• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Aivlys

Hej! 

Första gången jag skriver i en tråd, fast jag kan ha spenderat timmmmmarr med att läsa olika trådar här inne. Men jag verkligen älskar den stöttning och den omtänksamhet ni alla har gentemot varandra med allt som har med detta och göra, så vill helt enkelt vara en del i gänget 🌸
    Kort presentation: jag(30) och min partner(30) har kört oskyddat sen juni och tänkt lite att det blir som det blir. Vi blev gravida direkt men fick MA som upptäcktes v.12 där fostret avstannade i v.7+3. Vi plussade igen i december men det blev en kort graviditet som slutade i v.5.
    Har nu haft min första ägglossning efter senaste missfallet och hoppas Verkligen att det är vår tur nu.  

Då första mensen efter missfallet inte har kommit ännu så vet jag inte heller exakt när den kommer, men enligt mina beräkningar utifrån tidigare Perioder så bör den kommer i början av februari. 

håller tummar och tår till alla här inne, hoppet är det sista som överger människan☀️

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    14/2 - Hoppaspånr3
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
  • AngieF
    Aivlys skrev 2025-01-22 23:01:23 följande:

Hej! 

Första gången jag skriver i en tråd, fast jag kan ha spenderat timmmmmarr med att läsa olika trådar här inne. Men jag verkligen älskar den stöttning och den omtänksamhet ni alla har gentemot varandra med allt som har med detta och göra, så vill helt enkelt vara en del i gänget 🌸
    Kort presentation: jag(30) och min partner(30) har kört oskyddat sen juni och tänkt lite att det blir som det blir. Vi blev gravida direkt men fick MA som upptäcktes v.12 där fostret avstannade i v.7+3. Vi plussade igen i december men det blev en kort graviditet som slutade i v.5.
    Har nu haft min första ägglossning efter senaste missfallet och hoppas Verkligen att det är vår tur nu.  

Då första mensen efter missfallet inte har kommit ännu så vet jag inte heller exakt när den kommer, men enligt mina beräkningar utifrån tidigare Perioder så bör den kommer i början av februari. 

håller tummar och tår till alla här inne, hoppet är det sista som överger människan☀️

1/2 aivlys
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    14/2 - Hoppaspånr3
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1

Nästan exakt som mig då, hemskt är det att få upp hoppet.. Blev gravid för första gången i augusti men det upptäcktes i v12 i oktober, fanns inget foster men hinnesäcken hade växt till 8+2. Blev gravid första mensen efter det men blev tidigt missfall i v5. Blödningen slutade för ett par dagar sen så nu väntar jag in en ny ägglossning. Men känner mig redan orolig för ett nytt missfall. BM vill att vi avvaktar till ett till missfall innan vi får utredas.

Jag fyller 38 i sommar så är så stressad över att tiden bara rinner iväg och att det inte ska bli ett barn

• Rumpetrollet

Hej! 

Jag har följt några BIM-trådar men aldrig skrivit förut. Tycker det känns lite mindre ensamt att se att det finns fler som kämpar och hoppas och har liknande erfarenheter. 

Jag och min man är båda 34 och har ett barn sedan innan, men har nu i drygt 1,5 år försökt få ett syskon. Blev gravid förra hösten som blev ett MA som upptäcktes v 13, blev gravid igen förra vintern men även det slutade i MA som upptäcktes i v 13. Har sedan dess försökt varje månad men inte fått något mer plus. Hoppas så mycket varje gång och känner mig frustrerad att det aldrig går. 
    Väntar strax på ägglossning så skriver in mig på BIM-listan när jag vet när det blir. 

• Anonym (ÖnskarSladdis)

Hej allihop! 

Jag fick MF i tisdags (tidigt) och testade - igår. Så väntar nu på att sluta blöda, fyller i mig på listan när jag haft ÄL.. Ska försöka igen direkt, känner inte att jag behöver vänta en cykel.

Blev oplanerat gravid men insåg när jag plussade hur mycket jag vill ha en till.. Jag är 37, maken 50 (barnen är 18, 15 och 11 år) så vi tänkte försöka några gånger till..

• Anonym (ÖnskarSladdis)

Hej allihop! 

Jag fick MF i tisdags (tidigt) och testade - igår. Så väntar nu på att sluta blöda, fyller i mig på listan när jag haft ÄL.. Ska försöka igen direkt, känner inte att jag behöver vänta en cykel.

Blev oplanerat gravid men insåg när jag plussade hur mycket jag vill ha en till.. Jag är 37, maken 50 (barnen är 18, 15 och 11 år) så vi tänkte försöka några gånger till..

• Aducia
    Anonym (ÖnskarSladdis) skrev 2025-01-23 13:52:31 följande:

Hej allihop! 

Hade exakt samma känsla i somras när vi fick ett missfall. Oplanerad graviditet som slutade i att vi absolut ville ha en till! Håller tummarna för er! 😍
    N 2019 - L 2020 - I 2023
  • MissSE

När ÄL stickorna ökar såhär är ÄL nära då? 

Första gången jag kollar och registrerar i Premom och där står fortfarande låg. Men när det blir lite starkare idag, betyder det då att ÄL är inom någon dag eller så? tror att ÄL bör ske imorgon eller övermorgon?

• Anonym (ÖnskarSladdis)
    Aducia skrev 2025-01-23 13:59:33 följande:
    Hade exakt samma känsla i somras när vi fick ett missfall. Oplanerad graviditet som slutade i att vi absolut ville ha en till! Håller tummarna för er! 😍
    Tack snälla 🥰 och detsamma
  • Dalkullan1988

Hej,
    Här blev det en positiv överraskning i morse med fast glad gubbe på clearblue äl-test. Typ 3 dagar tidigare än jag trott. Har en relativt regelbunden cykel på 28-30 dagar så det här känns skumt men ändå skönt att det händer! 

Nu håller vi tummarna för att februari är månaden som är rätt!

• Väntarpå4an

Välkomna alla nya 🥰
    Jag håller så med er alla om hur skönt det är och ha ett sånt här forum där alla kan dela erfarenheter och känslor. Så tacksam för det varje månad.

Svar på tråden BIM februari 2025