• Anonym (Stil_på_män)

Fulaste stilen på män?

Själv har jag alltid haft svårt för män med stora helskägg och rakade skallar. Vet inte varför men det i kombination med en blick som ska se snäll och ödmjuk ut får mig att känna avsmak.

Likadant med korta män som försöker hävda sig med magen. Dvs skaffar stor mage för att de tror att det får dem att se "större" ut generellt.

• Svar på tråden Fulaste stilen på män?
  • Man i norr
    Anonym (Stil_på_män) skrev 2025-02-08 08:20:21 följande:
    Fulaste stilen på män?

Själv har jag alltid haft svårt för män med stora helskägg och rakade skallar. Vet inte varför men det i kombination med en blick som ska se snäll och ödmjuk ut får mig att känna avsmak.

Likadant med korta män som försöker hävda sig med magen. Dvs skaffar stor mage för att de tror att det får dem att se "större" ut generellt.

Fulaste stilen hos ALLA människor:
    Att slösa energi på att bry sig om andras stilar..👍🏻
  • Tobben
    Anonym (Oj) skrev 2025-02-08 10:59:51 följande:

Nu var det ju inte det som skulle bedömas utan deras klädstil. 

Men de som svarat trampade väl på en öm tå. 

Det är absolut ingen öm tå.
    Jag tror bara inte att t ex de som är så feta att magen tittar fram under t-shirten klär sig så pga av komplex för sin längd eller pga att de gillar den stilen.
  • Anonym (Km)

Jag tycker att dom flesta stilar funkar OM personen äger den på rätt sätt. "Hej här kommer jag, och jag tycker om mina kläder samt mig själv". 
    För i ärlighetens namn så är det ju liksom kombinationen av personlighet och kläder som skapar någon slags helhet. 

Det ska mycket till för att jag ska rygga tillbaka men då är har jag vuxit upp med en otroligt bred umgängeskrets, kompisar och kompisars kompisar som varit alltifrån punkare och flummiga teatermänniskor till skogsmaskinförare och renägare. Så jag har dejtat killar med neongrön tuppkam och skinnjacka samt killar som går i fjällräven-funktionsbyxor och HH-fleecejacka. Och allt där emellan. 

Kan tycka det ser liiite fånigt ut om män över typ 33 försöker se "ungdomliga" eller coola ut ut. Har aldrig riktigt dragits till en man över 30 som bär "cool keps" alternativt hipstermössa på sne (även inomhus) och som ska ha lite urban hiphop-aktig stil. Nä. Tror mest att det beror på att dom försöker så hårt med att se lite edgy och häftiga ut, och så ser det bara löjligt ut i mina ögon. Men vad vet jag, kanske faller för en sån ändå en dag. Who knows. Om det är en helt fantastisk person kommer klädstilen spela mindre roll.

Däremot undviker jag extremt biffiga, vältränade, spänniga killar (som ser ut som en upp och nedvänd triangel typ) med tighta t-shirtar. Men det är mest för att alla jag  någonsin träffat på/haft kontakt med som ser ut så har haft ett stort mått aggression i sig och ett våldskapital dom gärna vill att alla ska veta om. Så det är inget jag tänder på. Då tar jag hellre en mjuk småtjock jävel i helly hansen. Eller spinkiga punkaren med tuppkam. Eller någon dad bod som gillar basic jeans och t-shirt.
    Har heller aldrig känt mig attraherad av någon som ser upp till svenska gangsterrappares klädstil, men det beror nog mest på att jag aldrig träffat någon sån och för att jag förknippar det med män som är yngre än mig, känns väldigt tonår/tidig tjugoårsålder på den klädstilen. 

• Anonym (Kim)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-08 12:40:00 följande:
    Saying you dont like short guys without saying it.
    Tror knappast du hade fallit mer för en spinkig eller fet kort man.
    Naturligtvis tolkar du det så, men du har helt fel. Det är inte att mannen är kort som gör honom oattraktiv utan enkom hans komplex/dåliga självförtroende. 
  • Anonym (P)

Beklämmande tråd. Hade männen startat en likadan tråd om kvinnorna så hade den, med rätta, försvunnit snabbt. Det är alldeles för många trådar som går ut på att leta fel på det andra könet.

• Anonym (H)

Och kvinnorna klagar på Rob och Pelle 
    m.fl. men beter sig likadant själva.

• Anonym (mumsmums)
    Anonym (Stil_på_män) skrev 2025-02-08 08:20:21 följande:
    Fulaste stilen på män?

Just det finner jag mycket attraktivt! Däremot har jag mycket svårt för tatueringar, mjukisbyxor utanför hemmet och alltför stora "gym-muskler" (det är skillnad på gym- och arbetsmuskler).
  • Anonym (Rob)
    Anonym (Kim) skrev 2025-02-08 15:47:50 följande:
    Naturligtvis tolkar du det så, men du har helt fel. Det är inte att mannen är kort som gör honom oattraktiv utan enkom hans komplex/dåliga självförtroende. 
    Jag vet inte om du har läst andra trådar om vad kvinnor föredrar kroppstyp. Eller om du har läst fär korta män behöver hjälp med att hitta en partner.  
    De vanliga är att kvinnor gillar att känna sig mindre än partner.  Om få killen är både kort och smal är det mer eller mindre kört för honom.
    Så det är väldigt vanligt att man rekommenderar att korta ska börja träna.
    Och då går du tvärtemot rekommendationerna.  Dvs, oavsett vad korta gör är det nåt fel på dom.  Långa kan inte göra fel ?   En lång man som tränar mycket gör det för att han så bra självförtroende alltså ? 
  • Anonym (G)

Såg precis en bild på Paul anka, kanske en sån stil. Kan tänka mig att han luktar en hel del cologne. Annars så är väl incel-looken med neckbeard, yviga t-shirta med matfläckar inte så hett.

• Anonym (Kim)
    Anonym (Rob) skrev 2025-02-08 17:17:52 följande:
    Jag vet inte om du har läst andra trådar om vad kvinnor föredrar kroppstyp. Eller om du har läst fär korta män behöver hjälp med att hitta en partner.  
    De vanliga är att kvinnor gillar att känna sig mindre än partner.  Om få killen är både kort och smal är det mer eller mindre kört för honom.
    Så det är väldigt vanligt att man rekommenderar att korta ska börja träna.
    Och då går du tvärtemot rekommendationerna.  Dvs, oavsett vad korta gör är det nåt fel på dom.  Långa kan inte göra fel ?   En lång man som tränar mycket gör det för att han så bra självförtroende alltså ? 
    Nu är ju inte alla kvinnor lika eller tycker lika...något du inte verkar förstå, som vanligt.

Om du är kort och smal eller kort och uppumpad spelar mig ingen roll, det handlar om vad du utstrålar och förmedlar till omgivningen och är det dåligt självförtroende så är det för mig oattraktivt. Samma sak gäller för en lång kille. Längden har inget över huvud taget att göra med om jag blir attraherad eller inte utan det är annat. Främst vilken utstrålning man har. Hur man för sig, hur man pratar, hur man är. Sen tycker jag inte rent utseendemässigt om slafsiga ohygieniska män med flottigt hår eller en prilla under läppen, det finner jag motbjudande. 
Svar på tråden Fulaste stilen på män?