• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Tow2Mater
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 20:30:36 följande:
    99,99999999 procent av alla män är uppfostrade av kvinnor. Kanske det som är problemet.
    Ja, dags att minska kraftigt på fl-ledigheten som till 99% tas av kvinnor under det forsta viktiga året. Måste vara misslyckad anknytning eller något de inte kan ge sina barn.
  • Anonym (S)
    Anonym (Herregud) skrev 2025-02-05 21:04:20 följande:
    I förhållande till antalet män i Sverige är de dock väldigt få.
    Jag jobbar på socialtjänsten. Denna grupp män är skrämmande stor. 
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 21:52:01 följande:
    Jag jobbar på socialtjänsten. Denna grupp män är skrämmande stor. 
    Säkert men absolut inte i majoritet, eller hur?
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 21:54:19 följande:
    Säkert men absolut inte i majoritet, eller hur?
    Har jag påstått det någonstans?
  • Anonym (nn)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 20:48:11 följande:
    Det har väl inte framgått nånstans att han var så djupt autistisk att han var en fara för sig själv och andra. Om så vore fallet hade funktionsstödsförvaltningen varit inblandade och han hade bott på ett gruppboende och inte i egen lägenhet.
    Det framgår ju av hans brottsliga handling om inte annat. Och även om inte du ser det så syns det tydligt för mig att detta var en psykopat på spektrumet. 

Sen så finns det många autistiska män som är normalbegåvade nog att klara ett eget boende och ansvara för det praktiska i sina liv. Det emotionella däremot, de sociala färdigheterna. Det är där det brukar brista gravt. 
  • Anonym (K)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 21:29:24 följande:
    Du framstår som helt störd och verkar ha ett gäng vanföreställningar. 
    Inte ens kapabel att föra ett meningsutbyte.
    Skapa en ny tråd på ämnet manshat istället
    Sluta spy galla på typ 50% av befolkningen utefter en vanföreställning
    Det beror snarare på att du inte kan ta in verkligheten kvinnor lever i. Du kan testa att tänka dig in i att vara i nån annans skor. Varför är det första dom flesta kvinnor skulle göra om det inte fanns män under ett dygn att springa själva i mörkret i motionsspår, gå klädda som dom vill sent på kvällen etc. Du kan ju fundera på det som ett alternativ till att anonymt försöka förolämpa främlingar på internet :)
  • Anonym (?)
    Anonym (S) skrev 2025-02-05 21:56:28 följande:
    Har jag påstått det någonstans?
    Nå, du skrev att gruppen är stor men jag påstår fortfarande att de inte är i majoritet
    Du skrev att gruppen är skrämmande stor och rent ärligt räcker det med någgra promille av den manliga befolkningen för att det ska vara skrämmande.
    Du verkar vara ute efter att späda på manshatet.
  • Anonym (Spekuleraren)
    Anonym (K) skrev 2025-02-05 21:09:24 följande:
    Så du rekommenderar att kvinnor gör som majoriteten män, inte tar hand om sina barn? 
    Föräldrar har all möjlighet att påverka sin sons syn på kvinnor och jämställdhet, så att han växer upp och blir en hjälte istället för en förövare. Ingen föds som gängkriminell eller massmördare.
  • Anonym (S)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 22:13:43 följande:
    Nå, du skrev att gruppen är stor men jag påstår fortfarande att de inte är i majoritet
    Du skrev att gruppen är skrämmande stor och rent ärligt räcker det med någgra promille av den manliga befolkningen för att det ska vara skrämmande.
    Du verkar vara ute efter att späda på manshatet.
    Jag gissar att du är man? Om det var 99,9999999 procent av alla våldsdåd som begicks av kvinnor, hur hade du resonerat då?
  • Anonym (?)
    Anonym (Spekuleraren) skrev 2025-02-05 22:13:45 följande:
    Föräldrar har all möjlighet att påverka sin sons syn på kvinnor och jämställdhet, så att han växer upp och blir en hjälte istället för en förövare. Ingen föds som gängkriminell eller massmördare.
    Borde då inte föräldrar uppfostra sina döttrar att inte tycka allt elände är männens fel?
    Varför ska det vara så jävla svårt?
Svar på tråden Skolskjutning