Fred i Ukraina
Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?
Kommer Usa att skapa fred i Ukraina nu?
Det är lätt för dig att säga och tycka att 'fred' är bättre än det ryska anfallskiget mot Ukraina.
Det är lätt för dig då det nte är du som ska våldtas, torteras, mördas och sen kastas i en massgrav under den fred du vill tvinga på Ukraina.
,
För det 1.a tror jag inte Ukraina har någon möjlighet att återta det förlorade territoriet även om kriget fortsätter.
För det andra stöder jag snarare INDIVIDUELLA vapenvägrare på båda sidor än vill "påtvinga Ukraina fred".
Jag stöder de individer som VARKEN vill slåss för putte eller Ukraina.
Jag har personligen hjälpt en ung ukrainare som inte ville dö ung och 2 ukrainare är aktiva i min församling. Jag är glad att de är säkra nu. Jag anser att Sveriges massflyktdirektiv angående ukrainare är rätt, och jag tänker också att de är även en lättintegrerad grupp, men jag tror att många ukrainare kommer att återvända till Ukraina efter kriget.
Jag tror inte att Ukraina har möjlighet att återta det området även om kriget fortsätter.
Dessutom är det skillnad på frivilliga soldater och tvingade. Även ukrainska staten tvingar människor att strida och i många fall dö i kriget. Jag anser att staten aldrig kan äga individen i en rent moralisk mening, vad än staten heter. Det må vara Ryssland, Ukraina, Sverige eller någon annan. Därför stöder jag både ryska och ukrainska individuella medborgare som vapenvägrar på det ena sättet eller det andra-flyr från mobilisering eller deserterar när de redan kommit till fronten.
Jag har själv hjälpt en ung ukrainare som inte ville delta i kriget, och vi har 2 ukrainare som är aktiva i vår församling. Jag är så glad att de idag är trygga här långt från krigets alla dödsfaror. Jag tycker massflyktdirektivet gällande ukrainare är rätt. (De är även en lättintegrerad grupp.)
Ja tvi vale!
Tänk vilken farlig värld vi lever i, och hur farlig den skulle bli om Ungern, Ryssland, USA och Kina skulle bilda allians.
De är alla lika goda kålsupare och verkar se upp till varandra. Så vem vet vad som händer i framtiden! ????
Ok, det låter som du tycker det bästa för europa vore att kicka ut Ungern ur EU (om det gick) och låta dem alliera sig direkt med enbart Ryssland.
Ok, det låter som du tycker det bästa för europa vore att kicka ut Ungern ur EU (om det gick) och låta dem alliera sig direkt med enbart Ryssland.