Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 19:21:46 följande:
Tack!! jo det har jag redan gjort!! Snällt att du försöker hjälpa!
vet inte om jag vet med säkerhet någon som har en bra man vet du så kan jag gärna följa den mannen och ta efter hur man ska få en som honom.
ja jag är lite traumatiserad av att ha insett detta om världen och om män. Jag har även behövt insett andra saker om denna värld som inte är till det positiva slaget om man säger så. Men trotts det har jag fortsatt och försökt va positiv och fortsatt jobba på mig själv och ta tag i saker.
vet dock vissa situationer som jag ska hålla mig borta från och de lärdomarna har jag tagit.
jag undrar ni andra som analyserat er själva och ert dejtande i minst 15 år kommit fram till att de flesta män är otrogna?? Kan det vara så att jag vet något ni inte vet?? Fundera på det!
men tillbaka till mig hur ska jag nu komma vidare. Har gjort det ni ifrågasatt mig om. Vad mer??
Nu är jag en man, men mitt råd till dig är helt enkelt att du är lycklig när du är själv. Ju bättre du mår, trots att du inte har någon. Desto mindre kommer du acceptera i datingfasen av män, den som dock känner att den måste vara med någon kommer acceptera mycket sämre kvalitet på männen.
Nu vet jag inte hur gammal du är, men det har ganska stor betydelse på urvalet och hur de är som människor överlag.
Det män vill ha är följande
1. Lugn hemma
2. Få pyssla med sina hobbies
3. God mat
4. Känna sig värdefull och behövd
Sedan är ju saker som utseende, sex, situation subjektivt. Kan du erbjuda ett hem där en man mår bra, kommer de vara väldigt lojala allt som oftast. Sedan skall du veta att de som är bäst på att ragga, är det pga att de har massor av erfarenhet. Dvs, dom som gör dig mest intresserad initialt är antagligen fel typ av kille för dig.