Anonym (Trean) skrev 2025-03-30 14:44:51 följande:
Vi försöker också få en trea innan 35. Velade lite om vi skulle börja nu. om det tar sig på första försöket så blir det bf 5/1. har gått ungefär en vecka över med de två första så vi chansar. Det tar säkert längre tid ändå. Kul att så många här kanske får en liten julklapp ändå :)
Lillablommanivinden skrev 2025-03-30 00:15:10 följande:
Hej, jag och min man försöker få en sladdis innan 35. Två barn sedan tidigare som blivit till på första försöket. Denna månad blir tredje försöket, tagit ÄL prov och vi har prickat men det verkar inte vilja fastna (än). Frustrerande men hoppas att detta är månaden det vill ta sig! Hur känner ni för bf kring jul/årskifte? Vi ska försöka i ett år så jag känner att jag inte har råd att stå över en ägglossning, ett barn är lika välkommet på jul/nyår som när som helst <3
Vi valde att köra på nu, för vi vill inte kunna tänka i efterhand att tänk om det tagit sig den månaden om vi bara gett det en chans 🙄
Men blir testet negativt nästa vecka kommer det finnas en viss lättnad att inte få bf precis innan jul.
Men vi höll på bra länge med första så är det ens möjligt att det skulle ta sig på första försöket?! Förra månaden försökte vi vid omslag på äl test men är väldigt tveksam till om det blev ägglossning nu i efterhand, då mensen kom 6 dpo isåfall 🙄
Denna cykeln är redan en vinst, 7 dpo idag utan tecken på mens 💪