• Nellbf

IVF 2025

Jag kände att det var dags att skriva lite här för jag tror att vi är många fler som går igenom samma sak.

Jag är 28 år och min man är 40 år.

Vi har försökt få barn nu i 2,5 år precis i början av januari gjorde vi vårt första IVF försök. Nu i helgen var det testdag och ci fick negativt på stickan, det fungerade alltså inte. Jag började blöda och nu har jag extrem mensvärk och blöder mycket.

Hur håller man ihop? Någon med erfarenhet? Gjorde ni något speciellt så det fungerade? 

Vi har en 5 dagars blastocyst i frysen som ska in snarast möjligt. 

• Svar på tråden IVF 2025
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-18 16:14:56 följande:

Förståeligt att ta en paus härifrån, de måste man ibland💕

Jag håller tummarna för er hejåhoj och jassan! Ni får uppdatera hur de går under ruvardagarna😊

Tack snälla. Absolut 🤗
  • EJT
    Hejåhoj skrev 2025-06-18 17:40:32 följande:
    Hej igen☺️ 
    men vad betyder stadie 1 ? Hur många stadier finns det? Till mig sa han bara att den såg fin ut och typ inget mer 😆 och jag tar inget progesteron denna gång, blev bara en ovitrellespruta en vecka innan återföringen För jag hittade inte ägglossningen själv, men han såg dagen innan sprutan att det va på gång!

ja känns annorlunda denna gången emot sist, men har iofs lärt mig vid det här laget att det inte behöver betyda nått? men jag hoppas 😍😍
    Det betyder att blasocysten är outvecklad, precis mellan en mola och blastocyst. Den har vuxit långsammare än förväntat. Man vill att de är omkring stadie 3-5 när man sätter in dem dag 5. Såg din blastocyst fin ut så befann sig den nog där, det gör de flesta ☺️
  • Hejåhoj
    EJT skrev 2025-06-18 20:25:39 följande:
    Det betyder att blasocysten är outvecklad, precis mellan en mola och blastocyst. Den har vuxit långsammare än förväntat. Man vill att de är omkring stadie 3-5 när man sätter in dem dag 5. Såg din blastocyst fin ut så befann sig den nog där, det gör de flesta ☺️
    Aha då är jag med! håller tummarna för dig 😊 
  • Hejåhoj

Mensen kom ordentligt nu på morgonen så är över igen för denna fjärde gången.. får se om jag hinner med en till återföring innan deras 4 veckors sommaruppehåll. Å funkar inte den återföringen heller så blir det nytt äggplock, då min sista tredje betalda av landstinget. 

jag vet inte om jag skrivit det innan, men har börjat med såndär kinesisk akupunktur i april där hon sätter nålar på hela kroppen efter varje veckas cykel, vi försöker få mer flöde på blodet eftersom jag oftast blöder så lite och så kort, har även kort menscykel. sen äter jag nå speciella typ järntabletter och även nå tabletter som heter Growing Jane tror jag som ska hjälpa äggproduktion, vet inte huruvida de hjälper har ju nyss börjat äta det. Sen ska jag försöka äta mer järnrik mat! Detta är ju i förhoppning att det ska gå naturlig väg också , men vi får väl se hur allt går!

Glad midsommar på alla er 😊

• Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-18 16:14:56 följande:

Förståeligt att ta en paus härifrån, de måste man ibland💕

Jag håller tummarna för er hejåhoj och jassan! Ni får uppdatera hur de går under ruvardagarna😊

RD 5 idag . Har inte haft några symtom mer än lite molandevärk dag 1 och 2 . Har även drömt om positivt test vilket jag gjorde sist jag plussade med😅 
    Så tog ett tjuvtest och det visade svagt positivt . Det var 12 dagar sedan jag tog ovitrell , så jag vågar inte hoppas på för mycket än😣
  • Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-06-22 09:55:10 följande:
    RD 5 idag . Har inte haft några symtom mer än lite molandevärk dag 1 och 2 . Har även drömt om positivt test vilket jag gjorde sist jag plussade med😅 
    Så tog ett tjuvtest och det visade svagt positivt . Det var 12 dagar sedan jag tog ovitrell , så jag vågar inte hoppas på för mycket än😣
    Åh vad modig du är som vågar tjuvtesta, de vågade inte jag 😅 Vad intressant att du drömde om det igen och att det stämde. 

Ja ovitrellen ska väll vara ute efter 10 dagar?  Men fortsätt ta test och se om det ökar. 😊 det borde stämma dock tycker jag. Du får skriva igen om 2-3 dagar när du tagit ett nytt test 🤩
  • Jassan123
    Solrosen96 skrev 2025-06-22 13:35:59 följande:
    Åh vad modig du är som vågar tjuvtesta, de vågade inte jag 😅 Vad intressant att du drömde om det igen och att det stämde. 

Ja ovitrellen ska väll vara ute efter 10 dagar?  Men fortsätt ta test och se om det ökar. 😊 det borde stämma dock tycker jag. Du får skriva igen om 2-3 dagar när du tagit ett nytt test 🤩
    Hahaha ja jag har varit osäker på om jag verkligen ska testa ..  Men jag blir galen av att gå runt och inte veta   känner mig så otroligt stressad och har svårt att koppla av 😅 Det ska verkligen bli intressant och se om det stämmer denna gången 🤭 
    Ja det står att det ska vara ute efter 10 dagar men har hört att det kan ta längre tid så vågar inte hoppas ännu ! Tänker att det får bli ett test i veckan så får vi se 😁
  • Anonym (Bebisverkstaden)

Hej!
    jag ruvar just nu med våran första blastocyst, ivf omgång 1. Efter 5 års ofrivillig barnlöshet (oförklarlig) är på Ruvardag 5 idag. 

vill gärna följas åt med flera, så om ni också har en Instagram med eran bebisresa får ni gärna följa mig där så följer jag tillbaka! 

jag heter ?bebisverkstaden? där!!

heja oss!!

• Solrosen96
    Jassan123 skrev 2025-06-25 10:08:34 följande:

RD 8 idag och jag är gravid🤭 🥹 🥰

Åååh! Stort grattis 😍🥰
    Gud vad roligt, vad glad jag blir 😊
Svar på tråden IVF 2025