• Anonym (Stil_på_män)

Fulaste stilen på män?

Själv har jag alltid haft svårt för män med stora helskägg och rakade skallar. Vet inte varför men det i kombination med en blick som ska se snäll och ödmjuk ut får mig att känna avsmak.

Likadant med korta män som försöker hävda sig med magen. Dvs skaffar stor mage för att de tror att det får dem att se "större" ut generellt.

• Svar på tråden Fulaste stilen på män?
  • Anonym (Omöjligt?)
    Anonym (Isa) skrev 2025-02-09 18:42:52 följande:

Så kallad "Dad bod", alltså ett annat ord för lönnfet. Håller även med TS om skalliga män med stora skägg, känns som de försöker kompensera sin skallighet på nåt sätt.

Dagens innebörd av dessa ord:

Dad bod= fet man
    Att ha former=fet kvinna
  • Anonym (Stil_på_män)
    Core skrev 2025-02-09 11:19:01 följande:

Hahahaha älskar analysen av korta män med stora magar 😂

Jag MISSTÄNKER att dom är tjocka av samma anledning gemene man blir fet, man äter för mycket, rör på sig för lite, och lurar sig själv. Men vad vet jag  🤷?♂️ 

Jag menar stereotypen man ofta kan se på restauranger, korta män som sitter och vräker i sig när det vankas buffe och där magen utgör själva centrumet för kroppen s.a.s. ;)
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Stil_på_män) skrev 2025-02-10 02:29:46 följande:
    Jag menar stereotypen man ofta kan se på restauranger, korta män som sitter och vräker i sig när det vankas buffe och där magen utgör själva centrumet för kroppen s.a.s. ;)
    Korta kvinnor har samma problem. De har väldigt lätt för att gå upp i vikt och de är oftare feta än långa kvinnor.
  • Tobben
    Anonym (Omöjligt?) skrev 2025-02-09 22:04:12 följande:
    Dagens innebörd av dessa ord:

Dad bod= fet man
    Att ha former=fet kvinna
    Att ha former beskrivs också ibland som kramgo.
  • Anonym (Rob)
    Tobben skrev 2025-02-10 15:04:54 följande:
    Att ha former beskrivs också ibland som kramgo.
    Män som gillar feta kvinnor brukar säga att de gillar kurvor.  Antar att de menar kurvorna på fettvalkarna...
  • hmm77
    Anonym (Stil_på_män) skrev 2025-02-08 08:20:21 följande:
    Fulaste stilen på män?

Själv har jag alltid haft svårt för män med stora helskägg och rakade skallar. Vet inte varför men det i kombination med en blick som ska se snäll och ödmjuk ut får mig att känna avsmak.

Likadant med korta män som försöker hävda sig med magen. Dvs skaffar stor mage för att de tror att det får dem att se "större" ut generellt.

99% av alla här på familjeliv skiter väl i vad du tycker. 
  • Anonym (Frida)

Åter till ämnet. Jag vet att många redan nämnt gällivarehäng som en mindre attraktiv detalj och jag håller med. Och jag tror att jag hade lyckats förtränga minnet av det värsta plagget jag visste när jag var ung.

Nämligen sidenkallingarna.

Fruktansvärt fult. För 20-25 år sedan gick killarna omkring med byxorna i knävecken och dessa hiskeliga kallingar fullt synliga. Ofta med mönster av Hälge, Simpsons, Gustaf eller någon annan seriefigur.

Det var nästan så att jag drömde om att sjuttiotalsmodet med hög midja för män skulle komma tillbaka. Jag tittade på gamla hårdrocksvideos där de unga rockstjärnorna hade supertighta jeans med bältet just ovanför höften och kände det som om jag var född i fel generation. Hellre supertighta läderbyxor än jättebaggy byxor på halvstång 😂

• Tremere
    Anonym (Frida) skrev 2025-02-10 16:13:48 följande:

Åter till ämnet. Jag vet att många redan nämnt gällivarehäng som en mindre attraktiv detalj och jag håller med. Och jag tror att jag hade lyckats förtränga minnet av det värsta plagget jag visste när jag var ung.

Nämligen sidenkallingarna.

Fruktansvärt fult. För 20-25 år sedan gick killarna omkring med byxorna i knävecken och dessa hiskeliga kallingar fullt synliga. Ofta med mönster av Hälge, Simpsons, Gustaf eller någon annan seriefigur.

Det var nästan så att jag drömde om att sjuttiotalsmodet med hög midja för män skulle komma tillbaka. Jag tittade på gamla hårdrocksvideos där de unga rockstjärnorna hade supertighta jeans med bältet just ovanför höften och kände det som om jag var född i fel generation. Hellre supertighta läderbyxor än jättebaggy byxor på halvstång 😂

Haha... Nu gjorde sig ett minne påmint.
    Inte för att jag hade byxor vid knäveckan, men precis sådana kallingar hade man i sin ungdom. 
    Egentligen helt värdelösa. Varma, andades inte, gled runt.

Haha...som man trodde att man var sexig

• Anonym (Frida)
    Tremere skrev 2025-02-10 16:45:46 följande:

Haha... Nu gjorde sig ett minne påmint.
    Inte för att jag hade byxor vid knäveckan, men precis sådana kallingar hade man i sin ungdom. 
    Egentligen helt värdelösa. Varma, andades inte, gled runt.

Haha...som man trodde att man var sexig

Jag påminde min brorsa om när han brukade glida runt i såna på mellanstadiet. Han sa att han egentligen hatade dem för att de gled upp mellan skinkorna och satte sig i midjan, och gjorde så att byxorna gled ner, så man fick häng vare sig man ville det eller inte, med en spontan wedgie på köpet. Men han kände sig tvingad att använda dem eftersom han fått dem i julklapp 😂
Svar på tråden Fulaste stilen på män?