Anonym (Arg) skrev 2024-12-27 16:12:44 följande:
Jag anser inte att man ska lära barn att dricka mjölk till såna måltider. Det är kalorier. Ägg är bra mat, löjrom är bra mat. mjölk är inte så nyttigt i förhållande till hur mycket kalorier det är. Sällan någon dricker enbart 1 dl. Så det blir ju liksom en kalorimängd motsvarande en banan, Handlar om att skapa en dålig vana.
Vad du anser är bara väldigt konstigt tyckande helt utan saklig grund.
En under två år dricker inte mycket alls, så hur trodde du det var ett argument?
Och kalorimängden är försumbar och jag börjar ställa mig frågande vad som gått sönder hos dig.
Och det komiska är att du har inte ens förklarat dig, för de få kalorierna är inte argument för nått alls.
Anonym (Arg) skrev 2024-12-27 16:29:30 följande:
Vi har en fetma epidemi
Inte pga ett glas mjöl eller två till en måltid inte.
Anonym (Arg) skrev 2024-12-27 16:55:41 följande:
källa på det?
Det räcker läsa vad man ska ge 1-2 åringar enligt livsmedelsverket, och där har du källan.
Anonym (Chris) skrev 2024-12-27 17:07:30 följande:
Och grunden till den är att barn får mjölk i skolan?
Om du håller på sådär så kommer ditt barn få ett ohälsosamt förhållande till mat. Antingen kommer din unge bli ätstörd (självsvält i någon form alternativt ortorexi). Eller så kommer din unge bli överviktig för att den ska rebella mot dina styrda matvanor, hetsäta och vräka i sig onyttigheter när du inte ser. Båda sakerna är dåliga för hälsan. Men du kanske är en sån som tycker att välbefinnande är något man ska skita i så länge man håller sig slank och smal.
Den diagnosen med högst dödlighet av alla psykiatriska diagnoser är anorexia nervosa.
Jag tror inte TS ens tror på det själv, så det gör frågan intressant varför ens TS sade det.
Ja, får nog hålla med, denna obstinathet mot ett så harmlöst livsmedel i de mängder de ger på dagis.
Det är dömt att leda till konstigheter i framtiden.
Det mest intressanta är att TS inbillar sig livsmedelsverket avråder dricka mjölk till de som är 1-2år, och ändå så står det klart och tydligt och svart på vitt att mjölk till gröt och smörgås REKOMMENDERAS.
Man inser det är något som inte stämmer med trådstartaren, jag börjar undra om detta ens är på riktigt.
Och det är pga jag vägrar att tro någon kan vara så obegåvad intellektuellt.
Anonym (A) skrev 2024-12-27 17:32:52 följande:
Utöver delade meningar om mjölkens vara så ser jag inte problemet. Be fsk att sluta servera ditt barn mjölk till maten. Det är inte svårt.
Sant det är enkelt, men hela jordklotet frågar sig om varför.
För en sak är säker, inegt TS har kommit har någon som helst logik bakom sig.
Och argument som är hur konstiga som helst, helt befriat från fakta.
Anonym (förälder) skrev 2024-12-27 18:14:37 följande:
Men återigen då, har du sagt till förskolan att du inte vill att ditt barn ska dricka mjölk?
Ingen tvingar på mjölk på barnen så vill du inte att ditt barn ska dricka mjölk så meddelar du det.
Vad är problemet?
Menar du att personalen ger barnet mjölk trots att du sagt till?
eller vi barnet ha mjölk och ger barnet det?
Som sagt min son gillar inte mjölk och han dricker vatten, även andra barn gör det så det kan inte vara ett problem.
Men du måste ju givetvis meddela förskolan att du inte vill att dom ska ge ditt barn mjölk det är ju inget dom kan veta då det är en vanlig måltidsdryck för barn.
Framför mig ser jag ett extremt svårt förvirrat barn och sitter undrar vad in i hunnan får inte jag dricka mjölk för.
Sure, TS kan ju säga sakerna som inte stämmer som TS gjorde till oss.
Men det dröjer ju inte länge innan barnet kommer inse att mamma ljög och att det är helt omöjligt att förstå varför.
HELT JÄVLA OMÖJLIGT att greppa ens det allra minsta, för argumenten är SÅÅÅ havererade.
Var det någon som sade en orosanmälan var på sin plats i denna tråden?
Jag börjar tro det skulle vara direkt nödvändigt med en sådan och när det blir så fel som nu.
TS, det är dax att du berättar vad du har emot mjölk, och försök inte någon av det du försökt med innan, då det är fel precis alltihop av det.