂 Jag tror personligen att jag skulle bli knäpp om jag levde som om jag vore gravid hela tiden. Tänker att det kanske händer max en gång att man tar ett par glas under graviditeten isåfall. och inte vet jag hur mycket det kan skada, inte så farligt skulle jag tro. Tänk alla som blir gravida utan att veta om det.
Så här skålas det ibland ändå 🥂
Tack för era tankar. Kan ärligt säga att jag inte haft en tanke på att avstå tidigare, utan vart mer så att "inget plus, fritt fram". Men nu känner jag mig mer orolig, troligtvis för det vart så kämpigt denna gången.
Men jag tror nog att året ska få skålas in med bubbel och njuta av kvällen. Förhoppningsvis är det sista skåpet på ett tag framöver 😊🍾