• Anonym (TS)

Skolskjutning

Skolskjutning i Örebro, men knapphändig info om vad som skett. Aftonbladet säger flera döda och svt säger 5 skadade. 
    Skott frånautomatvapen hörs på de som filmat, och polisen har eventuellt identifierat en manlig gärningsperson men ingen vidare info.

Hur kan detta ens ske i lilla Sverige? Vart tusan får folk automatvapen ifrån, varför skjuter man på en skola, finns det inga trygga platser?? Vad kan vi göra för att hjälpa, fler kuratorer i skolorna? Mer pengar till psykvård? Insatser på anstalter?

• Svar på tråden Skolskjutning
  • Anonym (S)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 22:57:45 följande:
    Här inne sitter ni och säger att han targetade flickor.. På flashback sitter de och säger att han targetat muslimer..

TV4 lägger upp ett klipp på någon som de misstänker är en högerextrem som skriker "ni ska ut ur Europa!"

???????

Samtidigt säger polisen att det nog är socialtjänst som var targetad och att dom nyss hade tagit killens pengar.. 

Och om man lyssnar riktigt noga så skriker han nog "Hur fan ska Jag kunna Jobba?" 
    Socialen har inte tagit "hans" pengar. Pengarna är skatt, alltså pengar från alla oss som jobbar. Det är politikerna som skrikit sig hesa om hårdare tag och minskade bidrag. Att alla ska ha högre krav på sig att söka jobb. När då en socialsekreterare gör sitt jobb och faktiskt avslår denna mans ansökan (eftersom han inte söker jobb) så går han bananas och skjuter ner folk. Jag är ju inte särskilt sugen på att jobba kvar på soc efter det som skett. Politikerna får se till att skydda oss som jobbar med det här bättre, eller så får andra ta hand om skiten. Socialsekreterare är till 90 procent kvinnor. Kanske män borde ta över istället? Så kan män analysera och tolka andra mäns sjuka beteende? Jag funderar på om jag inte borde ge mig in i byggbranschen istället. Eller jobba på lager. Skita totalt i samhälles problem och bara tänka på mig själv. 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (nn)
    Anonym (?) skrev 2025-02-05 23:35:06 följande:
    När argumenten tar slut så anmäler man....
    Jag har redan lagt fram mina argument. När en sjuk typ som han attackerar mig med grova personpåhopp så kommer jag självklart att anmäla. Typiskt också att du tar en psyksjuk kvinnohatares parti här. Säger en del om dig också.
  • Anonym (nn)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 23:36:22 följande:
    Du har suttit och attackerat män nu, under flera jävla sidor... Och börjar anmäla så fort som du får motthugg... 

Att du vill hata män skiter jag fullständigt i... Jag har nämligen ingenting att göra med att du blev pillad på som ung... 
    Nej. Jag har inte attackerat män som större grupp. Du är den enda här som kommit med grova personangrepp mot mig och detta kommer du att bli både avstängd och bannlyst för. Men som sagt. Din låga sort kommer aldrig att förstå detta med sociala färdigheter och regler som sagt.
  • Meddelande borttaget
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (nn)
    Anonym (T) skrev 2025-02-05 23:40:30 följande:
    Det har du visst det sluta ljug.. 
    Jag ljuger inte. Din usla läsförmåga kan jag inte göra något åt. 
  • Anonym (Galet)
    Anonym (nn) skrev 2025-02-05 22:28:28 följande:
    Nej, inte för dig då du troligtvis inte haft oturen att vistas bland många autistiska män, till skillnad från en själv. 

Hatbrott är något som socialt isolerade, störda mansindivider utan empati, begår. Samma män på spektrumet som söker sig till dessa hatgrupper. 

Vad har autism med psykopati att göra? Två helt skilda saker. Autister känner empati vilket inte psykopater gör. 

Troligen ASPD/depression/psykopati och inte autism.

• Meddelande borttaget
  • Anonym (nn)
    Anonym (Galet) skrev 2025-02-05 23:42:03 följande:

Vad har autism med psykopati att göra? Två helt skilda saker. Autister känner empati vilket inte psykopater gör. 

Troligen ASPD/depression/psykopati och inte autism.

Nej, autistiska män har svårare med empati och med det sociala i allmänhet.
Svar på tråden Skolskjutning