• Anonym (Stil_på_män)

Fulaste stilen på män?

Själv har jag alltid haft svårt för män med stora helskägg och rakade skallar. Vet inte varför men det i kombination med en blick som ska se snäll och ödmjuk ut får mig att känna avsmak.

Likadant med korta män som försöker hävda sig med magen. Dvs skaffar stor mage för att de tror att det får dem att se "större" ut generellt.

• Svar på tråden Fulaste stilen på män?
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Pytte)
    Anonym skrev 2025-02-09 02:52:14 följande:
    Hade möjligen gått att ge ut om det åtminstone var rimliga åldrar men alla vet att ingen människa blir 173.
    Du får tyvärr göra ett nytt försök eller starta ett eget förlag.
    Kanske menade storleken på Martin kompis, eller höjden på räkningstraven, promillehalten 8 timmar senare, decibelnivå på Lena pehås röst på eftersläckningen, eller hur många handikapp de har i minigolf har du tänkt på det :p 
  • Anonym (Pytte)
    Anonym skrev 2025-02-09 02:52:14 följande:
    Hade möjligen gått att ge ut om det åtminstone var rimliga åldrar men alla vet att ingen människa blir 173.
    Du får tyvärr göra ett nytt försök eller starta ett eget förlag.
    Eller kanske det tydligaste av allt nivån på din IQ höhö 
  • Meddelande borttaget
  • Anonym (Vinkelvolt)
    Anonym (H) skrev 2025-02-08 16:34:38 följande:

Och kvinnorna klagar på Rob och Pelle 
    m.fl. men beter sig likadant själva.

Nu handlar den här tråden om fula stilar på män, och tyvärr påverkar även kroppsform hur kläderna ser ut på en.

Rob kommenterar om sitt ältande helt oavsett vad tråden handlar om. TS kan ha börjat fråga om morötter är nyttigt eller varför hennes man vill ha mindre sex.

Ser du verkligen ingen skillnad på detta beteende eller existerar du bara för att göra skeva jämförelser?
  • Anonym (P)
    Anonym (Vinkelvolt) skrev 2025-02-09 08:57:26 följande:
    Nu handlar den här tråden om fula stilar på män, och tyvärr påverkar även kroppsform hur kläderna ser ut på en.

Rob kommenterar om sitt ältande helt oavsett vad tråden handlar om. TS kan ha börjat fråga om morötter är nyttigt eller varför hennes man vill ha mindre sex.

Ser du verkligen ingen skillnad på detta beteende eller existerar du bara för att göra skeva jämförelser?
    Du förbiser fortfarande att vad som är fult, oavsett om det rör sig om kläder eller kroppsstorlek är en smaksak. 
  • Anonym (Uuäck)

Egentligen är det väl så att det är snyggt när utsidan speglar insidan. Förutsatt att insidan är något man intresseras av då. Exempel: har vän med riktig softboystil, passar honom perfekt, det är sån han är mer än vald stil. Om jag attraheras av det? Absolut inte. Han attraheras inte av mig heller. Det är ju faktiskt ganska få personer man blir intresserad av på det sättet, förutsatt att man inte är desperat då. Däremot kan man ju gilla folk ändå.

• Anonym (Linda)
    Anonym skrev 2025-02-09 04:00:38 följande:
    Ha ...? Ingenting i ditt bokförsök tyder på detta. Däremot har du uppenbarligen för vana att skriva en siffra direkt efter ett namn och då avse "antal levnadsår", eftersom ditt inlägg inleds med "Robert 50".

Resten av novellen som du skickat in är mest en massa lösryckta stories om olika, fiktiva människor och skriven med helt usel kommatering som tyder på att du inte behärskar ens ditt eget modersmål.

Men visst kan vi göra som du vill då: Du skriver alltså om Martin som har flint och vit skjorta kompis längd 173 utan kommatecken mittiallt har jag tänkt på det:P?

Boken är fortfarande precis lika värdelös. Du får starta ett eget tryckeri.

Vad är anledningen till att du inte kan hantera dit modersmål? Konst, knark, intellekt eller okunskap? Du kommaterar som en femåring.
    Vad är anledningen till att du ändå tar dig tid att läsa texten och sedan väljer att vara en gris mot den som skrivit den?  Varför lägger du så mkt energi på detta och varför är du elak ? Väldigt märkligt, dessutom anonymt. Skrattretande 
  • Anonym (Vinkelvolt)
    Anonym (P) skrev 2025-02-09 08:59:37 följande:
    Du förbiser fortfarande att vad som är fult, oavsett om det rör sig om kläder eller kroppsstorlek är en smaksak. 
    Är det möjligt eller ens önskvärt att föra en 100% objektiv diskussion om vad som är klädsamma och tilltalande stilar på människor generellt, menar du?

Har du samma krav på verkshöjd och vetenskaplig argumentation i övriga FL-trådar eller poserar du bara, och vad bidrar du själv med?

Enligt Meynell i "En fråga om smak" är det på det stora hela inte möjligt, men man kan alltid analysera och bena lite i trender och söka förklaringar till dessa.

Läser man Bourdieu så förklaras smakens uttryck av mängden kapital och vägen  personen har tagit till det socioloekonomiska rum där den befinner sig för tillfället. Det är inte konstigt om en VD på ett mellanstort bolag läser Stordalens bio och köper dyrare golfklubbor än genomsnittet och rätt reklam är vi alla mottagliga för, vare sig vi tror på det eller ej.

Smak är en fråga om identitet och oavsett om vi tror att vi inte bryr oss så signalerar vi saker med vår yttre dräkt. Andra kommer från en annan sociokulturell miljö och reagerar på det vi signalerar.

Jag kan bokstavligen klä mig så att alla socioekonomiska grupper reagerar precis som jag vill. Jag kan pruta på en loppis eller svassa in på Tiffanys, och då klär jag mig inte likadant. Det är ganska roligt att notera skillnaden, vilka som blir avundsjuka, imponerade, avtända, fjäskar i hopp om att det ska löna sig eller bara förväntar sig att man är dryg och blir glada när man istället är personlig och trevlig.

Yngre invandrarmän underordnar sig t.ex. kapital och ålder, 9 gånger av 10. de blir tjänstvilliga på gränsen till servila i alla fall så länge man är inom hörhåll. Svenskar blir oftare avundsjuka och småsura, men så länge interaktionen är trevlig går det bra.

Det är harmlöst att klä sig i chinos och piké, man förargar ingen och det är socialt behagligt för många medelklasssvenskar att inte utmana kollektivet för mycket. De eviga joggingbrallorna och tishan med bandtryck eller attitydtryck är bara en vardagskostym för en annan del av samhället. En skiljelinje går dock mellan mannen som i alla fall äger en uppdaterad bärbar kostym, och han som inte gör det.

Den som å andra sidan år 2025 går runt i en designad pälscape med hatt eller en illröd kostym som t.ex. Mark Levengood en helt vanlig torsdag får dock andra reaktioner.
  • Anonym (Vinkelvolt)

Usch, två skrivfel blev det där. Misär.

Svar på tråden Fulaste stilen på män?