• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Noor8

hej på er igen alla kämpare med ivf 💜
    Det är min tredje återförening, idag är jag på dag 16 efter återföringen av embryon , jag har test dag den 6/1 men jag har tjuvtestat  idag 4/1 två dagar tidigare , det visar POSITIV  mina ögon kan inte tro vad jag såg idag , jag har testat med två olika gravidetetest clearblue  och rufs bägge visar POSITIV kan jag vara gravid ?

• Anonym (Första och enda försöket)

Det skulle jag våga tro! ❤️ 
    Grattis! Hur mår du? 😊 

idag fick jag glad gubbe på äl-stickan.

Jag ska ringa imorgon men jag kan inte för mitt liv förstå NÄR det blir FET? 

det är en 5 dagars blasto som ska in. 

är det 5 dagar efter glad gubbe eller 5  + 2? 

Barnmorskan skrev att dom kan göra återföring alla dagar utom om jag får en gladis på en måndag Pga helgstängt?
    och progesteronet? När börjar jag med det? 

• alison13
    Noor8 skrev 2026-01-04 11:54:21 följande:

Det är min tredje återförening, idag är jag på dag 16 efter återföringen av embryon , jag har test dag den 6/1 men jag har tjuvtestat  idag 4/1 två dagar tidigare , det visar POSITIV  mina ögon kan inte tro vad jag såg idag , jag har testat med två olika gravidetetest clearblue  och rufs bägge visar POSITIV kan jag vara gravid ?

Ahhhhh grattis!!!! Det är ett starkt linje!!! 
  • alison13
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2026-01-04 14:36:13 följande:

Det skulle jag våga tro! ❤️ 
    Grattis! Hur mår du? 😊 

idag fick jag glad gubbe på äl-stickan.

Jag ska ringa imorgon men jag kan inte för mitt liv förstå NÄR det blir FET? 

det är en 5 dagars blasto som ska in. 

är det 5 dagar efter glad gubbe eller 5  + 2? 

Barnmorskan skrev att dom kan göra återföring alla dagar utom om jag får en gladis på en måndag Pga helgstängt?
    och progesteronet? När börjar jag med det? 

Jag kör modified natural? med ägglossningsspruta och för oss det är 7 dagar efter sprutan. Så jag är osäker men gissar att det är 5+2

Igår gjordes en FET med ett 4AA embryo. Det var inte det lättaste. min livmodertapp är tydligen bakåt och till vänster så hon försökte få tag på den i dryga 45 min. Galet att jag inte kissade på mig så som hon rotade runt och tryckte på magen. 
    Men nu är det på plats! 
    Roligt att man får se embryot på skärmen innan ❤️

• JNMK
    Noor8 skrev 2026-01-04 11:54:21 följande:

Grattis🥳🥳
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2026-01-10 10:36:58 följande:

Igår gjordes en FET med ett 4AA embryo. Det var inte det lättaste. min livmodertapp är tydligen bakåt och till vänster så hon försökte få tag på den i dryga 45 min. Galet att jag inte kissade på mig så som hon rotade runt och tryckte på magen. 
    Men nu är det på plats! 
    Roligt att man får se embryot på skärmen innan ❤️

åh vad spännande! är det dig första återföring? Håller tummarna för plus på testdagen!
  • Xoxohej99

Jag är 26 år och har genomgått 4 frysta embryoåterföringar (FET) på Livio Stockholm, alla utan resultat. Jag har tidigare varit gravid, men graviditeten slutade i missfall. Alla tester och undersökningar (ultraljud, SIS) har sett normala ut, och mina läkare säger att allt verkar bra, men trots detta har jag ännu inte lyckats bli gravid.

Jag har inte fått en bekräftad diagnos av adenomyos eller endometrios, och läkarna ser inga tecken på detta på ultraljud. Jag känner mig frustrerad och uppgiven, eftersom allt ser normalt ut men det ändå inte fungerar. Jag försöker förstå vilka alternativ som finns och hur andra som gör IVF har hanterat liknande situationer.

• BaeA
    Xoxohej99 skrev 2026-01-12 19:24:40 följande:

Jag är 26 år och har genomgått 4 frysta embryoåterföringar (FET) på Livio Stockholm, alla utan resultat. Jag har tidigare varit gravid, men graviditeten slutade i missfall. Alla tester och undersökningar (ultraljud, SIS) har sett normala ut, och mina läkare säger att allt verkar bra, men trots detta har jag ännu inte lyckats bli gravid.

Jag har inte fått en bekräftad diagnos av adenomyos eller endometrios, och läkarna ser inga tecken på detta på ultraljud. Jag känner mig frustrerad och uppgiven, eftersom allt ser normalt ut men det ändå inte fungerar. Jag försöker förstå vilka alternativ som finns och hur andra som gör IVF har hanterat liknande situationer.

Är i en liknande situation försökt sedan jag var 32, 2023 och gjort 9 återföringar och fått ett Missfall i vecka 9. varit gravid tidigare (Två aborter för många år sedan). en med min nuvarande man och en annan med annan. skulle tipsa om att göra Fertilysis tester, för de kan se om det någon gömd infektion eller överaktiv immunförsvar eller om du och din partner är en ?match?. du kan skriva dm om du vill veta mer. jag har gjort deras tester och behandlingar och ska dit nu i feb på en speciell hysteroskopi som de gör 

Testade positivt i morse 😊 
    Har egentligen testdag på tisdag men kunde inte hålla mig..

• alison13
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2026-01-16 09:53:32 följande:

Ojojoj!! Grattis! Hur många dagar tillbaka var ÅF? 
    alison13 skrev 2026-01-16 10:16:16 följande:
    Ojojoj!! Grattis! Hur många dagar tillbaka var ÅF? 

Tack ☺️ 
    ÅF var förra fredagen. 
    På natten efter kände jag hur det stack till och sedan dess har det molat till och från. 

Igår fick jag hem två testa tidigt test och försökte låta bli så testade inte med morgonurin utan 3h senare men det kröp fram ett streck 😆 

• JNMK
    Anonym (Första och enda försöket) skrev 2026-01-16 09:53:32 följande:

Stort grattis 🥳
Svar på tråden IVF 2025