• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • cucyy

Håller tummarna för er alla!! 

Tror jag fick en nidis nu ikväll? Ljusrosa på pappret när jag torkade mig. Är osäker på när jag hade ägglossning men nästan säker att det inträffade antingen 10/4 eller 11/4, så idag drygt en vecka efter ÄL. 

Hoppas iaf att det är en nidis.. Beräknad mens är först nästa vecka så vet inte när man ska testa sig?? Vill inte bli ledsen i onödan om man får negativt men ändå kan man knappt hålla sig.. 😅

• Sunrisen
    cucyy skrev 2025-04-18 20:03:43 följande:

Håller tummarna för er alla!! 

Tror jag fick en nidis nu ikväll? Ljusrosa på pappret när jag torkade mig. Är osäker på när jag hade ägglossning men nästan säker att det inträffade antingen 10/4 eller 11/4, så idag drygt en vecka efter ÄL. 

Hoppas iaf att det är en nidis.. Beräknad mens är först nästa vecka så vet inte när man ska testa sig?? Vill inte bli ledsen i onödan om man får negativt men ändå kan man knappt hålla sig.. 😅

Tack & detsamma!! 🥰 
    jasså? Ja det är ju inte helt omöjligt att de är nidblödning, hmm vet du vilket datum ca? Jag skulle nog testat på BIM-dagen för då ska det ju egentligen visa rätt svar ( vad jag läst iallafall?) Jag själv har testat flera dagar innan de andra månaderna , men just som du säger så har man gjort sig ledsen i onödan flera gånger pga de 🙈 
    Jag vet inte riktigt heller hur jag ska gå efter min app, jag misstänker ju att jag hade ÄL den 11 eller 12, men ÄL var givetvis slut då så kunde inte testa de dagar.. så de är ju 7-8 dagar Sen då isf.. och enligt appen beräknad mens den 21, men enl appen hade jag också beräknad ÄL den 8/4 så de borde ju ha skjutits upp mensen också då ett par dar.. räknar med runt 24-25 att den kommer. 

igår kände jag dock lite illamående när jag vaknade ( det har lurat mig innan, brukar visst få de innan mens ibland ) samt som molvärk/lätt Mensvärk. 

något som också hänt nu är att jag på riktigt kissqt på mig 🥹 Igår-natt så vaknade jag av att jag var akut kissnödig från ingenstans och de rann längs benen kunde ej knipa igen.. och nu inatt vaknade jag först vid 02 ungefär och behövde kissa, även Nu vid 06 blev jag akut kissnödig, och ställde mig upp och de bara forsade!! Kunde ej knipa så heller, känner mig äcklig, konstig osv, vet ju att man inte kan hjälpa det, men vaaaad är de som händer?? Fattar att de nog inte är ett tidigt tecken, men man undrar ju, detta händer i princip aldrig mig och nu andra dagen på raken.. det var heller inte bara droppar utan de verkligen forsade ut hela jäkla blåsan 😭

• cucyy
    Sunrisen skrev 2025-04-19 06:40:24 följande:

Tack & detsamma!! 🥰 
    jasså? Ja det är ju inte helt omöjligt att de är nidblödning, hmm vet du vilket datum ca? Jag skulle nog testat på BIM-dagen för då ska det ju egentligen visa rätt svar ( vad jag läst iallafall?) Jag själv har testat flera dagar innan de andra månaderna , men just som du säger så har man gjort sig ledsen i onödan flera gånger pga de 🙈 
    Jag vet inte riktigt heller hur jag ska gå efter min app, jag misstänker ju att jag hade ÄL den 11 eller 12, men ÄL var givetvis slut då så kunde inte testa de dagar.. så de är ju 7-8 dagar Sen då isf.. och enligt appen beräknad mens den 21, men enl appen hade jag också beräknad ÄL den 8/4 så de borde ju ha skjutits upp mensen också då ett par dar.. räknar med runt 24-25 att den kommer. 

igår kände jag dock lite illamående när jag vaknade ( det har lurat mig innan, brukar visst få de innan mens ibland ) samt som molvärk/lätt Mensvärk. 

något som också hänt nu är att jag på riktigt kissqt på mig 🥹 Igår-natt så vaknade jag av att jag var akut kissnödig från ingenstans och de rann längs benen kunde ej knipa igen.. och nu inatt vaknade jag först vid 02 ungefär och behövde kissa, även Nu vid 06 blev jag akut kissnödig, och ställde mig upp och de bara forsade!! Kunde ej knipa så heller, känner mig äcklig, konstig osv, vet ju att man inte kan hjälpa det, men vaaaad är de som händer?? Fattar att de nog inte är ett tidigt tecken, men man undrar ju, detta händer i princip aldrig mig och nu andra dagen på raken.. det var heller inte bara droppar utan de verkligen forsade ut hela jäkla blåsan 😭

Åå hoppas verkligen för dig!! Det med att du är kissnödig oftare är väl ett jättegott tecken!! 

