• Väntarpå4an

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i januari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Nu hoppas vi på många plus i årets första månad ❤️😍

• Svar på tråden BIM januari 2025
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Bebis nr 2) skrev 2025-01-15 17:38:28 följande:

Bim -4

Är sååå ledsen nu! Plussade med testet längst upp på bilden på jobbet idag runt 09.00. Nu när jag kom hem vid 17 och skulle göra ett nytt test är det nästintill blankt samt att det digitala säger inte gravid.

Har som jag skrev tidigare haft lite bruna flytningar under dagen men inte rött eller blodaktigt.. vad är det som sker? Varför är testen nästan blanka helt plötsligt? är så fruktansvärt ledsen och förvirrad 
    Kanske behövs morgonurin så tidigt för att visa ❤️🍀
  • Anonym (Preggisen)

Hejsan alla! Plussade idag BIM-2. Finns det någon grupp vi kan följas åt?

• Enmsik
    Annpor skrev 2025-01-13 21:20:53 följande:

Nån med erfarenhet av ägglossningsstimulerande och när/hur började ni använda det? Jag har ägglossning dag 28-29 varje månad, dvs sen ägglossning. Undrar om jag ska höra av mig till Spec mvc eller inte om det men förstår samtidigt att det inte ska betyda något hinder för att bli gravid ändå. Tankar?

Väntan blir så väääääldigt lång varje månad? 

Jag fick stimulering inför första barnet. Men jag hade inte ägglossning. Nu när vi vill försöka med tredje barnet och jag har flera spontan graviditeter så vill de först att vi ska försöka spontant trots långa cykler. Så länge inte menscyklerna överstiger typ 3 månader.. oklart om du kommer få hjälp faktiskt, om du inte söker privat.. :) jag hade ägglossning ca cykeldag 25-39 när jag gjorde denna förfrågan.. det kräver ju ändå lite resurser för ägglossningsstimulering då de ska kontroller äggblåsorna på ultraljud. :) 
  • NassaNisse

Såhär ser mina ägglossningstest ut. dagen innan peaken hade jag druckit extremt mycket och kissar rätt mycket så värdet där skulle nog egentligen vart högre? jag kör med Premom från amazon och tycker dom funkar bra. Aldrig fått så högt värde vid ägglossning senaste cyklarna?. Jag hade lite ägglossningsflytningar under dessa dagar men inte så mycket som jag brukar. Brukar även få en stor geleaktig flytning efter äl men nu 3 dagar senare har jag inte haft någon flytning eller geleflytning alls. 
    hade väldigt ömma bröst under äl (om äl lyckades) jag hoppas  innerligt. förra månaden äl jag inte förrän cd 21 då kroppen misslyckades första gången. Jag hoppas det inte blir så igen!! 

Vad tror ni? Skulle ni tolka det som äl lyckades? Jag tempar inte :) 

• Björkskogen
    NassaNisse skrev 2025-01-15 19:15:51 följande:

Såhär ser mina ägglossningstest ut. dagen innan peaken hade jag druckit extremt mycket och kissar rätt mycket så värdet där skulle nog egentligen vart högre? jag kör med Premom från amazon och tycker dom funkar bra. Aldrig fått så högt värde vid ägglossning senaste cyklarna?. Jag hade lite ägglossningsflytningar under dessa dagar men inte så mycket som jag brukar. Brukar även få en stor geleaktig flytning efter äl men nu 3 dagar senare har jag inte haft någon flytning eller geleflytning alls. 
    hade väldigt ömma bröst under äl (om äl lyckades) jag hoppas  innerligt. förra månaden äl jag inte förrän cd 21 då kroppen misslyckades första gången. Jag hoppas det inte blir så igen!! 

Ja jag hade antagit det 😊 
  • Björkskogen

Jag har varit ett hormonellt kaos idag. 
    Kände mig låg på jobbet och allt kändes bara besvärligt. Sen hemma höll jag på att börja grina för flera(!) Videos jag såg på insta. Wtf 😂 
    Inte förns då insåg jag att det måste vara hormoner som spökar 😆
    äl+6 nu typ. 

• Siripiri
    nannylovisa skrev 2025-01-14 14:23:03 följande:

tror verkligen jag ska testa rosenrot om dte inte tar sig nu! Varför tar man det bara fram till ÄL?

Man ska inte äta rosenrot om man är gravid därav slutar man ifall det tar sig ☺️ nu när vi ska pausa kommer jag äta det hela cykeln! 
  • Anonym (Tredje)
    NassaNisse skrev 2025-01-15 19:15:51 följande:

Lite liknande som hos mig. 
    Orolig att jag inte ägglossa de denna månad. 
    Hade inte alls lika mkt flytning som jag brukar ha. Hade typ inget alls, kände mig inte heller "svullen" där nere. Har fin peak men det betyder ju inte att man haft ägglossning tyvärr. 
    Jag hade ett MA och fick skapas den 17/12 och hade två dagar lätta blödningar och en dags rejäl blödning dem 3/1, så jag tror jag inte är helt återställd. 

Sjukt hur man läser på om allt och hur besatt man blir av att analysera allt. 
  • NassaNisse
    Anonym (Tredje) skrev 2025-01-15 21:47:59 följande:
    Lite liknande som hos mig. 
    Orolig att jag inte ägglossa de denna månad. 
    Hade inte alls lika mkt flytning som jag brukar ha. Hade typ inget alls, kände mig inte heller "svullen" där nere. Har fin peak men det betyder ju inte att man haft ägglossning tyvärr. 
    Jag hade ett MA och fick skapas den 17/12 och hade två dagar lätta blödningar och en dags rejäl blödning dem 3/1, så jag tror jag inte är helt återställd. 

Sjukt hur man läser på om allt och hur besatt man blir av att analysera allt. 

Har du det som jag just nu eller hade du det innan? Vilken dag är du på? :) 

Jag beklagar missfallet ❤️❤️????? 

• Anonym (Tredje)
    NassaNisse skrev 2025-01-15 21:59:27 följande:

Har du det som jag just nu eller hade du det innan? Vilken dag är du på? :) 

Jag beklagar missfallet ❤️❤️????? 

Jag är på äl+2 så typ samma som dig :)
Svar på tråden BIM januari 2025