• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Aivlys
    AngieF skrev 2025-01-23 08:26:00 följande:

Nästan exakt som mig då, hemskt är det att få upp hoppet.. Blev gravid för första gången i augusti men det upptäcktes i v12 i oktober, fanns inget foster men hinnesäcken hade växt till 8+2. Blev gravid första mensen efter det men blev tidigt missfall i v5. Blödningen slutade för ett par dagar sen så nu väntar jag in en ny ägglossning. Men känner mig redan orolig för ett nytt missfall. BM vill att vi avvaktar till ett till missfall innan vi får utredas.

Jag fyller 38 i sommar så är så stressad över att tiden bara rinner iväg och att det inte ska bli ett barn

det skapar tyvärr en mer rädsla över graviditet när man väl plussar. Jag försöker tänka att kroppen vet vad den ska göra, när den ska göra det. Fast jag inte alltid håller med min kropp så försöker jag tänka att min tur kommer att komma, på ett eller annat sätt. 

håller verkligen tummarna för dig, förstår att stressen finns där och att det egentligen inte finns några ?men?? MEN jag tror verkligen att både din och min tid kommer ❣️

• B3tt4n

Jag skriver in mig själv i listan igen och hoppas att ingen annan trillat ut. 

Är det någon som vet om man kan få mer östrogen i början på en graviditet och ifall en vattnig blödning i några dagar kan vara en nidblödning? 

Lycka till allihopa! ❤️

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
  • Tjej95hej

Ansluter  mig till tråden? även om det är länge till BIM. Troligen runt 17/2. Lycka till alla💕

• AngieF
    Aivlys skrev 2025-01-23 21:23:03 följande:

det skapar tyvärr en mer rädsla över graviditet när man väl plussar. Jag försöker tänka att kroppen vet vad den ska göra, när den ska göra det. Fast jag inte alltid håller med min kropp så försöker jag tänka att min tur kommer att komma, på ett eller annat sätt. 

håller verkligen tummarna för dig, förstår att stressen finns där och att det egentligen inte finns några ?men?? MEN jag tror verkligen att både din och min tid kommer ❣️

Jag försöker också tänka så, vi hoppas för oss båda att det går hela vägen nästa gångHjärta
  • adirf10

Lägger till mig i listan.
    Jag är 29 år och min sambo är 40 år, han har två barn sen tidigare som är 13 och 16 år.
    Vi har försökt sedan maj 2024 och vi börjar bli riktigt trötta på att det inte blir något plus. Jag har aldrig varit gravid, så vet inte ens om jag kan bli det..
    Jag har heller inte tagit ÄL-test som man ska (flera dagar i rad), men den här månaden ska jag testa så jag kan se när och om jag har någon ägglossning. 
    Önskat mig egna barn sen jag var 15 typ, så hoppas verkligen det blir min tur snart Hjärta

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    26/2 - adirf10
  • Elisand

Jag har en fundering till er som också är uppe i försökandet. Kring kommentarer och sånt.

Senaste tiden har både jag och min man börjat få ganska mycket kommentarer/frågor från människor i vår omgivning om just barn. Mina svärföräldrar framförallt som kan ge kommentarer som "är det inte dags snart", "det kanske är dags att rappa på lite" och "nu fattas det ju bara små fötter som tassar runt här". Innan vi började försöka blev jag ledsen av de här kommentarerna eftersom jag gärna hade velat, men det var ändå lättare att hantera det. Brukade bara svara typ "ja, vi får väl se", typ. Nu känns det ännu jobbigare och mer svårt att veta vad jag ska svara. Min man ignorerar det totalt och vägrar svara på det dom säger.

Vad skulle ni svara på såna här frågor eller kommentarer? Eller vad har ni svarat? På ett sätt skulle jag vilja säga något om att vi jobbar på det eller åtminstone att det är jobbigt att dom säger något men vet inte. Vill också skrika ut varje gång att det inte är så enkelt som att bara beställa ett barn.

