• Anonym (Karin)

Utnyttjad

Vad ska Man göra när man bara blir utnyttjad av män man träffar hela tiden? Jag antar att ni tänker skriva men var singel då? och det har jag vart väldigt mkt och tänker nästan samma men jag e väldigt trött på att va ensam hela tiden gå på alla släktgrejjer ensam i 10 års tid. Ska jag behöva va ensam bara för att män e utnyttjande?? Vad ska man göra? Tror vi måste ändra detta samhället och hålla männen till svars. 

• Svar på tråden Utnyttjad
  • Anonym (Tjoho)

Undrar också över om du ser likheter i hur du och männen haft det i början av relationen/ dejtandet? Vem har tagit initiativ, har det varit intensivt eller tvärt emot för glest mellan gångerna? 

Finns det likheter även om männen till synes är olika? 

• Martins07
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-16 13:42:09 följande:

Det kanske är dig jag borde dejta då om du inte är otrogen, bra på samarbete, lyssnar och är en schysst människa i helhet. Är du runt 40 års åldern och bor i sthlm? I så fall kan du höra av dig. Kram 

Ja det kan du göra. Jag bor i Sthlm och är 40. Vi kan börja med att chatta och se hur det går, alltså lära känna varandra. Jag kan inte kontakta dig du är anonym, du får göra det istället. 
    Kram
    Mvh
    Martins
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Tjoho) skrev 2024-12-16 15:47:44 följande:
    Förstår att du blev arg. Tyckte också ts svarade ohövligt. Men tror det beror på att många här har svarat henne väldigt ohövligt.
    Du däremot har ju varit väldigt fin i ditt erbjudande om att hjälpa. Och det tigs inte emot som det borde. Ett mönster säkert och ett resultat av mående. Att livet är för hårt ibland. För vissa mer som för ts.

Hur var det otrevligt? Jag skrev bara kolla tillbaka i texten så står det där. Inget ohövligt alls. 

hur borde det tagits emot då Erbjudande om att hjälpa? Tycker inte jag skrivit något otrevligt. Farligt med text för man kan läsa in det lite hur som helst man ser inte ton och ansiktsuttryck. Iallafall har jag bara bemött felaktigheter eller att någon frågar om något jag tidigare skrivit som står alltså längre upp i texten. 

• Anonym (Karin)
    Martins07 skrev 2024-12-16 16:27:59 följande:
    Ja det kan du göra. Jag bor i Sthlm och är 40. Vi kan börja med att chatta och se hur det går, alltså lära känna varandra. Jag kan inte kontakta dig du är anonym, du får göra det istället. 
    Kram
    Mvh
    Martins
    Har du zoom så kan jag bjuda in dig till ett möte där Lite senare ikväll. Kanske 20??
  • Anonym (Tjoho)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-16 18:29:47 följande:

Hur var det otrevligt? Jag skrev bara kolla tillbaka i texten så står det där. Inget ohövligt alls. 

hur borde det tagits emot då Erbjudande om att hjälpa? Tycker inte jag skrivit något otrevligt. Farligt med text för man kan läsa in det lite hur som helst man ser inte ton och ansiktsuttryck. Iallafall har jag bara bemött felaktigheter eller att någon frågar om något jag tidigare skrivit som står alltså längre upp i texten. 

Ja precis, text är svårt och lätt att missuppfatta.
    Jag upplevde också att din text kunde upplevas som otrevlig. Så därför skrev jag att jag förstod att även den som svaret var riktat till upplevde det så.

Utifrån det att en person är villig att ses för att ge input och direkt medmänsklighet så hade tonen kunnat vara mer trevlig utifrån risken till missuppfattningar i en sån här textsituation.
  • Anonym (Karin)

Ja jag va positiv till att ta emot hjälp tänkte t.o.m. med ses mem kom på att man måste va försiktig vid nya möten så då föreslog jag att ses online istället. 

alltså personen som ville hjälpa mig angående dejtandet och ses vid T-Centralen  med röd mössa. 

sen svarade personen rätt otrevligt och svarade inte på det jag hade skrivit. Då vet jag inte om jag ens orkar ses om man inte kan läsa ordentligt och svara allatså höra kvinnan och bara kanske ut sig info. Man måste läsa varandras svar och sedan man man svara utifrån det. 

nu har jag ju hittat Martins som jag ska prata lite med som verkar som en fin kille i min ålder så får se hur vårt samtal går. 

