• Annpor

BIM April 2025

Nu är det dags igen, för en ny tråd och en ny månad. Skriv in dig på listan och skriv väldigt gärna en liten notis om vem du är och hur länge du försökt bli gravid. Här peppar vi varandra och stöter och blöter i varandras funderingar och tankar. ❤️

• Svar på tråden BIM April 2025
  • Maramba

Hoppar också in här. Fjärde försöket med tredje barnet. 

Väntar in ägglossning som förhoppningsvis sker runt fredag den här veckan. Någon fler som har ägglossning den här veckan? 

• mothertotwo

Hej tjejer, måste bara beklaga mig lite!

Dag 61 i denna menscykel!! Vad är det som händer med min kropp. Detta är det längsta jag gått utan mens genom alla år som jag haft mens. Förutom när jag varit gravid då. 

Fick pytte lite rosa igår när jag torkade mig. Men det var så himla lite och det försvann direkt. Inga tecken på någonting ännu. Jag har äntligen gyn på onsdag!! Jag ser framemot detta besök! 61 dagar... herrejävlar! Har varit med om vid två tillfällen genom alla år att den legat på 59 dagar. Nu har det blivit rekord för mig. Detta är sååå drygt!

• Anonym (Hoppaspåtur)
    Maramba skrev 2025-03-31 11:21:47 följande:

Hoppar också in här. Fjärde försöket med tredje barnet. 

Väntar in ägglossning som förhoppningsvis sker runt fredag den här veckan. Någon fler som har ägglossning den här veckan? 

Jag kommer kanske ha ägglossning den här veckan.  Har haft blinkande smiley på CB advanced sedan i fredags och "hög" fertilitet på CBs fertilitets monitor sedan i söndags.  Så vi får se helt enkelt. 
  • Aisof

Hej!

Hoppar in här ☺️
    Har BIM den 27/4, så det är långt kvar. Försöker få mitt första barn och har bara försökt i ett par månader. Är stressad över att tiden går (fyller 39 i år), men jag försöker hålla hoppet uppe och har en bra känsla inför detta försök!

Hoppas innerligt att vi alla plussar denna månaden ❤️ lycka till alla!

BIM Lista:

31/3 - Nanathalie 
    5/4 - Elisand
    5/4 - Ardna
    6/4 - Rumpetrollet
    7/4 - Rhea 
    9/4 - enliten sladdis
    9/4 - MammaMG
    10/4 - Annpor
    10/4 - Berriesweet
    10/4 - Ärtis
    12/4 - AngieF
    13/4 - Hoppaspånr3 
    13/4 - Valentines
    14/4 - Loppan2025
    14/4 - 7barnsmamman87
    16/4 - bellis9207
    17/4 - Nov91
    19/4 - elliibellii
    21/4 - Omega3
    25/4 Silence 
    26/4 - Önskan97
    27/4 - Aisof
    29/4 - lillablommanivinden
    30/4 - Siripiri
    (Vet inte) - Mothertotwo 
  • Rhea
    mothertotwo skrev 2025-03-31 16:15:08 följande:

Dag 61 i denna menscykel!! Vad är det som händer med min kropp. Detta är det längsta jag gått utan mens genom alla år som jag haft mens. Förutom när jag varit gravid då. 

Fick pytte lite rosa igår när jag torkade mig. Men det var så himla lite och det försvann direkt. Inga tecken på någonting ännu. Jag har äntligen gyn på onsdag!! Jag ser framemot detta besök! 61 dagar... herrejävlar! Har varit med om vid två tillfällen genom alla år att den legat på 59 dagar. Nu har det blivit rekord för mig. Detta är sååå drygt!

