• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • nov91

Hej allihop! Hoppar in från mars tråden. Var övertygad som vanligt att jag var gravid förra månaden med en kropp som totalt lurar mig varje månad.. Börjar bli tröttsamt med falska gravid symptom! Men men :) 

Kört på clearblue advance denna månad och fått blinkande smiley i två dagar, och idag blev det fast smiley. Nu får man ligga i och hoppas på en fantastisk julklapp i år! Håller tummarna för oss alla & på en jäkla massa plus denna månad {#emotions_dlg.flower}

BIM Lista:
    31/3 - Nanathalie 
    1/4 Silence 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    17/4 - Nov91
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    26/4 - Önskan97
    29/4 - lillablommanivinden
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

• MammaMG

Äntligen bekräftade NC ägglossning i fredags🥳
    Nu är det "bara" att vänta då. Är så nervös för att börja testa, vill ju såklart att det ska vara positivt, samtidigt för det med sig så många negativa känslor och katastroftankar, med missfallen i bagaget.
    Hoppas på det bästa iaf❣️

• Rhea
    Elisand skrev 2025-03-29 17:42:36 följande:
    Jag har som plan att testa på onsdag, det är väldigt tidigt äl+10 men det är min födelsedag så hoppas på världens bästa födelsedagspresent. 
    Åh jag håller tummarna!! Och grattis i förskott!🥳🥳
  • Anonym (Silence)

Testade negativt på ÄL+9 och idag kom mensen. Men hinner ha BIM en gång till i April 😅

BIM Lista:

31/3 - Nanathalie 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    17/4 - Nov91
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    25/4 Silence 
    26/4 - Önskan97
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 
  • Anonym (Trean)
    Lillablommanivinden skrev 2025-03-30 00:15:10 följande:

Hej, jag och min man försöker få en sladdis innan 35. Två barn sedan tidigare som blivit till på första försöket. Denna månad blir tredje försöket, tagit ÄL prov och vi har prickat men det verkar inte vilja fastna (än). Frustrerande men hoppas att detta är månaden det vill ta sig! Hur känner ni för bf kring jul/årskifte? Vi ska försöka i ett år så jag känner att jag inte har råd att stå över en ägglossning, ett barn är lika välkommet på jul/nyår som när som helst <3

BIM Lista:
    31/3 - Nanathalie 
    1/4 Silence 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    26/4 - Önskan97
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 

Vi försöker också få en trea innan 35. Velade lite om vi skulle börja nu. om det tar sig på första försöket så blir det bf 5/1. har gått ungefär en vecka över med de två första så vi chansar. Det tar säkert längre tid ändå. Kul att så många här kanske får en liten julklapp ändå :)
  • Lillablommanivinden
    Anonym (Trean) skrev 2025-03-30 14:44:51 följande:
    Vi försöker också få en trea innan 35. Velade lite om vi skulle börja nu. om det tar sig på första försöket så blir det bf 5/1. har gått ungefär en vecka över med de två första så vi chansar. Det tar säkert längre tid ändå. Kul att så många här kanske får en liten julklapp ändå :)
    Kul att följas! Jag har bf 31/12 om det tar sig men jag har också gått över minst en vecka med båda mina så god chans att det blir en 2026 bebis.
  • Lillablommanivinden

Någon som har erfarenhet av sköldkörtelproblem? Mitt tsh låg strax över 4 så har satt in levaxin sen 2 veckor så jag hoppas att det ska göra det lättare att bli gravid. 

• Anonym (Ardna)
    AngieF skrev 2025-03-29 11:57:28 följande:
    SIRIPIRI SKREV 2025-03-29 11:02:27 FÖLJANDE:

Du har verkligen haft det lätt 😔♥️ Det är faktiskt skönt med en paus (pratar från erfarenhet) även om jag inte gått igenom i närheten av vad du gått igenom. 
    Har du fått något form av stöd/hjälp från vården? ♥️ 

Jag vet inte hur man svarar två samtidigt så fick kopiera ena svaret😅 Tack för stöd, det här är ett sånt fint forum❤️ 

Det enda vi fick höra i januari efter andra missfallet var att vi var tvungna att vänta på ett till missfall innan vi kunde få missfallsutredning och att det måste gå 6 månader utan att bli gravid innan vi kan få göra fertilitetsutredning. Så för att vara berättigade till det sistnämnda måste vi försöka till typ juli eftersom jag ju blivit gravid två gånger senaste året.. 

Sen vet jag faktiskt inte hur sugna vi är på IVF med tanke på vad jag läst om hur måendet kan vara under hormonbehandlingen. Det känns redan som att vårt förhållande tärs av att jag blir milt deprimerad kring BIM. Men om det inte blir något denna cykel så måste jag ringa och prata med BM för att iaf se vad de säger och höra vilka alternativ vi har, innan vi ger upp.

Hoppas såklart att det ska bli något nu men känner mig dels rädd för ett plus för vad allt det skulle innebära samtidigt som jag är rädd för ett negativt resultat, samtidigt som jag är inställd på paus. Så det är väldigt mycket olika tankar och känslor just nu haha

Kanske kan ni istöllet för ivf få göra inseminering med kontrollerad ägglossning istället för att garantera tajmingen? Det borde inte vara omöjligt och eftersom ni lyckas hemma med det så kanske det skulle öka chanserna ytterligare 🥰
  • Anonym (Ardna)
    Anonym (Trean) skrev 2025-03-30 14:44:51 följande:
    Lillablommanivinden skrev 2025-03-30 00:15:10 följande:

Hej, jag och min man försöker få en sladdis innan 35. Två barn sedan tidigare som blivit till på första försöket. Denna månad blir tredje försöket, tagit ÄL prov och vi har prickat men det verkar inte vilja fastna (än). Frustrerande men hoppas att detta är månaden det vill ta sig! Hur känner ni för bf kring jul/årskifte? Vi ska försöka i ett år så jag känner att jag inte har råd att stå över en ägglossning, ett barn är lika välkommet på jul/nyår som när som helst <3

Vi valde att köra på nu, för vi vill inte kunna tänka i efterhand att tänk om det tagit sig den månaden om vi bara gett det en chans 🙄 

Men blir testet negativt nästa vecka kommer det finnas en viss lättnad att inte få bf precis innan jul. 

Men vi höll på bra länge med första så är det ens möjligt att det skulle ta sig på första försöket?! Förra månaden försökte vi vid omslag på äl test men är väldigt tveksam till om det blev ägglossning nu i efterhand, då mensen kom 6 dpo isåfall 🙄

Denna cykeln är redan en vinst, 7 dpo idag utan tecken på mens 💪

• Anonym (Ärtis)

Hej alla!
    Hoppar in här i tråden. Försöker med syskon till vår 22-bebis :)
    Tredje försöket på rad nu. Hade verkligen tänkt hoppa denna månad pga jul/nyår men sen kändes det plötsligt orimligt att planera så. Tänk om det skulle bli en bebis, det är ju det vi vill! Bim 10/4 skulle innebära bf i mitten av december om jag räknar rätt.. 

BIM Lista:

31/3 - Nanathalie 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    10/4 - Ärtis
    12/4 - AngieF