• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Siripiri
    Längtanefter2 skrev 2024-12-26 22:37:19 följande:

Hej alla och god fortsättning! 😊

Jag hamnade igår av en slump i den här tråden och efter att ha läst några inlägg så tänkte jag också hoppa in. Lite kort om mig då, jag är 31 och har en son på tre år tillsammans med min sambo. I början av året blev jag gravid, men som slutade med MA som upptäcktes på KUB i vecka 13. Jag blev ganska sargad av den upplevelsen och kände att jag ville vänta innan jag kände mig redo igen. Plussade därefter i slutet av juli, veckorna passerade och KUB såg fint ut. I vecka 19, i november, gick mitt vatten och på ultraljud kunde man inte se något hjärtslag, vår bebis hade dött några veckor tidigare, alltså ännu ett MA väldigt sent. 

Jag tror inte jag behöver beskriva hur dåligt jag mått efter det här. Enda sen den hände har jag inte kunnat tänka på mycket annat än en bebis, och jag känner mig redo att gå vidare med bebisverkstaden. 

Min kropp verkar vara återställd. Jag fick min första mens den 12e december och inväntar min första ägglossning som bör vara nu under jul om cykeln är återställd. Tar ägglossningstester som varit negativa tidigare dagar, men n under kvällen kunde jag se ett bra mycket starkare streck, så förhoppningsvis är ägglossningen på g ☺️

Alltså styrkekramar dig verkligen! jag trodde jag hade haft en hemskt år tidiga missfall och ett utomkveds.. så otroligt stark kvinna är du! hoppas din ÄL är på G💕 
  • Siripiri
    TrueResolution skrev 2024-12-27 12:50:23 följande:

Hoppar in här jag också. Har nog varit med i nästan alla trådar 2024 utan plus. Vi försöker med ett syskon till vår 1.5-åring, vi är 30 & 31, men haft en lång väg även med första barnet. Testar med stickor och digitalt för ÄL men inte valt att tempa ännu. 

Många tuffa historier som finns med i tråden och vill beklaga. Det här med fertilitet är så oerhört sårbart för oss kvinnor & hel den här "ska vara det naturligaste som finns" känns långt borta när försök efter försök går åt pipan och även det man är ämnad att göra inte funkar som det ska. 💔 

Just när det går mot årets slut har iaf jag känt av extra hårt nederlag när man behöver äntra ett nytt ÅR utan att ha lyckats bli gravid. Varje månad har känts som en lagom tuff omstart på bebisresan men att just starta om ännu ett ÅR av försök har känts extra tungt. 

hoppas verkligen att det blir bebislycka 2025 för många av oss ❤️

♥️
  • Anonym (Önskan97)

En gammal BIM-lista som uppdaterades med nya.  Här är förhoppningsvis den korrekta/senaste 😊

🌸BIM🌸

1/1 Addy99
    2/1 Joss4an94
    4/1 Barnlängtan2024
    5/1 Vallmo93
    5/1 Elsa0915
    5/1 Önskan97
    6/1 väntarpåfyran
    6/1 AngieF
    8/1 sanso
    9/1 MandisM
    10/1 B3tt4an
    10/1 Anonym (Universitetsbebis)
    11/1 Malines
    11/1 Dalkullan1988
    13/1 Annpor
    14/1 Drömmar22
    17/1 Lorainza
    23/1 Annisen87
    24/1 björkskogen 
    24/1 TrueResolution
    26/1 Miniandme

• Addy99

ÄL+11 idag och imorse var min temp ner :( så börjar mentalt förbereda mig på mens på söndag/måndag.

• mothertotwo

God kväll! Såg denna grupp och tänkte att jag lämnar ett spår efter mig i förväg. Är med i den andra gruppen, men misstänker att tant röd är påväg p.g.a sänkning idag.. Vet inte när jag ska ha mens. Den kommer som den själv behagar, men alltid mellan dag 31-42. Min första cykel som jag har tempat och kan inte jättemycket om det, men trots det så provar jag på. 

Så här ser min kurva ut denna månad, så det ska bli intressant att se hur den ser ut min nästa menscykel. Idag är jag på dag 33 i min menscykel. Jag misstänker inte ägglossning på dag 12 utan snarare på dag 17. Kurvan ser nämligen bättre ut från dag 17 😂 
    Eller vad tycker ni som tempat varje dag? :) 

• Anonym (Ardna)
    mothertotwo skrev 2024-12-27 17:35:01 följande:

God kväll! Såg denna grupp och tänkte att jag lämnar ett spår efter mig i förväg. Är med i den andra gruppen, men misstänker att tant röd är påväg p.g.a sänkning idag.. Vet inte när jag ska ha mens. Den kommer som den själv behagar, men alltid mellan dag 31-42. Min första cykel som jag har tempat och kan inte jättemycket om det, men trots det så provar jag på. 