Usch vad drygt!! Jag hade runt 50 dagar i januari, det är så irriterande. Bra att du går och kollar upp, det gjorde jag med. Det var "bara" stress, men så skönt att bli lugnad med det! Hoppas att den kommer snart!!
  • mothertotwo
    Rhea skrev 2025-03-31 23:38:35 följande:
    Usch vad drygt!! Jag hade runt 50 dagar i januari, det är så irriterande. Bra att du går och kollar upp, det gjorde jag med. Det var "bara" stress, men så skönt att bli lugnad med det! Hoppas att den kommer snart!!
    Ja det är verkligen drygt! Känns inte som att jag skulle kunna vara gravid heller. Tror bara det är en cysta som spökar tyvärr. Har varit så vid dem tillfällena när min menscykel varit så lång. Man blir fundersam på vart mensen tar vägen. Nu är det dag 62. Helt galet! Men känner mig inte stressad och inget har förändrats i ens liv heller. Men men, det återstår att se i morgon på besöket. 
  • 7barnsmamman87

Försöker hålla mig lite härifrån för att kunna koppla bort allt lite, men det är svårt. 

Jag behöver era råd! Det här med bebisverkstaden har blivit lite för mycket. Min sambo har panik och svårt att ha sex! Vi har pratat om det och han tycker det känns som en stor press vilket gör honom stressad och svårt att komma. Ibland har han t.o.m. svårt att få stånd alls.. 

Jag vill gärna koppla ifrån det här ett tag, för att komma tillbaka till bara oss. Det som va innan. Men det är som att det är omöjligt. Han tror att jag inte vill ha sex längre för att jag bara vill, utan får hela tiden tanken att det bara är pga bebis. Och så är det inte. Hur ska jag få honom att slappna av? Jag vill ha sex ändå liksom. Oavsett utgången av det hela. Tips någon? 

• AngieF
    7barnsmamman87 skrev 2025-04-01 12:49:16 följande:

Försöker hålla mig lite härifrån för att kunna koppla bort allt lite, men det är svårt. 

Jag behöver era råd! Det här med bebisverkstaden har blivit lite för mycket. Min sambo har panik och svårt att ha sex! Vi har pratat om det och han tycker det känns som en stor press vilket gör honom stressad och svårt att komma. Ibland har han t.o.m. svårt att få stånd alls.. 

Jag vill gärna koppla ifrån det här ett tag, för att komma tillbaka till bara oss. Det som va innan. Men det är som att det är omöjligt. Han tror att jag inte vill ha sex längre för att jag bara vill, utan får hela tiden tanken att det bara är pga bebis. Och så är det inte. Hur ska jag få honom att slappna av? Jag vill ha sex ändå liksom. Oavsett utgången av det hela. Tips någon? 

Jag och min man har väl i princip sabbat vårt sexliv i och med bebisverkstaden så vi har precis tagit hjälp av en sexolog/parterapeut. Hon sa att det var bra att vi redan börjat med heminseminering för att särskilja vårt sexliv med försök att få barn. Vet inte om det skulle kunna vara något för er? Så vet han att vanligt sex är bara för er men när han ska komma i en burk är det för att få barn haha. 

Nu har vi precis haft vårt första samtal med sexologen igår så kan inte uttala mig om något resultat kring vårt sexliv än men tyckte det var skönt att ha någon att prata med om detta. 

• Siripiri
    mothertotwo skrev 2025-03-31 16:15:08 följande:

Men va jobbigt :((( 

Hoppas du får ta blodprov och lite sånt med hos gyn! 🙏🏼 
  • Anonym (Lily96)
    7barnsmamman87 skrev 2025-04-01 12:49:16 följande:

Fint att du delar med dig! Det finns säkerligen många par som befinner sig i eller har varit en likvärdig situation. 

Min partner hade svårt 1 gr och han fick fullständig panik. Han visste att det var sista timmarna för ÄL. Han vart så ledsen och besviken på sin kropp men var så fin och försäkrade mig att det inte berodde på mig, att jag var het, att han älskar mig, vill ha bebis med mig etc. Men det gick inte. Det var för stor press. Efter några dagar berättade jag för honom att det är vanligt att killar känner prestationsångest vid sex. Att det är naturligt när man börjar se det som ett mission. 

Nu har vi gjort det klart för varandra att sex är livet haha och resultatet som kommer från sex är också liv. Vi lever här och nu (även om vi hoppas hoppas hoppas på nytt liv). För oss funkar den inställningen bra. Mer vara här och nu.

Jag försöker inte heller stressa honom med ÄL-tester utan blir bara lite extra klängig när tiden väl är inne, med det sagt får man inte glömma bort att mysa övriga veckor också. 

Svar på tråden BIM April 2025