• Sunrisen

När tog det sig för er?

Hej på er! 

Vi längtar och planerar efter barn, och är på försök nummer 4 denna månaden.. 
    Jag hade ägglossning 9/3. Och vi ? myste ? den 6,9,10 mars. 
    BIM är om 1v alltså 23/3. 

Hur stor chans tror ni att det är för mig att de tog sig? Jag vet att de är för tidigt att känna symptom nu, men iför går tyckte jag att jag kände lite molvärk på vä sida. Och igårkväll fick jag en flytning, alltså det var verkligen som det bara rann ut och sa plask typ haha.. och efter att jag läst lite här i trådarna om flytningar så kände jag imorse och det var lite vitt. 
    Oftast är jag liksom helt torr mellan ÄL-Mens, men jag vet att det Kan vara olika.
    Hur var det för er? 

• Svar på tråden När tog det sig för er?
  • melissy

Verkligen!💞 Får man fråga hur gamla ni är? Jag tror jag är av de yngsta... jag är 21 och försöker nu få ett syskon till min snart 3-åring{#emotions_dlg.flower}

• Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-20 14:55:31 följande:

Verkligen!💞 Får man fråga hur gamla ni är? Jag tror jag är av de yngsta... jag är 21 och försöker nu få ett syskon till min snart 3-åring{#emotions_dlg.flower}

Ja det var ungt hehe! 🥰 
    Jag fyller 25 snart, och detta är första gången i livet jag försöker mig på att skaffa barn. Har haft en dröm att vara en ung mamma ( precis som du ) tyvärr levde jag i ett misär-förhållande mellan 16-21 års-åldern Där han inte ville ha barn med just mig.

Och sambon jag har idag kände sig inte redo på ett tag men nu är han äntligen efter våra 3 år ihop, därav har det tyvärr dröjt men ja.. jag är lycklig om jag ens lyckas bli gravid känner jag. 💞 
    Känner mig på något vis så otroligt känslosam och ledsen idag, antar pga att testet visade neg. 😣

• Anonym (22)

BIM 22/3 -
    Jag är 21 och har en bebis på 5månader och vi vill redan skaffa en till, min första bebis var oplanerad men välkommen såklart!! Mellan mig och mitt syskon skiljer det 12 månader på pricken och det var helt underbart att växa upp med ett syskon tätt i ålder. Önskar att min bebis får uppleva detsamma såklart 🥰🥹

• melissy
    Sunrisen skrev 2025-03-20 15:16:44 följande:

Ja det var ungt hehe! 🥰 
    Jag fyller 25 snart, och detta är första gången i livet jag försöker mig på att skaffa barn. Har haft en dröm att vara en ung mamma ( precis som du ) tyvärr levde jag i ett misär-förhållande mellan 16-21 års-åldern Där han inte ville ha barn med just mig.

Och sambon jag har idag kände sig inte redo på ett tag men nu är han äntligen efter våra 3 år ihop, därav har det tyvärr dröjt men ja.. jag är lycklig om jag ens lyckas bli gravid känner jag. 💞 
    Känner mig på något vis så otroligt känslosam och ledsen idag, antar pga att testet visade neg. 😣

Så tufft att du levt i ett sånt förhållande:(... men i slutet av dagen är det såklart viktigast att man får barn med rätt person snarare än när och det kan du ju vara trygg med att du hittat! Idag är det ju vanligt att man får barn rätt sent så 25 är verkligen ingen ålder tycker jag. Trots att allt funkat väldigt bra för oss trots ung ålder skulle jag inte rekommendera att någon planerar barn så ung som jag var (jag blev gravid trots ppiller). Det underlättar om man är färdig med skola och allt sånt innan så tycker 25 är ett perfekt läge! 

