• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • starrsky
    EJT skrev 2025-06-14 07:52:47 följande:
    Mensvärken tror jag är ett gott tecken. Det hade jag mycket av med min dotter (som kom naturlig väg) - livmodern som växte 🥰
    Hoppas det :) hade du värk redan v 5? 

Jag tror ang progesteron att om man tagit Ovitrelle så ger den en rejält boost av livmoderförtjockning och att man därför ska vänta 2 dygn till då hcg också fungerar som progesteron typ. Enl ChatGPT:P men så länge du börjat innan ET är det nog ok, sen om du börjar morgonen dag 2 eller till natten dag 1 är nog ingen stor skillnad verkar det som :) 

Kul med så många befruktade! Hoppas på många fina blastocyster ^_^
  • starrsky
    Solrosen96 skrev 2025-06-14 08:14:56 följande:
    Ja jag själv borde också tänka så😅 man blir verkligen orolig för allt. 

Jag är i vecka 7+6 nu, såg ett litet hjärta i måndags 😊

Fick en brun flytning 2 dagar efter vul men sen var de som vanligt igen så jag tror och hoppas att det bara var för att dom rotade runt där inne och kom åt nåt men man blir ju orolig direkt. Har ett nytt ultraljud inbokat den 26e så de ser ja fram emot. 😊
    Ja känns som det är så 'stora insatser ' nu. Åh vad fint att du fick se hjärtat på ulj, då är ju MF risken bara nån procent ju. Då har vi nästa ulj samma dag, jag har också 26/6. Hoppas tiden går fort! 
  • Hejåhoj

Hej ivf-vänner☺️
    förlåt jag inte skrev nå mer efter förra återföring i april, fick mensen å blev så jävla ledsen så jag loggade allmänt bara ut..
    i fredags den 13e gjorde jag återföring med ett fryst 5dagars så idag är jag på ruvardag 5! Fick en liten rosa blödning rd3 och efter det lite bruna flytningar.

ska läsa igenom allt sen jag va inne senast och se hur det gått för alla! 

• Jassan123
    Hejåhoj skrev 2025-06-18 11:45:11 följande:

Hej ivf-vänner☺️
    förlåt jag inte skrev nå mer efter förra återföring i april, fick mensen å blev så jävla ledsen så jag loggade allmänt bara ut..
    i fredags den 13e gjorde jag återföring med ett fryst 5dagars så idag är jag på ruvardag 5! Fick en liten rosa blödning rd3 och efter det lite bruna flytningar.

Välkommen in igen 🤗 gjorde precis likadant när vi fick MA i mars . Var behövligt med en pause från allt ! 
    Gjorde FET igår med ett 5 dagars så nu hoppas vi på att det är våran tur 🥰
  • Solrosen96

Förståeligt att ta en paus härifrån, de måste man ibland💕

Jag håller tummarna för er hejåhoj och jassan! Ni får uppdatera hur de går under ruvardagarna😊

• EJT

Återföring idag men tyvärr fanns bara en liten blastocyst stadie 1 😔 Känns hopplöst men nu simmar det därinne. Känns inte ens som jag hört om andra som satt in så tidig blastocyst?

• EJT
    Hejåhoj skrev 2025-06-18 11:45:11 följande:

Hej ivf-vänner☺️

Så hoppfullt det låter med en liten blödning! Håller alla tummarna!!
  • Hejåhoj
    Jassan123 skrev 2025-06-18 12:05:24 följande:
    Välkommen in igen 🤗 gjorde precis likadant när vi fick MA i mars . Var behövligt med en pause från allt ! 
    Gjorde FET igår med ett 5 dagars så nu hoppas vi på att det är våran tur 🥰
    Åh fy så jobbigt 😔 förstår det! Spännande!! Håller tummarna och känns skönt att inte vara själv i det här !
  • Hejåhoj
    Solrosen96 skrev 2025-06-18 16:14:56 följande:

Förståeligt att ta en paus härifrån, de måste man ibland💕

Jag håller tummarna för er hejåhoj och jassan! Ni får uppdatera hur de går under ruvardagarna😊

Tack så mycket 💕
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-06-18 16:59:22 följande:

Återföring idag men tyvärr fanns bara en liten blastocyst stadie 1 😔 Känns hopplöst men nu simmar det därinne. Känns inte ens som jag hört om andra som satt in så tidig blastocyst?

Hej igen☺️ 
    men vad betyder stadie 1 ? Hur många stadier finns det? Till mig sa han bara att den såg fin ut och typ inget mer 😆 och jag tar inget progesteron denna gång, blev bara en ovitrellespruta en vecka innan återföringen För jag hittade inte ägglossningen själv, men han såg dagen innan sprutan att det va på gång!

ja känns annorlunda denna gången emot sist, men har iofs lärt mig vid det här laget att det inte behöver betyda nått? men jag hoppas 😍😍
Svar på tråden IVF 2025