• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (Lantisen)
    Addy99 skrev 2024-12-22 14:45:06 följande:

Eftersom jag är först på BIM-listan får jag väl ge en uppdatering? 😉

Min kille har varit sjuk så vi har inte kunnat mysa när NC sa att ÄL skulle ske, men nu säger den att ÄL skedde mycket tidigare än väntat och isåfall hade vi dubbelt mys dagen innan så jag hoppas 😇

Har idag haft helt galen ?mensvärk?, vet inte om det betyder något eller om det bara är all julmat och sånt som får magen att säga ifrån 😂

Jag har följt den här tråden också då min Bim är runt nyår, tror dock på den här sidan av året. Så har inte lagt in mig här än. 

måste ändå svara på ditt inlägg. Jag har också haft riktig menskänsla idag! Såå konstigt. Tänker direkt och hoppas att det kan vara ett symptom. Kan man få det så tidigt? Om jag har rätt borde jag va på ÄL +5 idag. 

• Väntarpå4an
    Anonym (Lantisen) skrev 2024-12-22 23:08:40 följande:

Jag har följt den här tråden också då min Bim är runt nyår, tror dock på den här sidan av året. Så har inte lagt in mig här än. 

måste ändå svara på ditt inlägg. Jag har också haft riktig menskänsla idag! Såå konstigt. Tänker direkt och hoppas att det kan vara ett symptom. Kan man få det så tidigt? Om jag har rätt borde jag va på ÄL +5 idag. 

Addy99 skrev 2024-12-22 14:45:06 följande:

Eftersom jag är först på BIM-listan får jag väl ge en uppdatering? 😉

Min kille har varit sjuk så vi har inte kunnat mysa när NC sa att ÄL skulle ske, men nu säger den att ÄL skedde mycket tidigare än väntat och isåfall hade vi dubbelt mys dagen innan så jag hoppas 😇

Har idag haft helt galen ?mensvärk?, vet inte om det betyder något eller om det bara är all julmat och sånt som får magen att säga ifrån 😂

Hoppas ni båda känner tidigare sympom ❤️ jag har känt tidigare väldigt tidigare symptom så visst kan det vara just det ni känner. Håller tummarna
  • Väntarpå4an
    elsa0915 skrev 2024-12-22 17:26:24 följande:

Hej alla hoppfulla!

Hoppar in i den här tråden jag också, BIM 5 januari. Fick glad gubbe på CB ägglossningstest igår, så ... Oskyldig

Är tredje månaden jag (34 år) och sambon (31 år) aktivt försöker... vet inte hur jag ska förklara känslan nu, men det känns som om av någon anledning kan jag inte bli gravid och det kommer aldrig hända för mig? Någon slags djupt rotad känsla av att "det kommer aldrig gå för mig." Jag försöker tänka positivt för att bli av med den men det är svårt.

Någon som känner igen sig i det..? 

🌸 BIM-Lista 🌸 

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 

4/11 Barnlängtan2024

5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

6/1 - AngieF

7/1 - Önskan97

8/1 - sanso

9/1 - väntarpåfyran 

10/1 - B3tt4n

10/1 - Anonym (Universitetsbebis)

11/1 - Malines

11/1 - Dalkullan1988

14/1 - Drömmar22

17/1 - Lorainza

Känner absolut igen mig, jag har tre barn så att jag kan få barn vet jag men det har tidigare gått så lätt för mig att bli gravid. Nu har vi försökt i 6 månader med två mf. Vilket får mig att bli rädd för att vi inte kommer lyckas hela vägen 😭
  • Väntarpå4an
    Anonym (Önskan97) skrev 2024-12-22 10:51:49 följande:

Kan inte rå för att nästan bli lite frustrerad på kroppen????
    hoppades att ägglossning hade skett igår, haft en del symptom på det och äntligen ett positivt LH test på en rfsu sticka CD17 men tyvärr verkar det inte skett. Och nu åker vi iväg till fjällstuga med familjen en vecka så får se hur det går att fortsätta försöka😬
    Har haft en del cykler utan ägglossning sedan jag slutade med minipiller i januari😔

Att tempen inte stiger kan inte bero på nåt annat? Förkyld så du sover men öppen mun ellee liknande? 
    Förhoppningsvis så stiger tempen idag❤️
  • Väntarpå4an
    AngieF skrev 2024-12-22 09:27:13 följande:

Har bara fått utslag på ÄL stickorna (typ nedåtgående kurva) och rund tom ring på CB advanced, så var jätteorolig att kroppen inte är återställd sen mitt MA i slutet av oktober. Men så idag kom äntligen den blinkande gubben! Ska köra stickor senare idag för att se om de också ökat något än. Kan vara att ägglossningen blir lite senare än julafton så vi kör på varannan dag en bit in i nästa vecka.

