• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-26 16:59:49 följande:
    Haha ja de blir ju lätt att man överanalyserar allt, man läser ju om folk som har hur mycket symtom som helst. Men de vore ju jätteskönt o slippa symtom om allt är som de ska! 
    Ja de känns inte super långt till UL, bara 2 veckor. 

Hur länge ska du ta cyclogest? Jag ska bara ta denna vecka sen inget mer men funderar på o fortsätta fram till ultraljudet ändå, har 2 extra lådor cyclogest hemma. Bara för o känna lite lugn. 💕
    Solrosen96 skrev 2025-05-26 17:06:32 följande:

@VSGJ2025

Jo ja kom på att ja är lite hungrigare än vanligt! 

Det är ju ett gravidtetssymptom, då känner du av något iaf, skönt 😁 jag är en hungrig person av naturen så tror inte jag är extra hungrig nu, men som sagt något lite illamående när jag inte ätit på en stund, särskilt förmiddag 😊 jag går även runt och känner på brösten hela tiden och hoppas de ska kännas lite spända och ömma men nja, det lilla jag känner är nog mest inbillning 😅

jag ska ta cyklogest fram till UL åtminstone, sen får jag besked om när jag ska sluta. Spännande att det är så olika. Men i mitt fall kanske det handlar om att jag gjorde FET i stimulerad cykel, jag ska även ta östrogenet (som stimulerade min slemhinna) fram till minst UL.

• VSGJ2025
    WaterAnimal skrev 2025-05-26 18:31:48 följande:

Solrosen och VSG, Så himla kul, med plus och planerat UL!! 😍 

Jag har hur mycket (milda) symptom som helst, så jag bara hoppas på att det inte är cyclogesten som spökar. På lördag gäller det Hoppas hoppas! 

Tack snälla du! Håller tummarna för dig 😍 nära till testdag nu!
  • starrsky
    Anonym (LXLX) skrev 2025-05-26 14:32:15 följande:
    Hej Jonte.

Jag och damen min är inne på andra insättningen. Kliniken (Akademiska) hittar inga fel på varken mig eller min tjej. "Allt ser bra ut" .....Men jag köper inte det, om det vore det så hade vi haft ett barn redan. Det MÅSTE finnas mer tester/undersökningar som går att göra.. Jag har redan börjat blicka utomlands eller gå till en privat klinik.

Och det tär som fan. Speciellt för min tjej. Jag är 35 och 30. Hennes lillasyster blev gravid relativt snabbt så det gör inte saken bättre...

Hon är övertygad att även detta ägg inte kommer bli något. Och snart är det semestertider så det kommer krocka med nästa insättning. Vi har 2 ägg kvar i frysen.

Känner mig så otroligt less rent allmänt tappat suget på det mesta. Livet är som på paus. usch.
    Håller tummarna för er! Hur många ivf/insättningar har ni gjort? Vilken utredning/undersökningar? 

Tycker också det är jobbigt med stundande semestertider (också ivf på Ackis) men försöker intala mig själv att då får det bli paus i IVF karusellen och lite återhämtning, hitta tillbaka till annat som boostar livslusten. Försöka boka in något kul att se fram emot, oavsett hur denna insättning fortlöper. När har ni testdag? 
  • Doris2024

Grattis till alla plus, vad kul för er 🤩

Själv vaknade jag precis, första gången utan huvudvärk på tre dygn. Sovit runt 14-15 timmar varje dag och bara legat under en filt. Är det normala biverkningar av cyclogest? 
    Ringde och frågade Livio och hon tycker det vore synd att behöva sluta med dom. Varit illamående till och från samtidigt, om det vore på riktigt skulle det kännas mer värt det, inte bara biverkningar. Jag skulle ta alvedon och se om det gick att härda ut. Idag mår jag ju bättre så jag kör på. En vecka till test nu men det är svårt att ljuga på jobbet om jag skulle blir dålig igen... 

