• Väntarpå4an

BIM februari 2025

BIM januari 2025

Hej! 

Här är en tråd för alla som planerar barn och har BIM i februari 2025!

Vi diskuterar om allt och stöttar varandra i bebisverkstaden 😊

Skriv en liten presentation om dig själv och följ gärna med! 

BIM-lista i kommentarerna, kopiera och klistra in med ditt användarnamn och BIM dag! 

Hoppas vi på många plus i februari  ❤️😍

• Svar på tråden BIM februari 2025
  • Anonym (Vill ha ett eget)

I instruktionerna till CB digital fertilitetsmonitor står det att man BARA ska lita på vad monitorn säger och inte tro på strecken på stickorna. Jag tänker att jag ändå inte kan vara ensam om att titta på stickorna och hoppas hoppas hoppas (!) att det där otydliga strecket ändå antyder att jag kanske är gravid. För visst är det ett litet streck? Eller ser jag i syne? Bifogar bilder.

• Väntarpå4an

Är på cd 15 nu och ingen äl i sikte. Börjar bli orolig att kroppen hoppar över den denna månaden för att jag va sjuk 😞 vill inte förlora en chans och en hel månad. Hoppas verkligen den kommer snart men när är "för sent" ? 

• Siripiri
    Väntarpå4an skrev 2025-01-21 17:00:11 följande:

Är på cd 15 nu och ingen äl i sikte. Börjar bli orolig att kroppen hoppar över den denna månaden för att jag va sjuk 😞 vill inte förlora en chans och en hel månad. Hoppas verkligen den kommer snart men när är "för sent" ? 

Håll ut! Som sagt kan skjutas upp en vecka, inga konstigheter♥️ 
  • Väntarpå4an
    Siripiri skrev 2025-01-21 19:32:28 följande:
    Håll ut! Som sagt kan skjutas upp en vecka, inga konstigheter♥️ 
    ❤️❤️ jag hoppas så, skulle kännas så ledsamt om den helt uteblev 
  • Anonym (Hejsahoppsan)
    Anonym (Vill ha ett eget) skrev 2025-01-21 15:18:43 följande:

I instruktionerna till CB digital fertilitetsmonitor står det att man BARA ska lita på vad monitorn säger och inte tro på strecken på stickorna. Jag tänker att jag ändå inte kan vara ensam om att titta på stickorna och hoppas hoppas hoppas (!) att det där otydliga strecket ändå antyder att jag kanske är gravid. För visst är det ett litet streck? Eller ser jag i syne? Bifogar bilder.

har använt dessa monitor flitigt och brukar kolla på stickorna och jämföra med vanlig. äl-stickorna gublar precis som vanliga. Däremot hat jag lagt märke till att svamp-linjen som finns på grav-testerna syns trots att man ej är gravid och kan lätt misstolkas som ett plus med blotta öga. Men när man väl är gravid så syns det mycket tydligare. 

När jag plussade på monitorn äl+9, så kunde jag ta ett digot test också som visade 1-2v. 

När har du BIM?

• Rhea

Hallå! 

Hoppar in i februaritråden efter att ha väntat på mensen sen 7/1... ingen mens, trots bekräftad ÄL hos gyn och även via tester, mycket märkligt! Fattar inte hur det kan gå till...

Idag fick jag en blinkande gubbe på CB digitalt test, så vi kör! Dock inget utslag på RFSUs test.

När jag prövade imorse med CB gav det inget utslag, trots att det står att man ska ta morgonurin. På RFSUs tester står det mellan 10-20... men som sagt, bara utslag på CB. Någon som har varit med om något liknande? 

Jag är 34, partnern är 42 och vi försöker få vårt första barn. 

2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan
    12/2 - Elisand
    13/2 - AngieF 
    14/2 - Hoppaspånr3
    22/2 - Anonym (95:an)
    23/2 - Syskonet1
  • Väntarpå4an

Äntligen blinkande gubbe på cb lila idag🙏 känns så skönt att det verkar bli ÄL trots allt 😊

• Anonym (Vill ha ett eget)
    Anonym (Hejsahoppsan) skrev 2025-01-21 23:28:40 följande:

har använt dessa monitor flitigt och brukar kolla på stickorna och jämföra med vanlig. äl-stickorna gublar precis som vanliga. Däremot hat jag lagt märke till att svamp-linjen som finns på grav-testerna syns trots att man ej är gravid och kan lätt misstolkas som ett plus med blotta öga. Men när man väl är gravid så syns det mycket tydligare. 

När jag plussade på monitorn äl+9, så kunde jag ta ett digot test också som visade 1-2v. 

När har du BIM?

BIM är inte förrän 13/2... Men senaste mensen var märklig, liksom vattnigare än vanligt. Men jag blödde lika länge som jag brukar med några fler dropp-dagar efteråt. Hoppas så jävla mycket! Och klockan tickar då jag närmar mig 40 och inte har blivit gravid än... 😢
  • Anonym (Hejsahoppsan)
    Anonym (Vill ha ett eget) skrev 2025-01-22 22:13:35 följande:
    BIM är inte förrän 13/2... Men senaste mensen var märklig, liksom vattnigare än vanligt. Men jag blödde lika länge som jag brukar med några fler dropp-dagar efteråt. Hoppas så jävla mycket! Och klockan tickar då jag närmar mig 40 och inte har blivit gravid än... 😢
    Jag förstår, är 30+. För att inte bli besviken så avvakta till BIM!. Det är ju cirka 23 dagar till BIM och lutealfas brukar vara mellan 10-16 daga. Då borde du ha ägglossning snart 
  • Anonym (Hejsahoppsan)
    2/2 Vias 
    5/2 Önskan97
    7/2 - väntarpå4an
    7/2 - Palettbladet25
    8/2 - MissSE
    8/2 - Dalkullan1988 
    8/2 Rhea
    9/2 - Nugget
    9/2 - Malines 
    12/2 - Zozoi
    12/2 - Mojjan