• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Loppan2025

Är nog första månaden nu som jag fått äggviteflytningar. Har även mått illa sen igår vilket jag heller aldrig gjort innan 🙈 Villl verkligen hoppas och tro att det här är månaden jag plussar 

• Annpor

Har också haft svårt att få jätte starkt/ positiv lila linje på RFSUs test, medan apotekets egna gav det här utslaget. Det helt klart positiva från apoteket här i bild är taget samma kväll, 10 minuter efter utslag på RFSU. Så glad att jag tog ett till för att magkänslan sa att jag ägglossade - rejäl känning/smärta till höger igår kväll.

Men ändå intressant, att det kan skilja så på olika märken? Så jag tänker nog med största sannolikhet  ägglossat/r igår eller idag. 

• Elisand

Ahh hur får man tiden att gå fortare? Hatar den här väntan när man inte kan göra eller påverka något? Beställt lite grejer från apoteket nu istället och ett testa-tidigt-test är med där i beställningen. 

• Anonym (Önskan97)

Hoppar in från marstråden, mensen började inatt. Vi går in på sjätte försöket nu. Däremot hade jag ingen ägglossning förra cykeln, antingen ville inte kroppen eller så råkade jag ta progesteron för tidigt 😣 

BIM - Lista:
    31/3 - Nanathalie 
    1/4 Silence 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    26/4 - Önskan97
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

• Enlite sladdis
    Loppan2025 skrev 2025-03-27 20:21:47 följande:

Är nog första månaden nu som jag fått äggviteflytningar. Har även mått illa sen igår vilket jag heller aldrig gjort innan 🙈 Villl verkligen hoppas och tro att det här är månaden jag plussar 

Håller verkligen tummarna! Jag har exakt samma nu. Fick positiva test igår på äl
  • Rhea
    Elisand skrev 2025-03-27 22:35:22 följande:

Ahh hur får man tiden att gå fortare? Hatar den här väntan när man inte kan göra eller påverka något? Beställt lite grejer från apoteket nu istället och ett testa-tidigt-test är med där i beställningen. 

Åh jag vet... jag har inget bra svar, känns som att göra olika varje månad. Nu har jag bara försökt förtränga, men att shoppa tester och vänta på dom har defenitivt varit en annan strategi. ❤️ Snart så!!

Jag hade en liten blödning idag 10 DPO. Hade det förra gången också, så behöver inte vara nidblödning, även om det känns ganska troligt ändå... Får hoppas att den stannar kvar den här gången!
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Önskan97) skrev 2025-03-28 19:34:38 följande:

Hoppar in från marstråden, mensen började inatt. Vi går in på sjätte försöket nu. Däremot hade jag ingen ägglossning förra cykeln, antingen ville inte kroppen eller så råkade jag ta progesteron för tidigt 😣 

hur märkte du att du inte hade ägglossning när du var på progesteron? Håller tummarna att detta är er cykel 🙏
    Elisand skrev 2025-03-27 22:35:22 följande:

Ibland kan det hjälpa att planera in annat till någon dag innan, då kan man räkna ned dagarna till dess istället och sen kanske det bara är typ två dagar till som man ska vakna utan att testa innan det är dags ☺️ 
    Men kan också avslöja att väntan på bim är INGENTING mot när man sen väl fått plusset och ska vänta på ultraljud och själva bebis 😅❤️ Då kommer denna väntan kännas som en piece of cake 😂 Håller tummarna att du väntar på ditt bfp denna gången 😍
  • Siripiri
    Annpor skrev 2025-03-27 20:57:35 följande:

Har också haft svårt att få jätte starkt/ positiv lila linje på RFSUs test, medan apotekets egna gav det här utslaget. Det helt klart positiva från apoteket här i bild är taget samma kväll, 10 minuter efter utslag på RFSU. Så glad att jag tog ett till för att magkänslan sa att jag ägglossade - rejäl känning/smärta till höger igår kväll.

Men ändå intressant, att det kan skilja så på olika märken? Så jag tänker nog med största sannolikhet  ägglossat/r igår eller idag. 

Det är rätt dåligt ändå att det kan skilja så mycket?! 
    ibland är det bättre att känna efter istället för att förlita sig på test, så blev det ju för mig nu efter jag slutade med p-piller. Sen av ren nyfikenhet konfirmerade jag de med ett av apoteas test och som var starkt positivt, samt sedan temphöjningar. 
    Men du känner inga andra ^ symptom ^ på ägglossning utöver ensidiga känningar? Typ sekret? Sugenhet? 😄 

• Anonym (Önskan97)
    Anonym (Ardna) skrev 2025-03-29 07:06:32 följande:
    hur märkte du att du inte hade ägglossning när du var på progesteron? Håller tummarna att detta är er cykel 🙏
    Tempen gick upp och ner, höll sig bara långt över baslinjen i tre dagar och då hade jag redan tagit tabletten i två dagar innan dess för tempen vad ändå precis över baslinjen. Sedan gick tempen ner två dagar fast jag var på progesteron, så då sluta jag faktiskt för att få börja om på ny cykel. Läste att man kan pausa ägglossning om man tar tabletten för tidigt 😩

tack och detsamma! 🤞
  • Rhea

Idag känns det som att jag har gått upp en storlek i alla mina kläder.. allt sitter åt och gör ont. Vill bara slita av mig allt och gömma mig i ett stort tält så ingen ska se mig. Känns verkligen som pms. Och jag som kanske skulle börja testa imorgon, kommer nog inte göra det för kommer bara bli besviken :( 

Svar på tråden BIM April 2025