• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Zozoi

Hej! Jag hoppar in i denna tråden också.

Jag och sambon har ett barn sedan innan som är fyra år. Vi har länge försökt med syskon, i cirka 1,5 år nu utan ett enda plus på stickan. 
    Vi pendlar mellan hopp och förtvivlan men jag vill ändå inte ge upp hoppet om att lyckas bli gravida igen ❤️

BIM Lista:

31/3 - Nanathalie 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    10/4 - Ärtis
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    17/4 - Nov91
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    22/4 - Zozoi
    25/4 - Silence 
    26/4 - Önskan97
    27/4 - Aisof
    29/4 - lillablommanivinden
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo

• Maramba
    7barnsmamman87 skrev 2025-04-01 12:49:16 följande:

Försöker hålla mig lite härifrån för att kunna koppla bort allt lite, men det är svårt. 

Jag behöver era råd! Det här med bebisverkstaden har blivit lite för mycket. Min sambo har panik och svårt att ha sex! Vi har pratat om det och han tycker det känns som en stor press vilket gör honom stressad och svårt att komma. Ibland har han t.o.m. svårt att få stånd alls.. 

Jag vill gärna koppla ifrån det här ett tag, för att komma tillbaka till bara oss. Det som va innan. Men det är som att det är omöjligt. Han tror att jag inte vill ha sex längre för att jag bara vill, utan får hela tiden tanken att det bara är pga bebis. Och så är det inte. Hur ska jag få honom att slappna av? Jag vill ha sex ändå liksom. Oavsett utgången av det hela. Tips någon? 

Det har tagit oss väldigt lång tid att bli gravida med både första och andra barnet så jag kan relatera till det du skriver.

Vårt absolut bästa beslut var att börja med heminsemination. Det räddade vårt sexliv och nu ligger vi när vi vill för att det är kul och sen inseminerar vi när vi befinner oss i babyverkstaden. 

Det kanske kan vara värt att testa? Det var väl lite akward första gången men det var också bara första gången och sen kändes det inte konstigt längre. 

• 7barnsmamman87

Tack för era tips och råd och skönt bara att man inte är ensam i att ha det så här. Jag vet ju att det inte beror på mig men ibland kommer dom tankarna också 🙈 

Jag berättar inte om ägglossning, tror dock han vet ändå. Tror tyvärr inte heminsemination är något för oss, han skulle tycka det va konstigt.. 

Däremot har jag också funderat på att vi kanske skulle prata med någon om det här. För att lyfta det lite från oss. Men tyvärr är nog även det en grej som min sambo skulle tycka va pinsamt. Han är ganska tyst och introvert. Inte ska man prata om allt med alla.. 

• elliibellii
    Maramba skrev 2025-03-31 11:21:47 följande:

Hoppar också in här. Fjärde försöket med tredje barnet. 

Väntar in ägglossning som förhoppningsvis sker runt fredag den här veckan. Någon fler som har ägglossning den här veckan? 

ÄL väntas på fredag, men jag och mannen är på skilda håll då jag är ?hemma? och tar hand om min sjuka mormor 🌸
  • Lillablommanivinden
    7barnsmamman87 skrev 2025-04-01 21:12:18 följande:

Tack för era tips och råd och skönt bara att man inte är ensam i att ha det så här. Jag vet ju att det inte beror på mig men ibland kommer dom tankarna också 🙈 

Jag berättar inte om ägglossning, tror dock han vet ändå. Tror tyvärr inte heminsemination är något för oss, han skulle tycka det va konstigt.. 

Däremot har jag också funderat på att vi kanske skulle prata med någon om det här. För att lyfta det lite från oss. Men tyvärr är nog även det en grej som min sambo skulle tycka va pinsamt. Han är ganska tyst och introvert. Inte ska man prata om allt med alla.. 

Jag tycker det är en jättebra frågeställning som verkligen inte är lätt! Jag kan också bli nästan chockad över hur den där barnlängtan griper tag i en runt ägglossning och jag får passa mig så att mannen inte bara blir spermabank. Vi har jobbat mycket med intimiteten utöver sex, dvs att vara fysiska utan att det nödvändigtvis behöver leda till orgasm och på så sätt skapa en bra stämning kring det hela. Men jag märker också på min man att det finns mer spärrar att mer står på spel iom att vi bestämt en begränsad tid vi ska försöka få barn. Den här månaden har jag bestämt mig för att strunta i ÄL tester och lita på intuitionen för man sänder ju ut mycket omedvetet om man VET att man ägglossning och ?det gäller?