• adirf10
    Elisand skrev 2025-01-24 11:43:47 följande:

Jag har en fundering till er som också är uppe i försökandet. Kring kommentarer och sånt.

Senaste tiden har både jag och min man börjat få ganska mycket kommentarer/frågor från människor i vår omgivning om just barn. Mina svärföräldrar framförallt som kan ge kommentarer som "är det inte dags snart", "det kanske är dags att rappa på lite" och "nu fattas det ju bara små fötter som tassar runt här". Innan vi började försöka blev jag ledsen av de här kommentarerna eftersom jag gärna hade velat, men det var ändå lättare att hantera det. Brukade bara svara typ "ja, vi får väl se", typ. Nu känns det ännu jobbigare och mer svårt att veta vad jag ska svara. Min man ignorerar det totalt och vägrar svara på det dom säger.

Vad skulle ni svara på såna här frågor eller kommentarer? Eller vad har ni svarat? På ett sätt skulle jag vilja säga något om att vi jobbar på det eller åtminstone att det är jobbigt att dom säger något men vet inte. Vill också skrika ut varje gång att det inte är så enkelt som att bara beställa ett barn.

När jag fått sådana kommentarer har jag bara sagt typ: "jaa, om det vore så enkelt". Jag vill egentligen inte att någon ska veta att vi försöker (mer överraskning). Men har tröttnat på kommentarerna och att svara sådär har fått de flesta att bli tysta. 
  • 7barnsmamman87

Hej på er! 🌸

Hoppar in här jag med trots att min mens inte kommit igång än. Har dock testat negativt på gravtest och har börjat få blodiga flygningar så är helt säker på att mensen kommer. Avvaktar med att skriva in mig i listan dock. 

Har hängt med i några trådar nu men ändå en liten kort beskrivning. 

Jag är 37, sambon 42. Jag har tre barn sen innan, han har fyra. Mellan 8-16 år gamla. Vi blev oplanerat gravida för ett par år sedan men fick lite panik och gjorde en abort då vi tänkte att våra stora barn skulle bli lidande. 

Efter många ledsna månader och diskussioner har vi bestämt att vi visst ville ha det där gemensamma barnet. Vi tror att det skulle passa alldeles utmärkt med en liten bebis i vår redan stora familj ❤️ Men nu verkar det omöjligt. Försök 13 tror jag det blir nu. Men nån gång ska det väl vara våran tur. 🍀 

• Anonym (Hejsahoppsan)
    Försöker lägga till mig själv igen!
    1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    23/2 - Syskonet1
    23/2 - Hejsanhoppsan
    26/2 - adirf10
  • Anonym (ÖnskarSladdis)
    7barnsmamman87 skrev 2025-01-24 12:36:49 följande:

Hej på er! 🌸

Hoppar in här jag med trots att min mens inte kommit igång än. Har dock testat negativt på gravtest och har börjat få blodiga flygningar så är helt säker på att mensen kommer. Avvaktar med att skriva in mig i listan dock. 

Har hängt med i några trådar nu men ändå en liten kort beskrivning. 

Jag är 37, sambon 42. Jag har tre barn sen innan, han har fyra. Mellan 8-16 år gamla. Vi blev oplanerat gravida för ett par år sedan men fick lite panik och gjorde en abort då vi tänkte att våra stora barn skulle bli lidande. 

Efter många ledsna månader och diskussioner har vi bestämt att vi visst ville ha det där gemensamma barnet. Vi tror att det skulle passa alldeles utmärkt med en liten bebis i vår redan stora familj ❤️ Men nu verkar det omöjligt. Försök 13 tror jag det blir nu. Men nån gång ska det väl vara våran tur. 🍀 

Hej fina <3

Jag håller alla tummarna för att ni ska få er gemensamma! Och att det snart ska ta sig! 

Svar på tråden BIM februari 2025