Vi kör heminsemination då min man tycker pressen blir för stor runt ägglossning och kan inte komma alls då. Tycker det funkar super för oss. Han kilar in på toaletten och göra sin grej sen sprutar jag in det och ligger och vilar i sängen ca 30 min. Enklare att få till många dagar samt att slippa frustrationen i oss båda när det inte funkar att ligga.

Så skönt att den blinkande gubben kom 😊 jag har haft blinkande i 4 dagar nu. Jag hoppas att den är fast idag. 
    Vi har iaf kört på varannan dag och fortsätter nog med det några dagar till minst. 

Blev nyfiken på heminsemination, vad är "verktyg" använder man för det? Vad bra att ni hittat ett sätt som fungerar för er. Jag tror många män kan känna så arr de måste leverera och att det då tar stopp. Inte konstigt heller för den delen 
  • Anonym (Önskan97)
    Väntarpå4an skrev 2024-12-23 05:39:14 följande:
    Att tempen inte stiger kan inte bero på nåt annat? Förkyld så du sover men öppen mun ellee liknande? 
    Förhoppningsvis så stiger tempen idag❤️
    Tack ❤️ jag tempar med Apple Watch och tror inte det varit kyligare i rummet än vanligt. Idag har jag temp precis på baslinjen men idag tror jag det var varmt i rummet haha. Tror jag måste försöka slappna av lite mer i detta också? ☺️
  • Väntarpå4an
    Anonym (Önskan97) skrev 2024-12-23 08:25:08 följande:
    Tack ❤️ jag tempar med Apple Watch och tror inte det varit kyligare i rummet än vanligt. Idag har jag temp precis på baslinjen men idag tror jag det var varmt i rummet haha. Tror jag måste försöka slappna av lite mer i detta också? ☺️
    Haha ja då spelar inte nån öppen mun någon roll😅
    Ja försök att göra det. Jag börja tempa min första cykel förra månaden och jag var så nervös över det i början. Drömmde om det, att jag glömt tempa, vakna i tid och otid av drömmar😆🙈 det har dock slutat nu🙏
  • Väntarpå4an

Idag sjönk tempen och fast smiley plus utslag på stickorna ❤️🥰 nu är det "bara" att få till myset mitt i julfirandet 🤣

• AngieF
    Väntarpå4an skrev 2024-12-23 05:42:53 följande:
    Så skönt att den blinkande gubben kom 😊 jag har haft blinkande i 4 dagar nu. Jag hoppas att den är fast idag. 
    Vi har iaf kört på varannan dag och fortsätter nog med det några dagar till minst. 

Blev nyfiken på heminsemination, vad är "verktyg" använder man för det? Vad bra att ni hittat ett sätt som fungerar för er. Jag tror många män kan känna så arr de måste leverera och att det då tar stopp. Inte konstigt heller för den delen 
    Jag använder bara en liten spruta, typ sån en doserar flytande läkemedel till katt/barn i. Ibland använder jag en liten slang på den för att komma längre in. Och han kommer in burk som jag sen suger upp i sprutan från och sprutar in. Köpte ett kitt online i en fertilitetsbutik. Det var det vi använde när jag blev gravid i augusti så funkar uppenbarligen bra! Det har blivit mycket mer avslappnat kring babyverkstaden nu och vi ?får till det? varannan dag i över en vecka för att säkra upp fertila perioden.
  • Annpor

Lägger till mig på listan. Fick mens så här innan jul, dag 42 (!) i cykeln och kraftig försenad mens men utan plus på stickan. Hoppas nästa cykel blir regelbunden såsom alltid annars.

Har varit mycket stress och jobbiga tider så här i Debember, varför säkert cykeln spökat. Det är första julen utan vårt barn som föddes stilla i Februari efter fullgången graviditet, och sen ett missfall på det i v.10 i September. Nu i januari är det tredje cyklen efter missfallet vi försöker igen. Är 33 år gammal.

Tog mig friheten att snygga till listan lite från alla mellanslag. Fint att få följa er andra i samma resa mot en bebis. Kram på er alla!

1/1 Addy99

2/1 Joss4an94 
    4/11 Barnlängtan2024
    5/1 - Vallmo93

5/1 elsa0915

6/1 - AngieF
    7/1 - Önskan97
    8/1 - sanso
    9/1 - väntarpåfyran 
    10/1 - B3tt4n
    10/1 - Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 - Malines