• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Siripiri
    Elisand skrev 2025-01-17 15:42:56 följande:
    Hoppas det, tack för peppen! Hjärta Jo, det är ju sant. Men det var också 5 år sedan, så kanske något har ändrats i kroppen sen dess? 
    Jag försöker att inte stressa så mycket, vet ju att det är normalt att det tar ett tag. Men det gör ju en lite knäpp det här, i alla fall mig, tänker såå mycket på det eftersom det ju påverkar hela cykeln.
    Föregående månad var faktiskt jobbig med myset, kändes väldigt påtvingat några gånger.

Inte kul när sexet känns påtvingat.. Det räcker ju med ett mys för att man ska bli gravid så ligg inte ihjäl er♥️
    Det har Max blivit 2 ibland bara 1 gång dem fyra gångerna jag plussat på totalt 6 försök (tyvärr slutat i tidigt missfall). Min sambo jobbar borta och min mens pågår ibland 6-7 dagar om man räknar med blodblandade flytningar så ibland har det bara blivit en gång innan ÄL. 

Lycka till denna månaden♥️ 

• Anonym (Lyrka)

För er som använder ÄL-tester. Läst att man ska ta mellan 10-20, spelar det någon roll när där emellan? Hade ett MA i december och hade första mensen förra veckan, men ingen aning om när jag har ÄL. Har bara utgått från ca 14 dagar, men när börjar jag egentligen testa? någon skillnad på tester?

BIM listan:

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    14/2 - Hoppaspånr3
    14/2 - Lyrka
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
  • Malines
    Siripiri skrev 2025-01-16 09:08:03 följande:
    Har du tabletter med 2500 ie kan du boosta med två eller tre gånger med 6-8 tabletter innan äl, förutsatt att du vet när du har äl så du landar på 15-20k IE/gång, det brukar jag göra😊 har också ätit d-vitamin hela månaden men tycker dem där större mängderna innan ÄL gör en mycket saftig (😂) kring ÄL. Märks tydligt vid sex att spermierna har gött med bra sekret att simma igenom 😁 
    Haha tack för utförliga svar det uppskattas 🙏🏻😁 Läste det ni (du och Mojjan) skrev sen också. Vi åker på lite härlig semester nästa vecka så tänker jag får extra D-vitamin då, så tar bara någon enstaka denna vecka i vanlig ordning ☀️
    Hoppas på att sol och semester har den inverkan vi vill på att lyckas få ett positivt test nästa månad 😁
  • Malines
    Anonym (Ardna) skrev 2025-01-15 02:59:42 följande:
    Vår första tog totalt två år från att vi slutade undvika graviditet de fertila dagarna till jag blev gravid. Efree nästan ett år gick det äntligen, men tyvärr missfall. Sen följde ett år av desperata försök att lyckas igen, operation av äggstocken då cysta upptäcktes i samband med missfallet, utredningar och kämpande att få hjälp av vården. Strax efter ett årsdagen av missfallet, precis innan ivf fick vi plus igen 🙏

Tror det var att vi slappnat av och gett upp lite sol gjorde det som du säger. Det är skönt att man kan få hjälp tidigare än fem år, det är verkligen länge att kämpa! Det har väl också skett en utveckling så att det är större chanser med ivf än det var förr när de precis börjat med tekniken. ☺️ Hoppas att det bara händer för er de kommande månaderna så att ni slipper bekymra er om hela den karusellen ☺️🥰
    Åh så glad för er skull att det gick vägen till slut trots kämpig väg dit! ❤️ Håller alla tummar och tår för att det får gå vägen nu för oss båda smidigt och att vi slipper ivf även om det är fantastiskt att de blivit så bra 🥰
  • Elisand
    Anonym (Ardna) skrev 2025-01-17 15:58:53 följande:
    Försök vila i att det finns bra hjälp att få OM det skulle behövas 🥰 
    Vi hade några månader med första barnet där det var riktigt jobbigt med sex över ägglossning. Fick sen tipset att det faktiskt inte behöver vara som vanligt de gångerna och för oss kändes det lättare. När vi tänkte att det vi gjorde för att bli gravida inte behövde vara lika roligt/bra som det spontana vi ägnade oss resten av månaden ????
    Siripiri skrev 2025-01-17 18:53:31 följande:

Inte kul när sexet känns påtvingat.. Det räcker ju med ett mys för att man ska bli gravid så ligg inte ihjäl er♥️
    Det har Max blivit 2 ibland bara 1 gång dem fyra gångerna jag plussat på totalt 6 försök (tyvärr slutat i tidigt missfall). Min sambo jobbar borta och min mens pågår ibland 6-7 dagar om man räknar med blodblandade flytningar så ibland har det bara blivit en gång innan ÄL. 

