• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-20 19:05:46 följande:
    Okej då förstår jag 😊 jag kanske kan testa och ringa så får man se vad de säger. Skadar ju inte att prova. 

Nä det är ju inget som man kan skada sig med direkt, så tycker minsann dem kan skriva ut de! 

Själv ligger man nu på sjukhus, fick inte missfall i helgen och HCG-blodprovet visade igår att det t.o.m. att gått upp 8 enheter sen förra fredagen. Imorse började jag får rejäla smärtor, strålade mot rumpan och upp i revbenen på hela högra sidan av magen. Började blöda med, fick akuttid kl 11, var inne på operation en stund efter 13 och nu saknar jag en äggledare på höger sida💔 men försöker hålla hoppet uppe, min kompis har fått två barn trots bara en äggledare. ♥️

Ta hand om er alla! å fortsätt lyssna på era kroppar, folk tycker man är tokig som håller koll på temp, puls och annat, men jag har länge anat att det vart ett utomkveds. Hade jag fått  cellgifter i fredags när dem inte hittade något på VUL, hade detta nog inte hänt.. men samtidigt hade jag fått cellgifter hade vi fått pausa i 6 månader, nu kan vi börja försöka igen om typ 4 månader. 

God jul och lycka till alla baby-makers♥️ hoppas ni får ert plus denna cykeln♥️

• Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2024-12-20 21:23:27 följande:

Nä det är ju inget som man kan skada sig med direkt, så tycker minsann dem kan skriva ut de! 

Själv ligger man nu på sjukhus, fick inte missfall i helgen och HCG-blodprovet visade igår att det t.o.m. att gått upp 8 enheter sen förra fredagen. Imorse började jag får rejäla smärtor, strålade mot rumpan och upp i revbenen på hela högra sidan av magen. Började blöda med, fick akuttid kl 11, var inne på operation en stund efter 13 och nu saknar jag en äggledare på höger sida💔 men försöker hålla hoppet uppe, min kompis har fått två barn trots bara en äggledare. ♥️

Ta hand om er alla! å fortsätt lyssna på era kroppar, folk tycker man är tokig som håller koll på temp, puls och annat, men jag har länge anat att det vart ett utomkveds. Hade jag fått  cellgifter i fredags när dem inte hittade något på VUL, hade detta nog inte hänt.. men samtidigt hade jag fått cellgifter hade vi fått pausa i 6 månader, nu kan vi börja försöka igen om typ 4 månader. 

God jul och lycka till alla baby-makers♥️ hoppas ni får ert plus denna cykeln♥️

Jag har inga ord💔
    Skickar dig all styrka som finns❤️❤️❤️ tar hand om er
  • Väntarpå4an
    Sanso skrev 2024-12-20 19:54:44 följande:

Jag har fått provsvar på mitt senaste hcg efter missfall och det ligger ju strax under 5. Tycker det är svårt att hitta info om att bli gravid med aningen ökat hcg kvar i kroppen. Någon som har någon erfarenhet? Jag har inte kollat med äl-stickor, men upplever att jag har alla tecken på äl som jag brukar ha i normala fall 😊

Jag har inte vetat om hur mycket hcg jag haft kvar efter mf men vi har kört på som vanligt när äl kommit.. Har dock inte lyckats bli gravid direkt efter ett mf. 
  • Väntarpå4an

Godmorgon 
    Tredje dagen med blinkande smiley. Hur många dagar brukar ni ha med blink innan den är fast? 

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2024-12-21 09:18:49 följande:
    Jag har inga ord💔
    Skickar dig all styrka som finns❤️❤️❤️ tar hand om er
    Inte jag heller, denna höstenterminen blev verkligen maxad med skit.. Tack fina du♥️♥️♥️ 
  • AngieF

Har bara fått utslag på ÄL stickorna (typ nedåtgående kurva) och rund tom ring på CB advanced, så var jätteorolig att kroppen inte är återställd sen mitt MA i slutet av oktober. Men så idag kom äntligen den blinkande gubben! Ska köra stickor senare idag för att se om de också ökat något än. Kan vara att ägglossningen blir lite senare än julafton så vi kör på varannan dag en bit in i nästa vecka.

