• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • Anonym (5 år till levande barn)
    Sunrisen skrev 2025-03-24 06:10:45 följande:

Hej på er Igen!! ????. 

som ni vet, fick jag ju mens i lördagsmorse.. det skumma är att jag tycker jag har blött väldigt lite för att vara jag ( det är ingen nidblödning, då det klart är rött som mens ). Och nu ser det nästan ut som att det har avtagit? Alltså på dag 2, jag Brukar ha det i 5-6 dagar alltid.. 😅???? 
    har ni haft samma? Känns jäääätteskumt då det är en väldigt annorlunda mens jämfört med tidigare, men visst kanske den kommer igång igen under dagen. Men alltså vaaaa? ????

Det kan även vara ett litet blodkärl som brustit... Det finns ju även de som har "mens" genom större delen av graviditeten. 
  • Sunrisen
    Anonym (5 år till levande barn) skrev 2025-03-25 19:17:47 följande:
    Det kan även vara ett litet blodkärl som brustit... Det finns ju även de som har "mens" genom större delen av graviditeten. 

Ja det är sant! 

Dock kom den igång igen på kvällen samma dag jag skrev här, och är precis slut. Så tyvärr mens för min del, trots man fick lite hopp haha! 

• Sunrisen

Nu är det snart dags igen hörni! 🥰😃 
    Sitter och funderar över när jag bör börja med ÄL-testen ( den är beräknad den 8 men kommer oftast 1 dag tidigare eller så, än vad de står. När ska ni testa? :) 

• Sunrisen

Någon som fortfarande hänger kvar i tråden? ☺️ 
    Har inte fått positivt ÄL-test ännu men misstänker de kommer idag el imorgon, ( beräknad idag ) har 2 digitala kvar så hoppas de räcker ????. 

har iallafall blivit ? bättre ? på att ha sex , de kändes lite jobbigt eftersom de blir så mycket press att ? nu måste vi ligga ? hur gör ni andra för att inte känna så? Vi har ? myst ? varannan dag nu sedan 31/3 så de bör ju iallafall förbättra chanserna lite, förgående månader har vi i princip haft endast på ÄL-dag + kanske 1 dag innan, Detta är 5e försöket denna månaden & jag har absolut taggat ner & lugnat mig kring allt & tänker även att jag kommer inte testa förrän min mens är sen denna gång annars bygger man upp förhoppningarna som bara raseras sen. 🥹 

• Griiffin

Jag hittade denna tråden idag! jag har bim på påskafton, 19/4.

just nu är det såpass tidigt att jag känner inget mer än lite molande mensvärk lite då och då.

jag har en son som är 14 månader där det tog sig på första försöket. När jag plussade var jag på bim +2. Då hade jag tagit två tidiga tester som båda var negativa.

naiv som man är så har vi trott att det skulle gå lika snabbt denna gången. problemet nu är att jag inte verkar ägglossa, vi har försökt sedan januari utan att egentligen fått ett riktigt försök. Denna månaden tror jag det skedde en ägglossning men har ändå en dålig känsla😩

men hoppas kan man😍

• melissy

Hej igen hörni! Har haft det kanska kaosigt privat denna månad och inte alls hängt på FL. Vår boendesituation har förändrats plötsligt och därför måste vi såklart pausa bebisverkstad tills allt är stabilt igen. Hänger dock jättegärna och hejar på er andra denna månad! Nu håller vi alla tummar och tår<3 

• Anonym (22)

har inte heller fått positivt ägglossningstest och testerna Tog slut förrigår, men hade ÄL flytningar igår så antar att de va igår eller idag? Men nu är det bara att vänta..  har beräknad mens den 19/4 .. vet Inte men känns inte som att det blir något denna gång.. bara en känsla.

• Griiffin

Ja, jag hade också ägglossningsflytningar så jag hoppas verkligen jag ägglossa!

Igår började jag känna lite halsbränna och även idag. När jag var gravid med lilleman var det första tecknet jag fick som gravid. vet inte om jag inbillar mig nu bara för man så gärna vill dock😩

jag har oxå bim 19/4, hoppas vi plussar då! 

• Sunrisen
    Griiffin skrev 2025-04-08 13:44:41 följande:

Jag hittade denna tråden idag! jag har bim på påskafton, 19/4.

just nu är det såpass tidigt att jag känner inget mer än lite molande mensvärk lite då och då.

jag har en son som är 14 månader där det tog sig på första försöket. När jag plussade var jag på bim +2. Då hade jag tagit två tidiga tester som båda var negativa.

naiv som man är så har vi trott att det skulle gå lika snabbt denna gången. problemet nu är att jag inte verkar ägglossa, vi har försökt sedan januari utan att egentligen fått ett riktigt försök. Denna månaden tror jag det skedde en ägglossning men har ändå en dålig känsla😩

men hoppas kan man😍

Vad roligt att du hittade hit! ☺️ 
    Åh, så mysigt och vilken tur du hade som tog de på första försöket. Men jag förstår ändå att man kanske intalar sig att de går snabbt denna gången, helt galet hur de kan skilja sig egentligen ???? Jag håller tummarna för att du får ett + denna månaden ❤️
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-04-09 18:11:49 följande:

Hej igen hörni! Har haft det kanska kaosigt privat denna månad och inte alls hängt på FL. Vår boendesituation har förändrats plötsligt och därför måste vi såklart pausa bebisverkstad tills allt är stabilt igen. Hänger dock jättegärna och hejar på er andra denna månad! Nu håller vi alla tummar och tår<3 

Heej! Så tråkigt att höra, men förstår såklart 🥹. 

Tack snälla du 🥰 Mina ägglossningstest tog slut igår så jag hann aldrig att få något positivt svar. Dock har jag haft rikligt med flytningar i förgår & igår & igår tog jag även de sista Äl-testet och där var strecken starkare ( digitalt test ) än 2 dagar innan dess så jag skulle nästan tippa på att det är idag, då jag även känner av som en molande nästan mensvärk nere i magen, hoppas och håller tummen. Tror dock inte de lär bli något ändå, jag skrev ju i början av tråden att vi blivit bättre på att ? mysa ? och gjort varannan dag, men sen kom livet och allt annat emellan igen så nu är vi på 5e dagen utan något igen.. :( Får väl försöka få tiden till det idag och hoppas.. 🙏🏻 

Svar på tråden När tog det sig för er?