Så här ser min kurva ut denna månad, så det ska bli intressant att se hur den ser ut min nästa menscykel. Idag är jag på dag 33 i min menscykel. Jag misstänker inte ägglossning på dag 12 utan snarare på dag 17. Kurvan ser nämligen bättre ut från dag 17 😂 
    Eller vad tycker ni som tempat varje dag? :) 

Jag tror cd 19 eller 24. De säger att lutealfasen inte kan vara längre än 16 dagar, så är det cd 19 som stämmer bör din mens vara beräknad till imorgon eller söndag som längst. Men du har fertilt sekret som pekar mer på cd 24.
    Mina kurvor blev tydligare för var cykel, man får in en vana att tempa exakt likadant och samma tid, då blir det tydligare. Lycka till, ni har ju täckt upp okej så det finns en chans oavsett vilken dag äl var 🍀
  • mothertotwo
    Anonym (Ardna) skrev 2024-12-27 18:15:12 följande:
    Jag tror cd 19 eller 24. De säger att lutealfasen inte kan vara längre än 16 dagar, så är det cd 19 som stämmer bör din mens vara beräknad till imorgon eller söndag som längst. Men du har fertilt sekret som pekar mer på cd 24.
    Mina kurvor blev tydligare för var cykel, man får in en vana att tempa exakt likadant och samma tid, då blir det tydligare. Lycka till, ni har ju täckt upp okej så det finns en chans oavsett vilken dag äl var 🍀
    Jo men precis cd 19 eller 24. Jag skrev datumen istället haha. Det har hänt att jag tempar mellan 06-06:15. Svårt att få in den exakta tiden varje dag. Det är väl senast torsdag nästa vecka om det var på cd 24 eftersom mensen är oregelbunden. 
  • Anonym (Tredje)

Hej
    Börjar presentationen med att 2024 varit ett piss år och jag längtar efter 2025. 
    Har två barn tillsammans med min man och vi önskar oss ett tredje. 

Blev gravid i april med tvillingar som slutade med ett MA i v10 (fostren hade dött runt v7)
    Tog några mån och blev gravid igen i september (nästan samtidigt som en av mina bästa vänner) vi var så glada tillsammans, tilldess att jag fick veta att jag drabbats ytterligare av ett MA i v10 (fostret dött bara en vecka tidigare). Efter cytotec och lång blödning fick jag äntligen skrapas i mitten av december. Hennes graviditet fortskrider och jag är glad för henne men det svider lite i hjärtat. Andra MA tog mkt hårdare än första och det har blivit mkt tårar. 
    Väntar nu på äl, har inte en susning när det kan bli och än mindre bim. 

Hoppas vi alla får en bättre start på 2025. 

• nathalie85
    Anonym (Tredje) skrev 2024-12-27 21:16:52 följande:

Hej
    Börjar presentationen med att 2024 varit ett piss år och jag längtar efter 2025. 
    Har två barn tillsammans med min man och vi önskar oss ett tredje. 

Blev gravid i april med tvillingar som slutade med ett MA i v10 (fostren hade dött runt v7)
    Tog några mån och blev gravid igen i september (nästan samtidigt som en av mina bästa vänner) vi var så glada tillsammans, tilldess att jag fick veta att jag drabbats ytterligare av ett MA i v10 (fostret dött bara en vecka tidigare). Efter cytotec och lång blödning fick jag äntligen skrapas i mitten av december. Hennes graviditet fortskrider och jag är glad för henne men det svider lite i hjärtat. Andra MA tog mkt hårdare än första och det har blivit mkt tårar. 
    Väntar nu på äl, har inte en susning när det kan bli och än mindre bim. 

Hoppas vi alla får en bättre start på 2025. 

jagfick mitta andra ma och skrapades i början av december. äl cd 18 frpn skrapning.  haft en likadan med skrapning 3 pr sedan, då också äl ca 18 dar senare.  
    Kämpa på????🏻 det suger verkligen?
  • Väntarpå4an
    TrueResolution skrev 2024-12-27 12:50:23 följande:

Hoppar in här jag också. Har nog varit med i nästan alla trådar 2024 utan plus. Vi försöker med ett syskon till vår 1.5-åring, vi är 30 & 31, men haft en lång väg även med första barnet. Testar med stickor och digitalt för ÄL men inte valt att tempa ännu. 

Många tuffa historier som finns med i tråden och vill beklaga. Det här med fertilitet är så oerhört sårbart för oss kvinnor & hel den här "ska vara det naturligaste som finns" känns långt borta när försök efter försök går åt pipan och även det man är ämnad att göra inte funkar som det ska. 💔 

Just när det går mot årets slut har iaf jag känt av extra hårt nederlag när man behöver äntra ett nytt ÅR utan att ha lyckats bli gravid. Varje månad har känts som en lagom tuff omstart på bebisresan men att just starta om ännu ett ÅR av försök har känts extra tungt. 

hoppas verkligen att det blir bebislycka 2025 för många av oss ❤️

MiniandMe skrev 2024-12-27 11:07:43 följande:

Hej på er! Efter att mensen kom igår så hoppar jag in i den här tråden. Jag och min sambo går in på 6:e försöket nu i Januari.. Naivt så trodde jag inte att det skulle ta mer än några månader då jag har koll på min menscykel men oj så fel jag hade. Håller tummarna nu för 2025 även om hoppet börjar sina lite..

BIM Januari 2025:

Håller så med er. Jag va väldigt naiv inför denna omgången då jag har tre barn sen tidigare och de har liksom blivit till med ett kick. Till denna gången då vi verkligen kämpar med alla vitaminer i världen😅 tempning, äl-stickor, cb digital you namn it. Har inte gjort mer än att folsyra tidigare.

Att gå in i ett nytt ÅR fanns inte på kartan för mig. Men 2025 blir vårt år❤️
Svar på tråden BIM januari 2025