Inte lätt önskar jag hade fler råd att ge, kämpa på lagom?😊
  • Elisand

Negativt på testa-tidigt-testet idag äl+10. Försöker verkligen aktivt att inte vara besviken och tappa hoppet men det är svårt.. ❤️ 

• 7barnsmamman87
    Lillablommanivinden skrev 2025-04-01 22:10:29 följande:
    Jag tycker det är en jättebra frågeställning som verkligen inte är lätt! Jag kan också bli nästan chockad över hur den där barnlängtan griper tag i en runt ägglossning och jag får passa mig så att mannen inte bara blir spermabank. Vi har jobbat mycket med intimiteten utöver sex, dvs att vara fysiska utan att det nödvändigtvis behöver leda till orgasm och på så sätt skapa en bra stämning kring det hela. Men jag märker också på min man att det finns mer spärrar att mer står på spel iom att vi bestämt en begränsad tid vi ska försöka få barn. Den här månaden har jag bestämt mig för att strunta i ÄL tester och lita på intuitionen för man sänder ju ut mycket omedvetet om man VET att man ägglossning och ?det gäller?

Inte lätt önskar jag hade fler råd att ge, kämpa på lagom?😊

Jag har inte heller kört tester nu på ett par månader men tyvärr hjälper inte det, jag vet ändå exakt när det är 😅🙈

Såklart blir pressen på männen stor eftersom det är dom som måste leverera. Sen när man har åldern emot sig också. Han blir 43 i år, så vi känner ju den pressen också. 

Men oavsett, skönt att man inte är ensam i det här. ❤️

• MammaMG

Fy vad denna väntan är oändlig... Är på dag 5 efter ägglossning idag och vet inte hur jag ska få tiden att gå. Försöker jobba men mina tankar är ute på språng hela tiden, har såå svårt att fokusera.

Tänkte testa på söndag, 6.4, när jag är 9 DPO.
    Tidigare när jag har varit gravid har jag testat positivt mellan 8-10DPO.

Någon annan som är lika nervös och ska testa snart?Drömmer

• Olivia891234

Hej!

Lägger till mig här på listan. Har försökt sedan slutet av november och blivit gravid 3 av 3 cyklar som alla slutat i missfall runt vecka 6. Så något fel är det. 

Provar progesteron och trombyl från dagen efter ägglossning (i söndags) nu. Hade även starkare äl-test nu än tidigare, så hoppas på denna cykel. Om det nu tar sig. 

Har ett barn på 3,5 år sedan innan. 

BIM Lista:

31/3 - Nanathalie 

5/4 - Elisand

5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    10/4 - Ärtis
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    13/4 - Olivia
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    17/4 - Nov91
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    22/4 - Zozoi
    25/4 - Silence 
    26/4 - Önskan97
    27/4 - Aisof
    29/4 - lillablommanivinden
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo
  • Anonym (Lily96)
    MammaMG skrev 2025-04-02 09:49:04 följande:

Fy vad denna väntan är oändlig... Är på dag 5 efter ägglossning idag och vet inte hur jag ska få tiden att gå. Försöker jobba men mina tankar är ute på språng hela tiden, har såå svårt att fokusera.

Tänkte testa på söndag, 6.4, när jag är 9 DPO.
    Tidigare när jag har varit gravid har jag testat positivt mellan 8-10DPO.

Någon annan som är lika nervös och ska testa snart?Drömmer

Håller med - känns som allt man gör är vänta, även om jag försöker distrahera mig med annat.

Jag är BIM-2 idag. Lovat sambon att inte testa tidigt denna gång. Dagarna går sååååå sakta. Vågar inte tro att jag är preggo, men pendlar i tankarna hela tiden att jag kanske är det och nästa sekund är jag övertygad om att mensen kommer komma. 

Jag är så taggad på att testa att jag övervägt att testa i smyg haha - börjar känna mig smått galen 😅

Svar på tråden BIM April 2025