• Queen81

Kan man välja lycka?

Det där uttrycket "det viktigaste är inte hur man har det utan hur man tar det", tror ni det stämmer? Alltså, kan man välja att vara lycklig? Oavsett omständigheter runt omkring.

Vad tror ni? Är det ett aktivt val att vara lycklig?

• Svar på tråden Kan man välja lycka?
  • Anonym (s)
    Anonym (Jaja) skrev 2025-03-23 05:46:35 följande:
    Bara synen att du inte väljer någonting är talande.

Om det är ens åsikt kommer man inte att skapa sig ett lyckligt liv för att man inte tror att det är möjligt. Om man har synen att man själv skapar sin lycka kommer man bli lycklig.man bestämmer sin egen framtid. Positivitet är A och O. Utan det kommer man ingenstans.

Jag har inte läst igenom alla dina inlägg förövrigt.
    Vänligen skriv inte till mig mer! 
  • Anonym (Jaja)
    Anonym (s) skrev 2025-03-23 05:46:55 följande:

jo, jag väljer en grej faktiskt. Och det är boendet. För att trots att hela min kropp skriker nej till att bo 500 meter ifrån idioten så är det det enda boendet som jag får tag i och även det bästa utifrån arbete och i första hand för hunden!
    Att välja bort boendet är att välja att bo i husvagn utan el då jag inte tänker bo på camping med hunden, det vore att be om problem med tanke på mitt övriga liv! Och jag vill inte göra så mot hunden!

Vi behöver landa nu dessutom så den får sina sista år i en bättre miljö och tillvaro utifrån den och det kan jag ge den genom det här boendet! 

Du väljer 99 procent av ditt liv och då kan man ganska enkelt göra sig lycklig. Inte minst då man även kan välja hur man svarar på sin faktiska situation.
  • Anonym (s)
    Anonym (Jaja) skrev 2025-03-23 05:49:13 följande:
    Du väljer 99 procent av ditt liv och då kan man ganska enkelt göra sig lycklig. Inte minst då man även kan välja hur man svarar på sin faktiska situation.
    Du är ju dum i huvudet! Skriv inte till mig mer! 
  • Anonym (Jaja)
    Anonym (s) skrev 2025-03-23 05:51:56 följande:
    Du är ju dum i huvudet! Skriv inte till mig mer! 
    Jag är lycklig. Du är olycklig. Vem är det som är dum i huvudet?
  • Freddie K

Jag vill bara säga en sak och den här riktar sig främst till män: Bara för att man har en flickvän så betyder inte det att allt är guld och gröna skogar. Man kanske är lycklig för stunden, men det brukar gå över, enligt mina erfarenheter. Så gräm er inte för att ni inte har en tjej. Gör något med ert liv istället för att gnälla över det.

Nu fick jag det sagt med. 

Du tror att du vet vem jag är. Då har du inte varit i min värld!
  • Anonym (Jaja)
    Freddie K skrev 2025-03-23 06:41:43 följande:

Jag vill bara säga en sak och den här riktar sig främst till män: Bara för att man har en flickvän så betyder inte det att allt är guld och gröna skogar. Man kanske är lycklig för stunden, men det brukar gå över, enligt mina erfarenheter. Så gräm er inte för att ni inte har en tjej. Gör något med ert liv istället för att gnälla över det.

Håller med. Man kan aldrig bli lycklig genom en annan människa.
  • Anonym (Man 9)

Nej man kan inte välja lycka , man kan välja situationer. 
    Lyckan kommer inifrån om man en ver var man kan få fram den,
    Ja har egentligen inget att klaga på i livet men lycka känner ja inte !

• Freddie K
    Anonym (Jaja) skrev 2025-03-23 07:10:04 följande:
    Håller med. Man kan aldrig bli lycklig genom en annan människa.
    Sant och den lycka man känner då är flyktig. Man måste låta lyckan komma inifrån. 
  • Anonym (s)
    Freddie K skrev 2025-03-23 06:41:43 följande:

"Gör någonting med ert liv istället för att gnälla över det."
    Någon har uppenbarligen problem med män. Sedan att tro att allt handlar om flickvän eller inte är ju bara sjukt naivt. Då snackar vi i så fall om grabbar som fortfarande är oskulder.

Lycka kommer genom att ha goda relationer, men framför allt med en trygg tillhörighet som ger en, en familjär känsla, vilket man oftast får genom att ha en egen familj. De som inte anser att man behöver ha en partner osv är väl sådana som lider av asexualitet i första hand eller en kvinna som tror på riktigt att enbart hennes existens räcker för att uppfylla alla kriterier en man borde nöja sig med.  

Att säga att man inte kan bli lycklig genom någon annan människa är att säga att alla föräldrar ljuger när de säger att deras barn gör en lycklig bland annat.

Nu har jag personligen inga problem att få mig en flickvän egentligen om jag hade orkat det. Bara svårt att finna mig en vettig sådan som inte lider av någon form utav extremisms inom något område eller tankesätt. Dagens kvinnor under 30 som inte lider av något sådant blir allt mer sällsynt att finna. 
  • Freddie K
    Anonym (s) skrev 2025-03-23 14:22:06 följande:
    "Gör någonting med ert liv istället för att gnälla över det."
    Någon har uppenbarligen problem med män. Sedan att tro att allt handlar om flickvän eller inte är ju bara sjukt naivt. Då snackar vi i så fall om grabbar som fortfarande är oskulder.

Lycka kommer genom att ha goda relationer, men framför allt med en trygg tillhörighet som ger en, en familjär känsla, vilket man oftast får genom att ha en egen familj. De som inte anser att man behöver ha en partner osv är väl sådana som lider av asexualitet i första hand eller en kvinna som tror på riktigt att enbart hennes existens räcker för att uppfylla alla kriterier en man borde nöja sig med.  

Att säga att man inte kan bli lycklig genom någon annan människa är att säga att alla föräldrar ljuger när de säger att deras barn gör en lycklig bland annat.

Nu har jag personligen inga problem att få mig en flickvän egentligen om jag hade orkat det. Bara svårt att finna mig en vettig sådan som inte lider av någon form utav extremisms inom något område eller tankesätt. Dagens kvinnor under 30 som inte lider av något sådant blir allt mer sällsynt att finna. 
    Ja, jag kanske har lite problem med män, men det är mina issuses. Det jag menade var bara att jag har sett så mycket gnäll. Här på FL med om män som inte kan hitta en flickvän och de börjar klanka ner på kvinnorna istället. Hur vore det om de gick in i sig själva lite grann och rannsakade sig själva istället? Jag har i alla fall reflekterat mycket över det där.
Svar på tråden Kan man välja lycka?