• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Anonym (Kanske)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 19:49:10 följande:

Av hela min själ vill jag bara säga att jag är så helvetes jävla trött på MÄN som fuckar upp det här samhället. Män med psykiska problem, kränkhet, kukkomplex, missbruk, högerextrema och islamister osv osv i all oändlighet. 

Då är du på rätt forum, det är här din typ frodas!
  • Anonym (S)
    Anonym (Kanske) skrev 2025-02-05 20:04:08 följande:
    Då är du på rätt forum, det är här din typ frodas!
    Jaha? Och?
  • Anonym (?)

Av hela min själ vill jag bara säga att jag är så helvetes jävla trött på MÄN som fuckar upp det här samhället. Män med psykiska problem, kränkhet, kukkomplex, missbruk, högerextrema och islamister osv osv i all oändlighet. 

Jo för alla kvinnor är ju totalt psykiskt stabila och står helt bortom våld och brottslighet. De utövar aldrig psykisk misshandel på sina partners eller barn.
    Eller hur ......
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 20:12:13 följande:
    Jo för alla kvinnor är ju totalt psykiskt stabila och står helt bortom våld och brottslighet. De utövar aldrig psykisk misshandel på sina partners eller barn.
    Eller hur ......
    99,99999999 procent av de senaste våldsdåden i landet har begåtts av män. Det är sprängningar, skjutningar, mord med knivar, våldtäkter. Har säkert glömt täcka in något. Det enda media fokuserar på är dessa jävla män. Man ska förstå deras psyke, deras motiv och deras liv. Newsflash: JAG BRYR MIG INTE. Det enda jag bryr mig om är att män lär sig ta ansvar för sina liv och sina känslor och låter omgivningen vara ifred.
  • Anonym (nn)

Såg nyss en bild på gärningsmannen. Kalla, uttryckslösa ögon. Jag känner igen den blicken. Träffat många män på spektrumet med samma tomma och själlösa ögon. Empatilös. Ingen kärlek i sig. Psykopat.

Är säker på att han hade ett socialt handikapp och en diagnos på detta. Skäms över hemska människor av hans sort. De kastar en mörk skugga över de fåtal normala människor som också råkar ha en diagnos på samma spektrum. Dessa män. Alltid män. 

• Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 20:19:08 följande:
    99,99999999 procent av de senaste våldsdåden i landet har begåtts av män. Det är sprängningar, skjutningar, mord med knivar, våldtäkter. Har säkert glömt täcka in något. Det enda media fokuserar på är dessa jävla män. Man ska förstå deras psyke, deras motiv och deras liv. Newsflash: JAG BRYR MIG INTE. Det enda jag bryr mig om är att män lär sig ta ansvar för sina liv och sina känslor och låter omgivningen vara ifred.
    Så vi normala män som tar hand om sin familj, sin partner och barn och sköter ett jämlikt förhållande på alla plan - vi ska åka med över samma luskam som det fåtal som inte sköter sig?
    Bara för att ett antal idioter ställer till med det de gör så ska det innebära att grundproblemet är könstillhörigheten?
    Med din inställning antar jag att du lever ensam och inte har några män ens som vänner i din närhet, vilket verkar gynna båda sidor.
  • Anonym (Spekuleraren)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 20:19:08 följande:
    99,99999999 procent av alla män är uppfostrade av kvinnor. Kanske det som är problemet.
  • Anonym (nn)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 20:30:36 följande:
    99,99999999 procent av alla män är uppfostrade av kvinnor. Kanske det som är problemet.
    Problemet ligger isåfall mer i frånvarande fäders ointresse för ansvarstagande. Skyll inte ifrån er på kvinnor, de som faktiskt tar ansvar för sina barn.

Denna gärningsman var störd och troligtvis även djupt autistisk. Tyvärr är många manliga autister känslomässigt störda sen barndomen. Något som är svårt att råda bot på som förälder. Dåliga gener går inte att räta ut så att säga. 
  • Anonym (nn)

Ja, precis min mening. Samma typ av sjuka män som hänger härinne och på Flashback och förpestar stämningen med sitt kvinnohat och sexuella ofredanden, både privat och i obscena trådar där de försöker utnyttja kvinnor. Socialt handikappade sociopater. 
  • Anonym (Kanske)

Diskussion om en skolskjutning blir till en genuskamp - händer bara på Familjeliv!

Svar på tråden Skolskjutning