Tack båda ni för svar❤️ Är så tacksam att få skriva med människor som är lite i samma situation. Det hjälper mot ensamhetskänslorna! 

Bestämde mig ändå nu för att testa med att följa basaltemperatur, så beställde en sån mätare nu. Känns lättare att börja med det än stickorna. För som jag förstått det nu när jag läst på kan man se på temperaturen om det verkar som att man blivit gravid eller inte. Skulle spara mig lite på ?övertestandet? att se om det ser ut som att det är på gång eller inte, om ni fattar vad jag menar.

Hoppas på pluss för oss alla ❤️❤️🙏🏼

• B3tt4n

Jag har visst trillat ur listan, skrev in mig för några dagar sedan men ser inte mitt namn längre... 

Jag och maken har försökt väldigt länge, drygt två år... Nu satsar jag på att försöka gå ner i vikt så att vi ska kunna få hjälp av vården men vi lägger ju inte ner våra egna försök i väntan på den hjälpen! 

Börjar verkligen tappa hoppet - hur gör man för att hålla det uppe? 😢

BIM listan:

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    13/2 - B3tt4n
    14/2 - Hoppaspånr3
    14/2 - Lyrka
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
  • Siripiri
    Malines skrev 2025-01-17 23:04:43 följande:
    Haha tack för utförliga svar det uppskattas 🙏🏻😁 Läste det ni (du och Mojjan) skrev sen också. Vi åker på lite härlig semester nästa vecka så tänker jag får extra D-vitamin då, så tar bara någon enstaka denna vecka i vanlig ordning ☀️
    Hoppas på att sol och semester har den inverkan vi vill på att lyckas få ett positivt test nästa månad 😁

Yes☺️ min kompis prickade ÄL under semestern i slutet av sommaren och blev gravid 😍 Då då hade hon vart utan p-piller i knappt två månader och innan de ätit den i över 15 år. 

• Siripiri
    Elisand skrev 2025-01-17 23:48:09 följande:
    Siripiri skrev 2025-01-17 18:53:31 följande:

Tack båda ni för svar❤️ Är så tacksam att få skriva med människor som är lite i samma situation. Det hjälper mot ensamhetskänslorna! 

Bestämde mig ändå nu för att testa med att följa basaltemperatur, så beställde en sån mätare nu. Känns lättare att börja med det än stickorna. För som jag förstått det nu när jag läst på kan man se på temperaturen om det verkar som att man blivit gravid eller inte. Skulle spara mig lite på ?övertestandet? att se om det ser ut som att det är på gång eller inte, om ni fattar vad jag menar.

Hoppas på pluss för oss alla ❤️❤️🙏🏼

Jaaa här får man bästa supporten faktiskt! ♥️ 
    Bra idé! Nu senaste cykeln efter mitt utomkveds var det intressant att se att tempen bara låg på 36,4-36,5 efter ÄL. Under hösten när vi försökt har den legat på 36,6-36,8 😊 
  • Ellie0411

Hej! 

Jag hoppar också gärna in här! Har följt januaritråden men inte själv skrivit något där. Fyller snart 29 år och fästmannen 32 år. Vi har en dotter på 1,5 år sedan tidigare och vill nu gärna försöka få ett litet syskon till henne. Vi försökte nu i december/januari men misstänker att ägglossningen skedde under jul/nyårsledigheten och då var det periodvis svårt att få till mys utifrån släkt på besök. Men nya tag denna månaden! BIM är enligt appen 11/2 💓{#emotions_dlg.flower}

Svar på tråden BIM februari 2025