Anonym (7F) skrev 2025-03-23 17:01:54 följande:
Jag förstår att "ryck upp dig" är provocerande, och det är inte det jag skriver heller. Du uppfattar säkert människor som säger så till dig som att de viftar bort och nedvärderar det som hänt dig. Antagligen en trigger då du troligen råkat ut för manipulativ gaslighting tidigare.
Din instinktiva reaktion blir då att förstärka olyckan inombords, hålla fast vid den så att den blir synlig och att det är den som (uppfattat gaslightar dig) som är förövaren. Den här tekniken har din kropp utvecklat som en slags skyddsmekanism.
Förstår du? Såna här sårbarheter och triggers skulle du kunna hantera på ett mer tekniskt sätt. Och det handlar inte om att avfärda det som hänt dig. Det handlar om att lära sig hantera det som hänt dig så att du bidrar till att visa mer omtanke över sig själv.
Om du kommer med ett påstående och man ber dig utveckla det, så fungerar ju inte svaret "jag vet inte". Jag försöker förstå vad du menar, därav som ajg ber dig utveckla ditt påstående. Hur kan någon som är framgångsrik må sämre än mig, andra som varit med om hemska saker, samt de som antingen är dödssjuka som barn eller väntar på döden som gammal?
Hur kan dom må sämre menar du? Förstår inte vad du menar
Och sedan låter ju allt bra i teorin eller hur ?
Gaslightad är väl en milt ord kan jag tycka.
När jag säger att jag vet en "medicin" som faktiskt fungerar för mig och du säger åt mig att jag inte ska ta sådan utan vända mig till sjukvården så självklart tar jag illa upp. Du kommer bara med tyckande, påståenden samt "krav" utan att ha något som helst djup i det du skriver om. Medans jag har levt igenom allt detta, fått hantera mig själv och finna lösningar varav en fungerade optimalt, och då ska du komma och säga att det jag gör är fel. Tror vem som helst hade tagit illa vid sig av att prata med någon som dig när man beter sig så, vad det nu än hade gällt för samtalsämne där du gör dig till dennes motpart.