• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • F37L
    Sunrisen skrev 2025-03-19 23:04:02 följande:

Vad roligt, hoppas vi kan dela våra resor tillsammans allihopa ☀️ . 

Vad tråkigt att höra, jag beklagar det. 🥹 
    Men skönt att det ännu inte kommit något, håller tummarna för att det går fint denna gången och att där gror något, när har du tänkt att testa? 🥰

Ja, känslomässigt var det inte fara direkt pga så tidigt och hade ganska dålig känsla direkt. Men börjar känna att det blir långt mellan vårt barn och eventuellt syskon så det var jobbigast. 😊

Testar nog på lördag typ, alltså på Bim. Alternativt några dagar senare. 😅 du då?
  • Sunrisen
    F37L skrev 2025-03-20 05:36:26 följande:
    Ja, känslomässigt var det inte fara direkt pga så tidigt och hade ganska dålig känsla direkt. Men börjar känna att det blir långt mellan vårt barn och eventuellt syskon så det var jobbigast. 😊

Testar nog på lördag typ, alltså på Bim. Alternativt några dagar senare. 😅 du då?

Ja, nej det förstås. Åh jaha, får jag fråga hur gammal ditt barn är ? Kan tänka mig den känslan. 

Önskar jag också kunde hålla mig till BIM, 
    Testade nu med en testa tidigt stav från babyplan. 
    Tyvärr visade den ganska starkt negativt.. känner mig otroligt deppig även om jag vet att inget är kört förrän mensen kommer. Men har jag rätt magkänsla så kommer den & säger surprise inom snara dagar. 😔

• melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-20 09:30:02 följande:

Ja, nej det förstås. Åh jaha, får jag fråga hur gammal ditt barn är ? Kan tänka mig den känslan. 

Önskar jag också kunde hålla mig till BIM, 
    Testade nu med en testa tidigt stav från babyplan. 
    Tyvärr visade den ganska starkt negativt.. känner mig otroligt deppig även om jag vet att inget är kört förrän mensen kommer. Men har jag rätt magkänsla så kommer den & säger surprise inom snara dagar. 😔

Åh vad tråkigt... har inte heller så bra magkänsla. Har fått ganska ont i ryggen vilket jag brukar få innan mens. Men såklart finns det fortfarande hopp tills mensen kommer. Ska ta första testet imorgon bitti så får verkligen hoppas. Du får uppdatera när du testat igen!Hjärta
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-20 10:18:16 följande:
    Åh vad tråkigt... har inte heller så bra magkänsla. Har fått ganska ont i ryggen vilket jag brukar få innan mens. Men såklart finns det fortfarande hopp tills mensen kommer. Ska ta första testet imorgon bitti så får verkligen hoppas. Du får uppdatera när du testat igen!Hjärta

Verkligen.. är så ledsen. 😞 Känns omöjligt att få + 
    Jass du också? Känner också i svanken så den dyker nog upp här med snart. 
    Håller tummarna för dig 💞. 
    Absolut, kommer inte mensen på söndag så tar jag ett till några dagar efter.. 

• Anonym (22)

BIM 22/3 -
    Testade negativt idag med så blir nog inget denna månad... blir ingen 2025 bebis då ?

jaja nya tag nästa månad önskar er lycka till alla , hoppas på att alla här inne får + inom snar framtid 🥹🥰

• Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-03-20 11:27:16 följande:

BIM 22/3 -
    Testade negativt idag med så blir nog inget denna månad... blir ingen 2025 bebis då ?

jaja nya tag nästa månad önskar er lycka till alla , hoppas på att alla här inne får + inom snar framtid 🥹🥰

Tråkigt att höra! Ledsen för din skull 💞 Vet precis känslan.. jag testade också negativt idag ( BIM 23/3 ). Men vi är inte körda förrän mensen kommer, men känns som det borde upptäckts redan nu om det vore något. 

känner samma, blir nog ingen 2025 bebis här heller 😔 
    och detsamma till dig 🥰💞

• Sunrisen
    Förstår fortfarande inte de här med flytningarna dock.. brukar ju som sagt vara torr mellan ÄL-mens & nu kände jag att det var typ ? blött ? och kände efter & det ser ut exakt som mjölkflytningar typ. Samtidigt känner jag molvärk så jag känner att mensen är på ingång. Vad är de som händer? 😔
  • Anonym (Isabella)

Första barnet tog 1,5 år och ett missfall ,inte direkt aktiva försök men oskyddat sex , då var jag 19. 

Andra barnet 3:e eller 4:e försöket ungefär , var 27 när jag blev gravid.

När jag var 33 blev jag gravid på första försöket men fick missfall sen blev jag gravid på andra försöket efter det och fick mitt tredje barn.

Fjärde barnet blev till på första försöket, då var jag 36.

• melissy

Vi får hålla tummarna lite till hörni! Men självklart förstår jag frustrationen. Vill bara skippa hela denna dagen så jag kan testa imorgon bitti. Känner typ att jag inte kan koncentrera mig på något. Pluggar inför HP men tänker bara på bebis... Brukar också vara torr innan mens så känns konstigt.

• Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-20 13:34:48 följande:

Vi får hålla tummarna lite till hörni! Men självklart förstår jag frustrationen. Vill bara skippa hela denna dagen så jag kan testa imorgon bitti. Känner typ att jag inte kan koncentrera mig på något. Pluggar inför HP men tänker bara på bebis... Brukar också vara torr innan mens så känns konstigt.

Verkligen! Håller tummarna för er allihopa 🤞🏻. 

Förstår känslan.. jag kände likadant igår, ville bara de skulle bli idag så jag kunde testa. Men det var ju tyvärr inget kul ändå :( 
    Det blir ju lite så, det är skitsvårt att sluta tänka på det.. så i feel you 💞. 
    åh.. hoppas sååå mycket för oss att mensen inte dyker upp. 

Svar på tråden När tog det sig för er?