• Anonym (Tjoho)
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-16 19:08:06 följande:

Ja jag va positiv till att ta emot hjälp tänkte t.o.m. med ses mem kom på att man måste va försiktig vid nya möten så då föreslog jag att ses online istället. 

alltså personen som ville hjälpa mig angående dejtandet och ses vid T-Centralen  med röd mössa. 

sen svarade personen rätt otrevligt och svarade inte på det jag hade skrivit. Då vet jag inte om jag ens orkar ses om man inte kan läsa ordentligt och svara allatså höra kvinnan och bara kanske ut sig info. Man måste läsa varandras svar och sedan man man svara utifrån det. 

nu har jag ju hittat Martins som jag ska prata lite med som verkar som en fin kille i min ålder så får se hur vårt samtal går. 

Får bara önska lycka till med kommuniceringen på zoom. 
  • Anonym (Karin)
    Anonym (Tjoho) skrev 2024-12-16 15:52:25 följande:

Jag undrar ju över din barndom så klart? 

Hade du det tryggt med förälder/föröldrar? En trygghet som handlar om att du blir bekräftad när du uttrycker dina behov och känslor? Eller var du den som fick trösta en förälder, ta emot onödigt mycket kritik, dubbla budskap i fråga om kärlek? 

Anonym (Tjoho) skrev 2024-12-16 15:56:13 följande:

Undrar också över om du ser likheter i hur du och männen haft det i början av relationen/ dejtandet? Vem har tagit initiativ, har det varit intensivt eller tvärt emot för glest mellan gångerna? 

Finns det likheter även om männen till synes är olika? 

Tack tjoho!
    Jag hade en jättebra barndom! De tröstade mig och inte mycket kritik alls kanske mer lära i så fall konstruktiv kritik. 

ibland jag och ibland dem som tagit initiativ. Mellan gångerna att höras eller ses? Hörts relativt intensivt precis i början nån gång per dag sen kanske en två gånger i veckan. Såklart olika med olika män. Även olika i hur ofta man setts beror på när i tiden var man gjorde och bodde då och hur mycket tid man har att ses men oftast lite lagom sådär det är i början 1-2 ggr i veckan oftast i början. 

några har vart lite lika varann som jag skrev speciellt 2 killar va på liknande sätt. De flesta har vart rätt olika varann. 

några va också lika i och med långt förhållande där man var rebound men det har jag också skrivit om. 

några mer extroverta och några mer introverta. 

det som är lika är att många vill skriva god morgon på SMS. de flesta vill inte höras när som helst utan när de gjort alla måsten och landat på soffan på kvällen. 

vissa är snackiga men många är dåliga på att ta initiativ och hitta på saker, där e nog jag bättre. 

jag brukar lära känna personen och inte hålla på med intervjuer men det kanske Vore bra att ta det direkt målsättning etc?? 

• Anonym (Tjoho)

Jag känner en kille som alltid råkat ut för tjejer som är otrogna. Trots att han varit tydlig med  när han går in i nytt förhållande, att han inte vill bli sårad så igen. I hans fall handlar det tyvärr om att han har en liten snopp. Annars är han väldigt snygg och attraktiv. Kvinnorna han haft är också väldigt heta och har tillslut inte stått emot förfrågningar från andra män.

Så om du har haft en känslomässigt trygg och stabil barndom dvs inte har den annars typiska orsaken till att träffa fel personer. Så kanske det handlar om något hos dig som gör att männen tillslut tittat åt ett annat håll. 

Det första om liten snopp tycker jag för övrigt själv absolut inte är skäl till att vara otrogen. Så tror nog att den killen också är för bra för dessa tjejer. En svärmorsdröm.

• Martins07
    Anonym (Karin) skrev 2024-12-16 18:34:10 följande:
    Har du zoom så kan jag bjuda in dig till ett möte där Lite senare ikväll. Kanske 20??
    Jag ser meddelande nu. Nej,  det går bra på teams, google meet, telegram, signal...
Svar på tråden Utnyttjad