• Anonym (Karin)

Utnyttjad

Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars. 

• Svar på tråden Utnyttjad
  • Anonym (Karin)

Undrar också hur ni kan vara så säker på att män inte är otrogna?? Bara om man har vart man själv som inte är otrogen själv kan man veta det om sig själv? alltid tagit precis alla fotsteg som en man tagit eller om man vid livet slut tagit lögndetektortest så kan man veta enligt mig. Men jag frågar er hur kan ni med 100% säkerhet veta det och att jag har fel? Är inte arg eller vill sätta dit någon utan bara 100% nyfiken på den riktiga verkligheten. verkligheten och det verkliga svaret är viktigast för mig även om jag har rätt eller fel eller någon av er har rätt eller fel. Det som stämmer på jorden är det jag alltså är ute efter. svaret som faktiskt stämmer utan att någons ego eller känsla om verkligheten är inblandad. 

ska kolla om jag kan hitta någon forskning om detta eller kan starta forskning om detta själv. Om någon har artiklar eller vetskap om att det finns information som oprövats återigen om och om igen så får ni gärna hänvisa dit. Tack för delat intresse. 

• Anonym (Karin)
    Martins07 skrev 2024-12-16 13:27:56 följande:

Du kan inte säga män. Du har inte träffat alla män. Jag kan garantera dig att alla är inte lika.
    Prova med mig t.ex fortsätt söka och var mer noggran. 

Inte alla män .. det är aldrig alla män på jorden jag menar de flesta män .. om jag skrivit alla så har jag skrivit fel och ber om ursäkt, det jag menar är de allra flesta män. 
    i min situation har det varit alla män jag har träffat så då stämmer det alla män jag har träffat men inte alla män på jorden. 

man måste också förstå att det är de män som har en chans att va otrogna det handlar om också. Alla kanske inte har den möjligheten men för dem som har det. 

• Anonym (Karin)

Det är jättefint av dig martin att vara den som aldrig varit eller aldrig kommer att vara otrogen!! Bra 
    eller försig så kanske det inte ska uppskattas utan bara antas att det är så det borde vara. Grundregel.
    men ändå bra jämfört med dem som inte kan sköta sig. 

• Anonym (Karin)

Det kanske är dig jag borde dejta då om du inte är otrogen, bra på samarbete, lyssnar och är en schysst människa i helhet. Är du runt 40 års åldern och bor i sthlm? I så fall kan du höra av dig. Kram 

• Martins07
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-16 13:42:09 följande:

Det kanske är dig jag borde dejta då om du inte är otrogen, bra på samarbete, lyssnar och är en schysst människa i helhet. Är du runt 40 års åldern och bor i sthlm? I så fall kan du höra av dig. Kram 

Jag fattar nu. Du menar alla män du har träffat för alla män på jorden är inte otrogna. Ibland det beror på del, en del kvinnor gör att män blir otrogna på något sätt men det är inte en ursäkt. 

Ja det stämmer vi är på samma generation och bor i samma stad. 
    Jag kan inte kontakta dig du är anonym, du får kontakta mig istället. 
  • Anonym (M)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-15 20:48:37 följande:
    Du skrev att hålla mig borta om män inte är vad jag önskar. Då säger jag jo jag önskar en man. du påstod något som var fel. 
    Nej det var inte fel, det är ju inte vad du önskar, det är ju det du klagar på, hur män är. 
  • Anonym (Karin)
    Anonym (M) skrev 2024-12-16 15:04:20 följande:
    Nej det var inte fel, det är ju inte vad du önskar, det är ju det du klagar på, hur män är. 
    För att klargöra om man inte förstått texten så gillar jag inte  otrogna män. Jag klagar inte på icke otrogna män som beter sig bra mot kvinnor, samarbetar och inte ljuger och bedrar.. de klagar jag inte alls på. många i tråden påstår att de flesta män inte är så.. att de är bra jag vill gärna ha en sån man. Sen vill jag gärna ha fel i att de flesta män är otrogna .. tyvärr har det i mitt fall varit 100%  otrohet
    jag vet inte varför du säger att jag inte vill ha en man. Man kanske inte ska lägga ord i en annans mun? 
  • Anonym (E)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-16 13:20:25 följande:

Jag har redan skrivit hur jag har träffat dem.. du kan scrolla tillbaka och läsa om det. 

läs gärna det jag skriver innan ni ifrågasätter samma sak igen. tack på förhand!! 

ORKA! Lämnar tråden eftersom du inte kan svara normalt. Sök hjälp!
  • Anonym (Tjoho)
    Anonym (E) skrev 2024-12-16 15:42:29 följande:
    ORKA! Lämnar tråden eftersom du inte kan svara normalt. Sök hjälp!
    Förstår att du blev arg. Tyckte också ts svarade ohövligt. Men tror det beror på att många här har svarat henne väldigt ohövligt.
    Du däremot har ju varit väldigt fin i ditt erbjudande om att hjälpa. Och det tigs inte emot som det borde. Ett mönster säkert och ett resultat av mående. Att livet är för hårt ibland. För vissa mer som för ts.
  • Anonym (Tjoho)

Jag undrar ju över din barndom så klart? 

Hade du det tryggt med förälder/föröldrar? En trygghet som handlar om att du blir bekräftad när du uttrycker dina behov och känslor? Eller var du den som fick trösta en förälder, ta emot onödigt mycket kritik, dubbla budskap i fråga om kärlek? 

Svar på tråden Utnyttjad