• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • VSGJ2025
    Doris2024 skrev 2025-05-25 22:39:18 följande:

Fråga, 
    Är det någon mer som får som lite sveda/svampkänning av cyclogest? 
    Det kommer och går här...

Hej Doris,

Inte jag iaf och nu har jag tagit det i nästan 3,5 vecka. Men det kan säkert vara olika.
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-24 06:22:16 följande:
    Ååååh! Grattis va kul!! 🥰🥰🥰 
    Ja nu måste de gå vägen 💕

Tack! 🥰🥰

sen igårkväll har jag haft ett svagt svagt illamående, hoppas det är goda tecken. Vet att inte alla har symptom och är fortfarande så tidigt men man hinner ju bli lite orolig när man inte känner något öht. Hur är det för dig? Har ni fått någon tid för tidigt UL?

• Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-26 10:46:00 följande:

Tack! 🥰🥰

sen igårkväll har jag haft ett svagt svagt illamående, hoppas det är goda tecken. Vet att inte alla har symptom och är fortfarande så tidigt men man hinner ju bli lite orolig när man inte känner något öht. Hur är det för dig? Har ni fått någon tid för tidigt UL?

Hej! Ne jag har inga symtom heller😊 möjligtvis lite tröttare men tänker att det fortfarande är ganska tidigt. Men ja tänker ibland, är jag ens gravid för jag mår ju precis som vanligt 😅  de kommer väll som en smäll om nån vecka eller två 😊

Ja jag har tid den 9 juni för UL 🥰 ni då? 
  • Anonym (LXLX)
    Jontemyran skrev 2025-05-18 13:27:13 följande:
    Vi har aldrig fått någon förklaring till våra misslyckade återföringar, vi har aldrig heller fått några fler blodprover eller utredningar från vår klinik. Vi har alltid bara fått till svar att det enda som fungerar är upprepande försök!

Det är otroligt påfrestande framförallt av alla dessa misslyckanden. Vår högsta önskan är såklart en liten knodd och vi gör verkligen vad vi kan..

Vi har även sagt att OM sista återföringen inte skulle sätta sig och gå vägen så kommer vi att påbörja en ny omgång, men då är frågan om man ska byta klinik, åtminstone sätta sig ner och föra diskussioner på vad som kan göras annorlunda mm...
    Hej Jonte.

Jag och damen min är inne på andra insättningen. Kliniken (Akademiska) hittar inga fel på varken mig eller min tjej. "Allt ser bra ut" .....Men jag köper inte det, om det vore det så hade vi haft ett barn redan. Det MÅSTE finnas mer tester/undersökningar som går att göra.. Jag har redan börjat blicka utomlands eller gå till en privat klinik.

Och det tär som fan. Speciellt för min tjej. Jag är 35 och 30. Hennes lillasyster blev gravid relativt snabbt så det gör inte saken bättre...

Hon är övertygad att även detta ägg inte kommer bli något. Och snart är det semestertider så det kommer krocka med nästa insättning. Vi har 2 ägg kvar i frysen.

Känner mig så otroligt less rent allmänt tappat suget på det mesta. Livet är som på paus. usch.

• VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-26 13:37:06 följande:
    Hej! Ne jag har inga symtom heller😊 möjligtvis lite tröttare men tänker att det fortfarande är ganska tidigt. Men ja tänker ibland, är jag ens gravid för jag mår ju precis som vanligt 😅  de kommer väll som en smäll om nån vecka eller två 😊

Ja jag har tid den 9 juni för UL 🥰 ni då? 
    skönt att jag inte är ensam om inga symptom då 😊 men som andra säger, personer som blir gravid på ?naturlig väg? vet kanske knappt att de är gravida i detta läge pga så tidigt så inte så konstigt egentligen om man inte har några symptom än. Kanske är vi sådana som har sådan tur att vi mår bra hela vägen 😅 eller så slår det till snart som du säger 😅 vi kan bara hoppas att allt är som det ska 😊 åh spännande, lyllos dig som fick datum närmare testdag än jag, om än inte med mycket för 11 juni har vi 🥰
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-26 15:09:12 följande:
    skönt att jag inte är ensam om inga symptom då 😊 men som andra säger, personer som blir gravid på ?naturlig väg? vet kanske knappt att de är gravida i detta läge pga så tidigt så inte så konstigt egentligen om man inte har några symptom än. Kanske är vi sådana som har sådan tur att vi mår bra hela vägen 😅 eller så slår det till snart som du säger 😅 vi kan bara hoppas att allt är som det ska 😊 åh spännande, lyllos dig som fick datum närmare testdag än jag, om än inte med mycket för 11 juni har vi 🥰
    Haha ja de blir ju lätt att man överanalyserar allt, man läser ju om folk som har hur mycket symtom som helst. Men de vore ju jätteskönt o slippa symtom om allt är som de ska! 
    Ja de känns inte super långt till UL, bara 2 veckor. 

Hur länge ska du ta cyclogest? Jag ska bara ta denna vecka sen inget mer men funderar på o fortsätta fram till ultraljudet ändå, har 2 extra lådor cyclogest hemma. Bara för o känna lite lugn. 💕
  • WaterAnimal
    Doris2024 skrev 2025-05-25 22:39:18 följande:

Fråga, 
    Är det någon mer som får som lite sveda/svampkänning av cyclogest? 
    Det kommer och går här...

Inte jag heller. Men har läst om andra som alltid får svampinfektion av det, så det är nog inte så ovanligt. Tyvärr. 
  • WaterAnimal

Solrosen och VSG, Så himla kul, med plus och planerat UL!! 😍 

Jag har hur mycket (milda) symptom som helst, så jag bara hoppas på att det inte är cyclogesten som spökar. På lördag gäller det Hoppas hoppas! 

• Solrosen96
    WaterAnimal skrev 2025-05-26 18:31:48 följande:

Solrosen och VSG, Så himla kul, med plus och planerat UL!! 😍 

Jag har hur mycket (milda) symptom som helst, så jag bara hoppas på att det inte är cyclogesten som spökar. På lördag gäller det Hoppas hoppas! 

Hej! Ja, längtar och hoppas på att pyret stannar. Så kul men kan inte slappna av helt än ändå 😅

Vi alla är ju så olika så alla dom här symtomen du känner kanske är graviditetssymtom, de känns lovande! 
    Åh vad spännande med testdag på lördag 🤩
Svar på tråden IVF 2025