• Anonym (Fundering)

Är livet "kört" efter våldtäktsdom?

Hur går det för de som som suiit inne i några år och sedan kommer ut?

Finns det någon som helst chans att återupprätta ett förtroende eller är personen "han som satt inne för sexualbrott" livet ut?

Läste en tråd på Flashback som handlar om de som trillat dit efter samtyckeslagen. Verkar vara lättare nu att sätta dit någon för den som vill det.

Sexualbrott är vedervärdigt och blir den dömde alltid stämplad eller finns det några mellanting?

• Svar på tråden Är livet "kört" efter våldtäktsdom?
  • jaha2024

stämmer detta? kan en tjej sätta dig mig för våldtäkt ren hämnd? och jag som man har inget att säga till om?

• Anonym (Igen)
    Anonym (Fundering) skrev 2024-12-29 00:12:12 följande:
    Jag hoppas det, men när man läser domar så undrar man verkligen. Flera fall där hon tycks ha ångrat sig dagen efter och sedan går vidare med det.
    Kan du hänvisa till någon dom du läst? 
  • Anonym (Man)

En arbetsgivare bryr sig väl inte om att det står just oaktsam våldtäkt i brottsregistret. Det är kört oavsett om ordet våldtäkt förekommer; eller ens sexualbrott.

Ingen vill ha med en sådan person att göra om det finns andra personer att välja på vid anställningar. Så min gissning är att det är kört under lång tid framöver om man är dömd sexbrottsling. Oavsett brottets karaktär.

• Anonym (Igen)
    Anonym (Fundering) skrev 2024-12-28 22:08:08 följande:
    Är livet "kört" efter våldtäktsdom?

Hur går det för de som som suiit inne i några år och sedan kommer ut?

Finns det någon som helst chans att återupprätta ett förtroende eller är personen "han som satt inne för sexualbrott" livet ut?

Läste en tråd på Flashback som handlar om de som trillat dit efter samtyckeslagen. Verkar vara lättare nu att sätta dit någon för den som vill det.

Sexualbrott är vedervärdigt och blir den dömde alltid stämplad eller finns det några mellanting?

Det finns flera trådar som diskutterar nya samtyckeslagstiftningen .  Letar du lite hittar du en del intressanta diskussioner.  

En intressant sak är att de som hävdar att det är vanligt med felaktig domar, tjejer som ångrar sig och anmäler inte kan visa på några domar.
  • Anonym (Man)
    Anonym (Igen) skrev 2024-12-29 07:55:07 följande:
    Det finns flera trådar som diskutterar nya samtyckeslagstiftningen .  Letar du lite hittar du en del intressanta diskussioner.  

En intressant sak är att de som hävdar att det är vanligt med felaktig domar, tjejer som ångrar sig och anmäler inte kan visa på några domar.
    Fast det finns advokater som har gått ut i media och konkret varnar unga män att ha ons eftersom risken finns att åka dit. Jag har läst artiklar där även kvinnliga advokater gått ut med denna varning.

Sen har jag själv inte grottat ner mig i ämnet och detaljläst olika domar.
  • Anonym (Igen)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-29 08:04:27 följande:
    Fast det finns advokater som har gått ut i media och konkret varnar unga män att ha ons eftersom risken finns att åka dit. Jag har läst artiklar där även kvinnliga advokater gått ut med denna varning.

Kan du hänvisa till någon artikel?
  • Anonym (de jure)
    Anonym (Man) skrev 2024-12-29 08:04:27 följande:

Om man inte är nykter nog att avgöra om en annan person vill ha sex med en och om de deltar aktivt i sexet är det nog klokast att avstå, svar ja.

De flesta män har dock inte så grava mentala funktionshinder.
  • Anonym (Man)
    Anonym (de jure) skrev 2024-12-29 08:33:03 följande:
    Om man inte är nykter nog att avgöra om en annan person vill ha sex med en och om de deltar aktivt i sexet är det nog klokast att avstå, svar ja.

De flesta män har dock inte så grava mentala funktionshinder.
    Du är inte öppen att diskutera frågan, du har valt sida och skiter i att se problematiken från olika perspektiv. Oavsett om jag nu postar ett rimligt inlägg som man kan diskutera utifrån, så väljer du att leta fel och dementera.
  • Mickezzz

Vi får väl hoppas att livet är kört för en dömd våldtäktsman eftersom det oftast en rehabilitering för kvinnan hela livet.

Att det finns så korkade såkallade män är för mig en gåta.

Svar på tråden Är livet "kört" efter våldtäktsdom?