• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Anonym (Hoppaspånr3)

Hej! Jag försöker ha koll på min ägglossning efter missfall, glömde ta ägglossningstest igår o testade nu. Vad tror ni kan jag ha missat den eller inte? Jag är borta o min sambo var sjuk innan helgen så vi hade inget sex. Kommer hem imorgon och hoppas på lite mys då. 

• Anonym (Universitetsbebis)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-01-25 16:26:37 följande:

Hej! Jag försöker ha koll på min ägglossning efter missfall, glömde ta ägglossningstest igår o testade nu. Vad tror ni kan jag ha missat den eller inte? Jag är borta o min sambo var sjuk innan helgen så vi hade inget sex. Kommer hem imorgon och hoppas på lite mys då. 

Varför tänker du att du kan ha missat den? Alla är ju olika men jag har väldigt långt "ökningsfönster" så för mig hade det där varit en normal ökning som kommer öka mer mot "ännu mer" positivt. Ses ni imorgon borde ni ju ha väldigt stora chanser oavsett i och med att själva ägglossningen sker efter ca 24-36 timmar. Lycka till! Med både tillverkningen och befruktningen Cool
  • AmmeK

Hej!

Joinar också den här tråden då jag fick mens i början på veckan trots att jag trodde jag hade ägglossning en vecka innan. Fick missfall strax innan jul och det verkar ha rört till hormoner och min cykel, vilken annars är väldigt regelbunden. Brukar annars ha koll på när jag ägglossar men hoppas det återgår till det normala nu efter den här mensen.
    Fyller 37 i år och har två barn sen tidigare, vi har en längtan efter en tredje och sista. Så nytt försök nu i februari!

Lägger in mig på senaste listan:

1/2 aivlys
    2/2 Vias
    4/2 Anonym (Universitetsbebis)
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    13/2 - Sladdisen
    14/2 - Hoppaspånr3
    17/2 - AmmeK
    21/2 - Björkskogen 
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10 

• 7barnsmamman87
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-01-25 07:57:17 följande:
    håller med helt ❤️ använder du nån app eller liknande?

Jag har en enkel gratis app som heter P Tracker har jag för mig. Men det är allt. Eller jag har tagit lite ägglossningstester också men ser att jag har rätt bra koll själv. Inget tempande. 

Har tyvärr stora problem med mellanblödningar. Men fick lutinus utskrivet som jag testade första gången nu och det hjälpte väldigt.

• 7barnsmamman87
    Björkskogen skrev 2025-01-25 10:00:41 följande:

Hoppas in från januari-tråden. Fick mens igår. 

Vi är en stor bonusfamilj oxå. Jag har 4 och han har 3 sedan innan. Äldsta 20 och yngsta 12. Många tonåringar 😅 
    Detta blir försök nr 5 till en liten sladdis. 
    När vi först diskuterade och bestämde oss för en till så pratade vi om vad andra kommer säga och gubben sa något i stil med "vi har redan så många så en till spelar ingen roll och har någon invändningar så kan de dra åt h-vete" 😂 han har helt rätt. 
    Jag är 36 och mannen 10 år äldre. 

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    21/2 - Björkskogen 
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10
    Kul att höra! Då är vi lite i samma sits. Här är det ju såklart ingen som väntar sig att det kommer komma nån bebis, så folk kommer säkert reagera. Vad vi ska ha en till med liksom 😂 
    Jag har t.o.m. tänkt att vi nog säger att det inte va meningen. Bara för enkelhetens skull. Men vi får se. Först ska det hända också. 
  • Anonym (Ardna)

Kanske har jag fått min mens nu 🥳
    Den är väldigt sparsam men ändå tredje dagen med någon blödning! Skulle min cykel vara som innan graviditeten så bim 21/2.
    Men om 10 dagar kan jag börja testa för äl och hoppas ägglossningen kan komma igång den med. Tror inte jag hade ägglossning innan denna mensen. 

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Anonym (Hoppaspånr3) skrev 2025-01-25 16:26:37 följande:

hej!

är i samma sits, precis haft missfall och ska försöka på den här cykeln?
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    7barnsmamman87 skrev 2025-01-25 21:17:52 följande:

Jag har en enkel gratis app som heter P Tracker har jag för mig. Men det är allt. Eller jag har tagit lite ägglossningstester också men ser att jag har rätt bra koll själv. Inget tempande. 

Har tyvärr stora problem med mellanblödningar. Men fick lutinus utskrivet som jag testade första gången nu och det hjälpte väldigt.

Ah.. jag har NC och tempar, använde det tidigare för att inte bli gravid.. tänker att det borde funka lika bra för att bli gravid ☺️
  • Anonym (Lyrka)
    Mitt namn verkar också ha försvunnit längs vägen. Har skrivit in igen och här nedan är den uppdaterade listan:

1/2 aivlys
    2/2 Vias
    4/2 Anonym (Universitetsbebis)
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    9/2 - anonym(blomman)
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    13/2 - Sladdisen
    14/2 - Hoppaspånr3
    14/2 - Lyrka
    17/2 - AmmeK
    21/2 - Björkskogen 
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10 
  • Anonym (Bebis nr 2)

Hoppar också in i den här tråden. Plussade 13/1 men slutade i kemisk. Nu väntar jag bara på att ägglossningen ska komma vilket förhoppningvis är i början på februari. 

December 2021 fick jag mitt första missfall. Tre månader senare blev jag gravid med min son. När han var 10 månader blev jag oplanerat gravid som inte gick vägen. Och nu slutade det i kemisk. Håller tummarna för att detta är våran månad och att det går hela vägen. 

När blödningen började beställde jag hem multivitamin kvinna, omega 3 samt zink och järntabletter. Förhoppningvis hjälper detta kroppen på rätt bana ❤️

Svar på tråden BIM februari 2025