Jag tror att detta jag fått är mens istället för nidblödning. Började liksom som ljusrosa igår men idag är det fullt flöde rött rakt igenom. Tråkigt men ändå skönt! Då vet jag att mina symptom bara spökade 😅 Nytt försök snart igen! :) 

• Sunrisen
    cucyy skrev 2025-04-19 14:35:24 följande:

Åå hoppas verkligen för dig!! Det med att du är kissnödig oftare är väl ett jättegott tecken!! 

Jag tror att detta jag fått är mens istället för nidblödning. Började liksom som ljusrosa igår men idag är det fullt flöde rött rakt igenom. Tråkigt men ändå skönt! Då vet jag att mina symptom bara spökade 😅 Nytt försök snart igen! :) 

Tack snälla du, jag hoppas också!! Men min kropp har spökat med mig varenda månad nu så tänker att jag bara inväntar mensen för jag är säker på att den lär dyka upp även denna gången.. 😔❤️ 

Åh, vad tråkigt För dig! Ja de är ju ändå skönt så man vet.. men jobbigt när kroppen håller på o spökar och luras. Håller timmarna för dig nästa månad 🥰
  • Sunrisen

Blir så fundersam.. min sambo har precis varit sjuk i ca 1v, och nu har jag börjat bli irriterad i halsen & täppt i näsan, men de är liksom inget som bryter ut känns de som.. känns som jag kommer bli förkyld fast ändå inte? För de blir bättre sen sämre igen. O.o 
    Och jag är kissnödig ofta, kissar nog varannan/var tredje timme, och det kommer mycket varje gång. 
    Jag har känt väldigt lätt illamående imorse och i förgår, känner även som lätt lätt molvärk, jag Har heller inga ömma bröst som jag alltid får innan mens. Vet inte om jag hoppas för mycket eller om kroppen återigen spelar ett spratt! Åååh! Hur många håller med mig om att detta med att försöka bli gravid är sååå påfrestande? 😩 

• Sunrisen

Tog ett CB imorse ( där det ska vara ett + ) men det var jätte negativt så vitt jag kunde se. 😔 
    Antar att det inte blev något denna månaden heller.. 
    Väntar mens idag, men inga tecken än sålänge.. inte ens mensvärk. Men den dyker nog upp, säkert några Dagar sen bara för att luras igen.. :( 

• Anonym (22)

Sunrisen, hur går det? Har någon mens dykt upp? För det var samma för mig innan positivt inga tecken på att mensen var på g.. du kanske hade ÄL senare än vad du tror? pch Var det ett testa tidigt test eller vanligt? 

• Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-21 18:11:50 följande:

Sunrisen, hur går det? Har någon mens dykt upp? För det var samma för mig innan positivt inga tecken på att mensen var på g.. du kanske hade ÄL senare än vad du tror? pch Var det ett testa tidigt test eller vanligt? 

Nope, ingen mens.. ingen mensvärk, inget tecken på mens än sålänge.. jag brukar ju se ljusrosa på pappret typ 1-2 dagar innan mens men ingenting Sådant. 

Ja, det kan ju vara så.. att jag haft senare :/ Har ju ingen aning eftersom jag inte hann få något positivt ÄL-test.. 🥹 
    hmm, det står inget om testa tidigt på förpackningen. 

Bifogar en bild på testet jag tog imorse ❤️

• Anonym (22)

Svar sunrisen, om mensen inte dyker upp imorgon så köp ett testa 6 dagar tidigare test, fick inte heller positivt med sånt vanligt test utan testa tidigt test, vissa personer är låghormonare och får utslag på testen senare. Jag hade också ägglossning senare än vad jag trodde 

• Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-21 21:43:39 följande:

Svar sunrisen, om mensen inte dyker upp imorgon så köp ett testa 6 dagar tidigare test, fick inte heller positivt med sånt vanligt test utan testa tidigt test, vissa personer är låghormonare och får utslag på testen senare. Jag hade också ägglossning senare än vad jag trodde 

Okej, det ska jag göra, tack 🥰 Jag har såna här digitala med veckoindikator också, men där står inte heller något om att de är testa tidigt? Har för mig de brukar stå på förpackningarna om de är testa tidigt? 

Ja precis, men om jag hade ÄL senare än vad jag trott ( enligt appen skulle jag ha det den 8 april, och jag misstänkte att jag fick ÄL den 11 april, då borde jag även skjuta upp datumet för när BIM borde vara, alltså 24 april istället för idag egentligen då? ) 🥹
    men jag ska ta ett testa tidigt imorgon 

Svar på tråden När tog det sig för er?