• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-23 20:07:12 följande:
    GRATTIS!! 🥰🥰🥰 exakt samma här, tre tester, tre lika starka linjer i tisdags 😍 nu håller vi tummarna att det går vägen för oss båda ❤️❤️
    Ååååh! Grattis va kul!! 🥰🥰🥰 
    Ja nu måste de gå vägen 💕
  • WaterAnimal

Hej Doris! 
    Det där låter ju oerhört hoppfullt med så många till frysen! 
    Jag har AMH 10.. men kvalitén på mina ägg verkar vara dålig. Får ut medelmpnga ägg, men de första är inte mogna och sen är det nästan inga embryo som delar sig normalt. Första gången denna runda som jag fick tillbaka ett som faktiskt såg riktigt bra ut på dag två.. 

Vad bra att de gett dig cyclogest som extra stöd! Gillar verkligen när de tweakar behandlingen om det inte fungerade förra gången 😊

Blir dock lite tossig på alla gravsymotom från cyclogesten (progesteron), här har vi ett gäng som jag inte vet är grav eller cyclogest: Mild konstant mensvärk, lite svullen, ständigt rapande och lite-lite halsbränna, väldigt milt illamående som kommer och går, lite förändrade smak preferenser (älskar stark mat, men är inte alls sugen på det nu...). RD 10 idag. 

Dessa symptom hade jag också förra gången och plussade jag, men vet ju inte om det var cyclogesten då också. Går och hoppas på lite sömnlöshet (vakna mitt i natten helt pigg), de hade jag förra gången 😂. Men kanske närmre TD. 

Heja heja heja oss!!!!!!!

• starrsky

Stort grattis till er som plussat ❤️ ❤️ Så glad jag blir för er skull, vet hur efterlängtat det är! 

Håller tummarna för er som ruvar också, när har ni testdag? 

Idag får vi ET (dag2). Vårt enda lilla ägg blev ett embryo ❤️ Var så ledsen att det bara blev ett ägg men är så tacksam att vi får en återföring nu. Hoppas hoppas det fäster och växer som det ska. Ska bli så spännande att få ruva med er. 

• starrsky
    RainbowFamilyDreams skrev 2025-05-19 17:58:39 följande:
    Heja guldägg <3
    <3  tack, fina du! <3 
  • Solrosen96
    starrsky skrev 2025-05-24 10:50:27 följande:

Stort grattis till er som plussat ❤️ ❤️ Så glad jag blir för er skull, vet hur efterlängtat det är! 

Håller tummarna för er som ruvar också, när har ni testdag? 

Idag får vi ET (dag2). Vårt enda lilla ägg blev ett embryo ❤️ Var så ledsen att det bara blev ett ägg men är så tacksam att vi får en återföring nu. Hoppas hoppas det fäster och växer som det ska. Ska bli så spännande att få ruva med er. 

Jag håller tummar och tår för er! 💕 
    Hoppas att detta är guldägget. 🥰
  • Anonym (Lumina)

Igår fick jag ett femdagars återfört. Tredje gången för mig (första fäste inte, andra blev en kemisk graviditet). Hoppas på tredje gången gillt nu!

• WaterAnimal

Lycka till Starrsky!
    Jag brukar leka med tanken att om det bara blir ett, så har kroppen verkligen fokuserat all kraft på att det ska bli riktigt bra!! 

Och du ska veta att många ägg behöver inte betyda att det blir många embryo.. Jag fick ut 9 ägg, fyra mogna och befruktade, bara ett såg bra ut på dag två. Förra gången fick jag 10 ägg. Inget blev bra.. Så ja. Jag är så oerhört glad bara över att få ruva 🥰 

Ruvar Dag 11 nu, varannan timme funderar jag på vilken färg de ska vara i barnrummet och varannan funderar jag på att ställa om till ett nytt försök. Herregud. Låt det går bra för alla ❤️❤️

• WaterAnimal

Jag har testdag 31/5., 20 dagar efter ÄP. Jag kommer inte tjuvtesta, jag är hellre Schrödingers-gravid 😂😂  

• starrsky
    Solrosen96 skrev 2025-05-24 11:13:25 följande:
    Jag håller tummar och tår för er! 💕 
    Hoppas att detta är guldägget. 🥰
    WaterAnimal skrev 2025-05-25 07:35:51 följande:

Lycka till Starrsky!
    Jag brukar leka med tanken att om det bara blir ett, så har kroppen verkligen fokuserat all kraft på att det ska bli riktigt bra!! 

Och du ska veta att många ägg behöver inte betyda att det blir många embryo.. Jag fick ut 9 ägg, fyra mogna och befruktade, bara ett såg bra ut på dag två. Förra gången fick jag 10 ägg. Inget blev bra.. Så ja. Jag är så oerhört glad bara över att få ruva 🥰 

Ruvar Dag 11 nu, varannan timme funderar jag på vilken färg de ska vara i barnrummet och varannan funderar jag på att ställa om till ett nytt försök. Herregud. Låt det går bra för alla ❤️❤️

Tack snälla ni <3 Hoppas på ett guldägg. Det var ett fint sätt att se på det, att kroppen satsat all-in på att skapa ett bra ägg haha. 

Vad tufft när inget av äggen blir bra, så segt att 'börja om'. Men jag tror stenhårt på det du ruvar på nu! Det är verkligen en emotionell storm det är, man går mellan hopp och förtvivlan, och saken blir inte lättare av alla hormonella förändringar man utsatt kroppen för. Hoppas dagarna går fort och att vi alla får våra plus nu! Heja heja! 

• Doris2024

Fråga, 
    Är det någon mer som får som lite sveda/svampkänning av cyclogest? 
    Det kommer och går här...

Svar på tråden IVF 2025