• Anonym (LXLX)
    starrsky skrev 2025-05-27 14:34:54 följande:
    Håller tummarna för er! Hur många ivf/insättningar har ni gjort? Vilken utredning/undersökningar? 

Tycker också det är jobbigt med stundande semestertider (också ivf på Ackis) men försöker intala mig själv att då får det bli paus i IVF karusellen och lite återhämtning, hitta tillbaka till annat som boostar livslusten. Försöka boka in något kul att se fram emot, oavsett hur denna insättning fortlöper. När har ni testdag? 
    Detta är andra insättningen. 2 ägg kvar i frysen.

Har läst lite utomlands hur klinker utreder där och funderar på att åka till en annan klinik bara för att få en second opinion liksom. Ja de kostar väl lite pengar men det skulle få min hjärna att lugna sig om jag tex gjorde en dna fragmentering på mina spermier.

Och kan inte för mitt liv inte förstå varför PGT-a inte görs inte Sverige. 

Tisdag. Ingen mens än så länge, knappt mensvärk förutom på en dag. Annars sticker det då och då i typ livmodern.

Håller 👍 för er också :)
  • Solrosen96
    Doris2024 skrev 2025-05-28 07:47:17 följande:

Grattis till alla plus, vad kul för er 🤩

Själv vaknade jag precis, första gången utan huvudvärk på tre dygn. Sovit runt 14-15 timmar varje dag och bara legat under en filt. Är det normala biverkningar av cyclogest? 
    Ringde och frågade Livio och hon tycker det vore synd att behöva sluta med dom. Varit illamående till och från samtidigt, om det vore på riktigt skulle det kännas mer värt det, inte bara biverkningar. Jag skulle ta alvedon och se om det gick att härda ut. Idag mår jag ju bättre så jag kör på. En vecka till test nu men det är svårt att ljuga på jobbet om jag skulle blir dålig igen... 

Det låter ju inte alls som roliga biverkningar eller om det är symtom. Kan du inte testa ett annat märke än cyclogest då, vissa mår ju bättre av lutinus eller utrogestan och tvärtom.
  • Noor8

Hej,
    jag kännner att jag vill dela med er också eftersom många går samma resa som jag, jag är 36 år, har börjat med ivf resa för första gången nu i år 2025,  idag är dag 14 av återförening av embryon, jag testade idag och det visar negativ, min planerat test dag är 2/6 , jag tar cykologest  
    känner lite  smärtor som mens smärta mest ingen Anna symtom kan det visa sig negativ om några dagar tror ni ? Finns det flera här som testet visade negativ i dag 14 ?

• MrsHoppas

Om några dagar ör det äntligen dags för vårt första FET (insättning av en fryst blastocyst) 😁 vi fick bara ett till frysen efter vårt första försök så hoppas så mycket på den här lilla blastocysten! 

Någon som har tips på vad man bör tänka på efter insättning? 
    Något man ska äta eller dricka? Vitaminer? Tankesätt 😅?

• Solrosen96
    MrsHoppas skrev 2025-05-28 10:24:33 följande:

Om några dagar ör det äntligen dags för vårt första FET (insättning av en fryst blastocyst) 😁 vi fick bara ett till frysen efter vårt första försök så hoppas så mycket på den här lilla blastocysten! 

Jag försökte ta dagliga lugna promenader för att få igång blodflödet. Dricka mycket vatten, äta hälsosamt, inte lyfta för tungt. Men ja tror inte att man kan påverka slutresultatet så mycket egentligen, ja gjorde de mest för att det kändes bra mentalt att göra det. 😊

Lycka till! 💕
  • WaterAnimal
    MrsHoppas skrev 2025-05-28 10:24:33 följande:

Vad kul, stort lycka till! 

Som nämnt ovan, lugna promenader, inga tunga lyft och fortsätt med vitaminerna som innan. Försök också boka in roliga saker, eller obba extra, träffa vänner etc. För man blir HELT tossig på att försöka känna symptom hela tiden. Bra att distrahera sig så att tiden går fortare 😊 

Håller alla tummar!
Svar på tråden IVF 2025