Fred i Ukraina
Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?
Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?
Samtidigt så ska man komma i håg att Ungern börjar närma sig ett vägskäl. Protesterna mot Orban och regeringen är rätt stora. Inte riktigt som under den ukrainska värdighetsrevolutionen men kanske är på väg dit. Frågan är hur länge EU kan vänta.
USA:s president Donald Trump hotar med utökade sanktioner mot Ryssland, rapporterar Reuters.
?Jag överväger allvarligt storskaliga sanktioner och tullar mot Ryssland tills vapenvila och ett slutgiltigt fredsavtal nås?, skriver han på sitt eget sociala medium Truth Social.
Han hänvisar till Rysslands attacker mot Ukraina de senaste dagarna och uppmanar både Ryssland och Ukraina att komma till förhandlingsbordet ?nu, innan det är för sent?.
omni.se/trump-hotar-ryssland-med-tullar-och-sanktioner/a/Pp2Mnp
USA:s president Donald Trump hotar med utökade sanktioner mot Ryssland, rapporterar Reuters.
?Jag överväger allvarligt storskaliga sanktioner och tullar mot Ryssland tills vapenvila och ett slutgiltigt fredsavtal nås?, skriver han på sitt eget sociala medium Truth Social.
Han hänvisar till Rysslands attacker mot Ukraina de senaste dagarna och uppmanar både Ryssland och Ukraina att komma till förhandlingsbordet ?nu, innan det är för sent?.
Från DNs rapportering
USA:s president Donald Trump säger till reportrar i Vita huset att det har blivit svårare att förhandla med Ukraina och att det kanske skulle vara lättare att hantera Ryssland.
...
President Volodymyr Zelenskyjs förtroendesiffror har stigit med tio procentenheter sedan hans konflikt med USA:s president Donald Trump i Vita huset, enligt en opinionsundersökning från ett ledande ukrainskt opinionsinstitut.
Men kom ihåg: "Trump är rysk agent!"
"Agenten"