• Anonym (Karin)

Utnyttjad

Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars. 

• Svar på tråden Utnyttjad
  • Anonym (Karin)

Som sagt inte titta på bilder eller titta på porr utan att haft en kärleksrelation och/eller sex med en annan människa är det jag talar  om. men visst har du rätt att även det ( bilder/porr) kan vissa kalla otrohet men det inte det jag menar. 

• Anonym (Karin)

jag menar rätt och slätt att man varit med en annan människa under tiden man är ihop med en person. En gång skulle jag i undantagsfall kunna acceptera om man vart ihop länge har hus och släkt ihop och barn. Där personen verkligen är ångrande och man jobbar på att hitta tillbaka och det finns stora anledningar till att det är mycket jobbigt och tufft att bryta upp. 2 till fler gånger nej?

• Kratius

Det är för att du är dum, traumatiserad eller självskadande. 

Tänk på att alla 3 kan vara sanna. Du har inte lyckats identifiera mönstret för vad som gör en bra man i dina ögon, detta trots BETYDANDE erfarenhet. 

Mitt råd är att du sätter dig ned i 2-3 månader och går igenom varför du har valt de män du har valt, vad de har gemensamt. Du tittar på dom som har bra män i sina liv och funderar på vad de har gemensamt. 

Det enda som är konsekvent för dina dåliga relationer är du. 

• Anonym (Karin)

Fint att ni hjälper mig att hitta svar det är mycket uppskattat att undersöka så man kan hitta rätt och bra! 

• Anonym (E)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 18:40:11 följande:
    Vad härligt för dig!! Du får gärna visa mig de männen så gör vi ett test på dem! Sjukt kul att de existerar!! Blir så glad då!! 
    Tagga ner ffs... Det måste ju vara något sjukt om nästan varenda man du någonsin mött är otrogen. Du förstår väl ändå att det inte är så världen ser ut...?

Men visst, skriv ut ditt namn och ditt telefonnummer så hör jag av mig! Du kan få komma och besöka mig så tar vi en runda så du får se hur trogna män ser ut.
  • Anonym (Karin)
    Kratius skrev 2024-12-15 19:15:38 följande:

Det är för att du är dum, traumatiserad eller självskadande. 

Tänk på att alla 3 kan vara sanna. Du har inte lyckats identifiera mönstret för vad som gör en bra man i dina ögon, detta trots BETYDANDE erfarenhet. 

Mitt råd är att du sätter dig ned i 2-3 månader och går igenom varför du har valt de män du har valt, vad de har gemensamt. Du tittar på dom som har bra män i sina liv och funderar på vad de har gemensamt. 

Det enda som är konsekvent för dina dåliga relationer är du. 

Tack!! jo det har jag redan gjort!! Snällt att du försöker hjälpa! 

vet inte om jag vet med säkerhet någon som har en bra man vet du så kan jag gärna följa den mannen och ta efter hur man ska få en som honom. 

ja jag är lite traumatiserad av att ha insett detta om världen och om män. Jag har även behövt insett andra saker om denna värld som inte är till det positiva slaget om man säger så. Men trotts det har jag fortsatt och försökt va positiv och fortsatt jobba på mig själv och ta tag i saker. 

vet dock vissa situationer som jag ska hålla mig borta från och de lärdomarna har jag tagit. 

jag undrar ni andra som analyserat er själva och ert dejtande i minst 15 år kommit fram till att de flesta män är otrogna?? Kan det vara så att jag vet något ni inte vet?? Fundera på det! 

men tillbaka till mig hur ska jag nu komma vidare. Har gjort det ni ifrågasatt mig om. Vad mer?? 

• Anonym (E)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 18:56:21 följande:
    Sen undrar man ju lite hur du kan veta att alla de där männen inte är otrogna?? Vore intressant att veta hur du kan veta det med 100 % säkerhet, bara nyfiken. 
    Hahaha ja det behöver jag inte berätta för dig :) Du får nöja dig med att jag vet.
  • Anonym (E)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 19:15:46 följande:

Fint att ni hjälper mig att hitta svar det är mycket uppskattat att undersöka så man kan hitta rätt och bra! 

Ingen på FL kan hjälpa dig. Du behöver söka terapi. Både för att lära dig hitta bättre män men också för att bli mer balanserad som människa.
  • Kratius
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 19:21:46 följande:

Tack!! jo det har jag redan gjort!! Snällt att du försöker hjälpa! 

vet inte om jag vet med säkerhet någon som har en bra man vet du så kan jag gärna följa den mannen och ta efter hur man ska få en som honom. 

ja jag är lite traumatiserad av att ha insett detta om världen och om män. Jag har även behövt insett andra saker om denna värld som inte är till det positiva slaget om man säger så. Men trotts det har jag fortsatt och försökt va positiv och fortsatt jobba på mig själv och ta tag i saker. 

vet dock vissa situationer som jag ska hålla mig borta från och de lärdomarna har jag tagit. 

jag undrar ni andra som analyserat er själva och ert dejtande i minst 15 år kommit fram till att de flesta män är otrogna?? Kan det vara så att jag vet något ni inte vet?? Fundera på det! 

men tillbaka till mig hur ska jag nu komma vidare. Har gjort det ni ifrågasatt mig om. Vad mer?? 

Nu är jag en man, men mitt råd till dig är helt enkelt att du är lycklig när du är själv. Ju bättre du mår, trots att du inte har någon. Desto mindre kommer du acceptera i datingfasen av män, den som dock känner att den måste vara med någon kommer acceptera mycket sämre kvalitet på männen. 

Nu vet jag inte hur gammal du är, men det har ganska stor betydelse på urvalet och hur de är som människor överlag. 

Det män vill ha är följande

1. Lugn hemma

2. Få pyssla med sina hobbies

3. God mat

4. Känna sig värdefull och behövd

Sedan är ju saker som utseende, sex, situation subjektivt. Kan du erbjuda ett hem där en man mår bra, kommer de vara väldigt lojala allt som oftast. Sedan skall du veta att de som är bäst på att ragga, är det pga att de har massor av erfarenhet. Dvs, dom som gör dig mest intresserad initialt är antagligen fel typ av kille för dig. 

• Anonym (Karin)
    Anonym (E) skrev 2024-12-15 19:21:06 följande:
    Tagga ner ffs... Det måste ju vara något sjukt om nästan varenda man du någonsin mött är otrogen. Du förstår väl ändå att det inte är så världen ser ut...?

Men visst, skriv ut ditt namn och ditt telefonnummer så hör jag av mig! Du kan få komma och besöka mig så tar vi en runda så du får se hur trogna män ser ut.

Såklart vill jag inte skriva ut namn och telefonnummer men vi kan bestämma en plats att träffas på och diskutera. ja precis komma och besöka. måste ta med mig en sån maskin i så fall för jag vet inte hur du kan veta att de inte är otrogna?? Och är den mannen då villig att berätta varför han inte är det och hur jag ska kunna träffa någon som honom? Eller kanske rentav just honom för han kan väl bara tala för sig själv och inte alla andra män. 

ja jag är tyvärr lite besviken och man kan väl säga traumatiserad av att jag har fått reda på att det oftast är såhär. så absolut är jag ju i dagsläget påverkad me. Va inte det för ca 10 år sedan då trodde jag ff gott! 

kul att du är villig att hjälpa mig. Hoppas du inte bor för långt bort kan inte resa långt pga sjukdom. Snäll du är som vill hjälpa en främling. då kanske vi tillsammans kan hjälpa fler kvinnor sedan när vi luskat ut svaret. Tack! 

Svar på tråden Utnyttjad