• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • starrsky

Heja er som ruvar, hoppas det fäster och växer och att ni får efterlängtade plus! 

Jag har nu börjat med injektionerna. Pirrigt! Ulj 16/5 och förhoppningsvis ett plock veckan efter det. 

• VSGJ2025
    Wimbi skrev 2025-05-09 10:41:53 följande:
    har testdag den 13/5.
    Då hoppas vi att det bara var för tidigt för att se! ♥️
  • VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-09 14:11:17 följande:

Nu är jag ruvare igen hihi! 🥰
    Embryot såg jättefint ut enligt läkaren så nu hoppas vi att det stannar 😊 testdag 23/5 

Lycka till! Då har vi nästan testdag samtidigt, jag har 21/5 🥰
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-09 17:40:01 följande:
    Lycka till! Då har vi nästan testdag samtidigt, jag har 21/5 🥰
    Ja vad kul att vi kan följas åt 😍💕
    lycka till till dig med! 
  • Josefine1987

Vad fint att få följa er som ruvar och även starrsky inför äggplock. Det får på något vis tiden att kännas lite snabbare till vårt eventuellt nästa försök. 

ta hand om er! 

• VSGJ2025
    Solrosen96 skrev 2025-05-09 19:42:24 följande:
    Ja vad kul att vi kan följas åt 😍💕
    lycka till till dig med! 
    Tack! Verkligen! Hur känns det så här ett par dagar in? 😄 jag har 0 symptom men det är ju normalt så än är jag inte orolig, men hade ju önskat att man hade nåååågon känsla att det har fäst 😅
  • VSGJ2025
    Josefine1987 skrev 2025-05-10 08:53:35 följande:

Vad fint att få följa er som ruvar och även starrsky inför äggplock. Det får på något vis tiden att kännas lite snabbare till vårt eventuellt nästa försök. 

ta hand om er! 

Det var fin skrivet ♥️ önskar er all lycka till och hoppas att ert nästa försök inte är allt för långt bort 
  • Solrosen96
    VSGJ2025 skrev 2025-05-11 13:22:22 följande:
    Tack! Verkligen! Hur känns det så här ett par dagar in? 😄 jag har 0 symptom men det är ju normalt så än är jag inte orolig, men hade ju önskat att man hade nåååågon känsla att det har fäst 😅
    Jag är ju bara på ruvardag 2 så har inte känt nåt särskilt än, kände inte så mycket förra gången heller, förutom att ja fick ilningar i tänderna då.
    Det var tungt att gå min promenad idag men de beror nog inte på ruvningen😅

Ja det är väll runt dag 2 som det fäster så man hade ju velat känna någon liten värk typ 😂 
  • Wimbi

dag 13 efter ET.. negativt gravtest imorse.
    hade en mindre rosa blödning häromdagen men ingenting efter det.
    kanske mens på gång, kanske inte
    officiell testdag på tisdag den 13.. men ser ju inte så ljust ut just nu

• starrsky
    Josefine1987 skrev 2025-05-10 08:53:35 följande:

ta hand om er! 

Håller helt med! Och håller tummarna att tiden ska gå fort nu för er, och att nästa cykel för med sig det ni längtat efter ❤️ 
Svar på tråden IVF 2025