Vi kör heminsemination då min man tycker pressen blir för stor runt ägglossning och kan inte komma alls då. Tycker det funkar super för oss. Han kilar in på toaletten och göra sin grej sen sprutar jag in det och ligger och vilar i sängen ca 30 min. Enklare att få till många dagar samt att slippa frustrationen i oss båda när det inte funkar att ligga.

• Anonym (Önskan97)

Kan inte rå för att nästan bli lite frustrerad på kroppen????
    hoppades att ägglossning hade skett igår, haft en del symptom på det och äntligen ett positivt LH test på en rfsu sticka CD17 men tyvärr verkar det inte skett. Och nu åker vi iväg till fjällstuga med familjen en vecka så får se hur det går att fortsätta försöka😬
    Har haft en del cykler utan ägglossning sedan jag slutade med minipiller i januari😔

• Addy99

Eftersom jag är först på BIM-listan får jag väl ge en uppdatering? 😉

Min kille har varit sjuk så vi har inte kunnat mysa när NC sa att ÄL skulle ske, men nu säger den att ÄL skedde mycket tidigare än väntat och isåfall hade vi dubbelt mys dagen innan så jag hoppas 😇

Har idag haft helt galen ?mensvärk?, vet inte om det betyder något eller om det bara är all julmat och sånt som får magen att säga ifrån 😂

• elsa0915

Hej alla hoppfulla!

Hoppar in i den här tråden jag också, BIM 5 januari. Fick glad gubbe på CB ägglossningstest igår, så ... Oskyldig

Är tredje månaden jag (34 år) och sambon (31 år) aktivt försöker... vet inte hur jag ska förklara känslan nu, men det känns som om av någon anledning kan jag inte bli gravid och det kommer aldrig hända för mig? Någon slags djupt rotad känsla av att "det kommer aldrig gå för mig." Jag försöker tänka positivt för att bli av med den men det är svårt.

Någon som känner igen sig i det..? 

🌸 BIM-Lista 🌸 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 

4/11 Barnlängtan2024

5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

6/1 - AngieF

7/1 - Önskan97

8/1 - sanso

9/1 - väntarpåfyran 

10/1 - B3tt4n

10/1 - Anonym (Universitetsbebis)

11/1 - Malines

11/1 - Dalkullan1988

14/1 - Drömmar22

17/1 - Lorainza

• Addy99
    elsa0915 skrev 2024-12-22 17:26:24 följande:

Hej alla hoppfulla!

Hoppar in i den här tråden jag också, BIM 5 januari. Fick glad gubbe på CB ägglossningstest igår, så ... Oskyldig

Är tredje månaden jag (34 år) och sambon (31 år) aktivt försöker... vet inte hur jag ska förklara känslan nu, men det känns som om av någon anledning kan jag inte bli gravid och det kommer aldrig hända för mig? Någon slags djupt rotad känsla av att "det kommer aldrig gå för mig." Jag försöker tänka positivt för att bli av med den men det är svårt.

Någon som känner igen sig i det..? 

🌸 BIM-Lista 🌸 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 

4/11 Barnlängtan2024

5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

6/1 - AngieF

7/1 - Önskan97

8/1 - sanso

9/1 - väntarpåfyran 

10/1 - B3tt4n

10/1 - Anonym (Universitetsbebis)

11/1 - Malines

11/1 - Dalkullan1988

14/1 - Drömmar22

17/1 - Lorainza

Kul, välkommen!!

Känner exakt samma som dig, är 35! Känns som att det gått så lätt för alla runt en så självklart kommer man bli den som det inte funkar för. Tror man får tänka positivt och iaf ge det 6-12 månader sen kan man ju ta hjälp ☺️ vi har testat i 2 mån nu men inte så seriöst utan mer ?blir det så blir det?, men stressen att tiden rinner ut finns ju givetvis.

Önskar dig lycka till!!
Svar på tråden BIM januari 2025