• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • starrsky
    Wimbi skrev 2025-05-11 18:23:00 följande:

dag 13 efter ET.. negativt gravtest imorse.
    hade en mindre rosa blödning häromdagen men ingenting efter det.
    kanske mens på gång, kanske inte
    officiell testdag på tisdag den 13.. men ser ju inte så ljust ut just nu

Åh :( Hoppas ändå på ett mirakulöst plus på tisdag för er. Kram
  • Anonym (Obi)

Vilken klinik har ni använt er av?

lycka till alla under sina resor <3

• FrLo
    Anonym (Obi) skrev 2025-05-11 21:23:30 följande:

Stockholm ivf :) 
  • Doris2024

Livio Falun 
  • Jassan123

Nordic Ivf Göteborg 🤗
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-05-09 14:11:17 följande:

Nu är jag ruvare igen hihi! 🥰
    Embryot såg jättefint ut enligt läkaren så nu hoppas vi att det stannar 😊 testdag 23/5 

Åh va härligt !Hoppas allt går bra denna gång,  önskar dig all lycka 🤗🌸
  • Solrosen96

Göteborg ivf klinik 🥰
  • VSGJ2025

Livio Gärdet :)
  • Anonym (Xoxohej)

Hej jag hoppas också in in i denna diskussion grupp. har precis genomgott 2 misslyckade återföreningar och känner mig helt slut. Är relativ ung och genomgår ivf vi har fått diagnosen oförklarlig barnlöshet. Vi blev gravida 1 gång men det slutade i missfall i vecka 6. Vi har nu försökt i 2 år utan att lyckas och nu med två misslyckade FET känns det väldigt hopplöst. Är 25 år gammal och har normala värden och en normal menscykel fick ut 23 ägg vid äggutag men tyvärr blev det bara 4 embryon. Dock var alla embryon av toppkvalitet och vid återföringen av de senaste två var de båda hatching . Det som gör mig mest frustrerad är att efter varje återföring har jag blött några timmar senare och min läkare tyckte det var väldigt udda men bryr sig inte. Jag kör ivf med livio Kungsholmen men tycker att det är svårt att komma åt en läkare som vill svara på ens frågor utan att man känner sig dum i huvudet. Vet inte vart jag ska ta vägen efter dessa misslyckade försök och om det finns något annorlunda jag borde testa inför mitt nästa FET. Har också gott på högsta dosen cyklogest och tycker inte att jag mår bra av det och vill testa ta spruta istället. Har någon varit med något liknade skulle älska att höra lite om eran erfarenhet med detta.

• Anonym (Syster)

Är så glad över att hitta denna tråd och följa er andra! 

Vi ska göra vårt allra första försök här i maj. Jag är beräknad att få mens inom de närmsta dagarna och då börja med sprutor. 

Är oerhört taggad och glad! 

Har ni några tips eller bra ord att säga till en som ska in i karusellen för första gången? ❤️

Svar på tråden IVF 2025