• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-21 21:43:39 följande:

Svar sunrisen, om mensen inte dyker upp imorgon så köp ett testa 6 dagar tidigare test, fick inte heller positivt med sånt vanligt test utan testa tidigt test, vissa personer är låghormonare och får utslag på testen senare. Jag hade också ägglossning senare än vad jag trodde 

Hur går det för dig förresten? 🥰 Det var ju du som fick positivt 5 dar innan BIM 😁😍
  • Sunrisen

Godmorgon fina ni. Ingen mensvärk, ingen mens ännu, däremot Lite illamående men tror jag börjar få ångest. Testade nu på morgonen med veckoindikator som man kunde ta 5 dagar tidigare men det visade ? inte gravid ? . 

håller tummarna för er andra ❤️ , jag har gett upp denna månaden så de blir ingen 2025 bebis 🥹😔

• Anonym (22)

Svar sunrisen, nej nej du ger ej upp förrens mensen dykt upp och då blir det nya försök!! jag testade med sånna vanliga test och fick också negativt fick endast positivt med testa tidigt!! Berätta gärna hur de går sen!!
    enda symtomen jag hade var liteeee illamående + kissa oftare och ömma bröstvårtor 

• Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-22 08:27:56 följande:

Svar sunrisen, nej nej du ger ej upp förrens mensen dykt upp och då blir det nya försök!! jag testade med sånna vanliga test och fick också negativt fick endast positivt med testa tidigt!! Berätta gärna hur de går sen!!
    enda symtomen jag hade var liteeee illamående + kissa oftare och ömma bröstvårtor 

❤️ Vad fin du är, tack för peppen 🙏🏻 Känns så hopplöst och deprimerande emellanåt bara men absolut, det är ju inte helt kört ännu.. 
    Absolut jag uppdaterar, tänker att jag låter det gå nu till 24-25.
  • Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-22 08:27:56 följande:

Tålamodet är inte där det bör vara. Haha 😩 
    Ville bara kolla med er ifall jag tänker rätt? Jag misstänkte ju att jag hade ägglossning den 11 Istället för 8. Om den nu skedde den 11, så bör väl även mensen skjutas upp typish 3 dagar, vilket innebär att den inte ens är sen ännu? 🧐 Eller tänker jag helt åt helsike? Jag har otroligt dålig kunskap om just detta 🤓 

Ps: Lite illamående, förkylning som pendlar ( jätte täppt i mest ena näsborren 😂 ) Ingen mens i sikte & ingen mensvärk ( än ialla fall ) . Jag hade lite igår & skrev till sambon att nu välkomnar vi mensen då eftersom jag kände det, men de försvann igen.. 🥺
  • Anonym (22)

Svar Sunrisen, det beror på hur långa cyklar du har.. jag har 29 dagars och hade också förskjuten ägglossning men tror ärligt du är gravid eller jag hoppas iallafall för just dehär med att mensen verkar vara försenad samt att inte känna att nån mens är på G, så om du nu är gravid så kan det vara att du testaför tidigt, bäst är att testa med morgonurin eller hålla dig i 4 timmar! Åhh jag håller tummar o tår för dig nu!! 🥰🥹

• Sunrisen
    Anonym (22) skrev 2025-04-23 08:28:23 följande:

Svar Sunrisen, det beror på hur långa cyklar du har.. jag har 29 dagars och hade också förskjuten ägglossning men tror ärligt du är gravid eller jag hoppas iallafall för just dehär med att mensen verkar vara försenad samt att inte känna att nån mens är på G, så om du nu är gravid så kan det vara att du testaför tidigt, bäst är att testa med morgonurin eller hålla dig i 4 timmar! Åhh jag håller tummar o tår för dig nu!! 🥰🥹

Anonym (22) skrev 2025-04-23 08:28:23 följande:

Ja det är sant.. jag brukar ha allt mellan 28-34 🥹 så lite oregelbunden om man ska se det så.. åå tack så mycket jag hoppas så innerligt!! ❤️ Ja jag hoppas att de kan vara för tidigt isåfall.. jag tog ett igår med morgonurin veckoindikator men det visade ju neg. Men har jag inte fått nån mens till fredag så tänker jag att jag testar på typ lördag morgon kanske🥹😍

• Sunrisen

Kom på att jag skrev häromdagen att jag kissade ofta, de har dock försvunnit nu.. däremot har jag en konstig känsla i nedre delen av magen, alltså inte som mensvärk men känns konstigt typ. 
    Kom hem från jobbet idag och sov mellan 14:30-18:30, brukar ta en vila idag men alltså jag kunde inte öppna ögonen idag nästan, så trött haha! Sen kan de bara vara tillfälligt också såklart. 

Tycker de är så konstigt för brukar känna mig uppblåst några dagar innan mens & ha ömma/tunga bröst ca 2v innan mens.. men de känns Inte ens lite ömma.. känns liksom som att jag inte har några symtom alls, som jag brukar ha innan? 😂 Kan ju variera från månad till månad.. men de är sällan jag inte känner något. Har försökt kolla på pappret också efter nån spottning men helt tomt.. 😶 
    iiiih!! Undra när de bör vara 100% säkert för ett gravtest? De är svårt o veta dock med tanke på att jag inte är 100 på när ÄL skedde 🥹 

• Sunrisen
    Sunrisen skrev 2025-04-23 21:44:53 följande:

Kom på att jag skrev häromdagen att jag kissade ofta, de har dock försvunnit nu.. däremot har jag en konstig känsla i nedre delen av magen, alltså inte som mensvärk men känns konstigt typ. 
    Kom hem från jobbet idag och sov mellan 14:30-18:30, brukar ta en vila idag men alltså jag kunde inte öppna ögonen idag nästan, så trött haha! Sen kan de bara vara tillfälligt också såklart. 

Tycker de är så konstigt för brukar känna mig uppblåst några dagar innan mens & ha ömma/tunga bröst ca 2v innan mens.. men de känns Inte ens lite ömma.. känns liksom som att jag inte har några symtom alls, som jag brukar ha innan? 😂 Kan ju variera från månad till månad.. men de är sällan jag inte känner något. Har försökt kolla på pappret också efter nån spottning men helt tomt.. 😶 
    iiiih!! Undra när de bör vara 100% säkert för ett gravtest? De är svårt o veta dock med tanke på att jag inte är 100 på när ÄL skedde 🥹 

Vill också tillägga att jag blivit lurad & trott att mensen kommit Idag ändå.. de har känts som något kommit i trosan men där är inget.. och är de flytningar så syns de knappt isf 😳 Kom även att tänka på att jag älskar!! Melon. Köpte en igår & skulle äta till frukosten imorse, inbillning eller ej men den var brutalt äcklig! 😷 
  • Anonym (22)

Sunrisen TA ett visa tidigt test 6 dagar innan så har du svar!!!  Så spännande !!

Svar på tråden När tog det sig för er?