Men förstår verkligen att det känns tungtHjärta Det enda man kan göra är att försöka igen. Har läst också att det brukar ta i snitt 8 månader så hoppet lever ju verkligen kvar om det inte tar sig första gången:)
  • melissy
    Anonym (22) skrev 2025-03-20 16:16:47 följande:

BIM 22/3 -
    Jag är 21 och har en bebis på 5månader och vi vill redan skaffa en till, min första bebis var oplanerad men välkommen såklart!! Mellan mig och mitt syskon skiljer det 12 månader på pricken och det var helt underbart att växa upp med ett syskon tätt i ålder. Önskar att min bebis får uppleva detsamma såklart 🥰🥹

Så roligt att vi är lika gamla! Det är inte så lätt att hitta faktiskt. Mellan mig och min lillasyster skiljer knappt 14 månader så känner precis likadant kring att ha barnen tätt{#emotions_dlg.flower} Kommer ju skilja ett par år mellan dem ändå men känns rätt lagom, nu är vi på en plats i livet där det känns rätt att skaffa ett syskon också. Men hade gärna haft de ännu tätare egentligen...Tungan ute
  • Sunrisen
    melissy skrev 2025-03-20 16:34:13 följande:
    Så tufft att du levt i ett sånt förhållande:(... men i slutet av dagen är det såklart viktigast att man får barn med rätt person snarare än när och det kan du ju vara trygg med att du hittat! Idag är det ju vanligt att man får barn rätt sent så 25 är verkligen ingen ålder tycker jag. Trots att allt funkat väldigt bra för oss trots ung ålder skulle jag inte rekommendera att någon planerar barn så ung som jag var (jag blev gravid trots ppiller). Det underlättar om man är färdig med skola och allt sånt innan så tycker 25 är ett perfekt läge! 

Men förstår verkligen att det känns tungtHjärta Det enda man kan göra är att försöka igen. Har läst också att det brukar ta i snitt 8 månader så hoppet lever ju verkligen kvar om det inte tar sig första gången:)
    ❤️ Ja precis, helt klart! Nu är jag såklart glad över att det inte blev något med den förra. Detta känns helt klart rätt, och jag ser så mycket fram emot att bli mamma 🥹. 
    Nej men precis, har läst att man blir äldre & äldre när man väljer att skaffa barn idag faktiskt, så håller med egentligen. Jämför mig nog med mina syskon också, de var 4-barns mamma vid 22.. såklart ska man inte jämföra men det blir lätt så. 
    Ja men exakt, 25+ känns inte så dumt ändå! Jag satte ett annat mål Innan, att jag skulle vara gravid innan jag fyllt 25 , men Det är ju inte alltid så lätt att leva upp till haha. Jag blir 25 i aug, så vi kan ju hoppas ;) 

Ja, det kan ta upp till 1 år läste jag.. men att typ oddsen Höjs %-mässigt ju fler månader det går, om du förstår hur jag menar. 
    Vi började försöka i dec - 24, så vi är på 4e månaden nu. Men förhoppningsvis kommer det snart för oss allihopa! ❤️ 

Ni andra - har ni barn sedan innan eller blir ni mamma för första gången, när det väl blir ett +? 🥰
  • F37L
    Sunrisen skrev 2025-03-20 09:30:02 följande:

Ja, nej det förstås. Åh jaha, får jag fråga hur gammal ditt barn är ? Kan tänka mig den känslan. 

Önskar jag också kunde hålla mig till BIM, 
    Testade nu med en testa tidigt stav från babyplan. 
    Tyvärr visade den ganska starkt negativt.. känner mig otroligt deppig även om jag vet att inget är kört förrän mensen kommer. Men har jag rätt magkänsla så kommer den & säger surprise inom snara dagar. 😔

Hon är 3.år, och jag är 37 så börjar bli dags 😅😊

Ska nog ta ett testa tidigt idag ändå. Pga nyfiken 😅
  • Sunrisen
    F37L skrev 2025-03-20 19:21:55 följande:
    Hon är 3.år, och jag är 37 så börjar bli dags 😅😊

Ska nog ta ett testa tidigt idag ändå. Pga nyfiken 😅
    Förstår 😊
    men vad Spännande! uppdatera gärna resultat 🥰
  • F37L
    Sunrisen skrev 2025-03-20 19:28:18 följande:
    Förstår 😊
    men vad Spännande! uppdatera gärna resultat 🥰
    Det var supernegativt 😅
  • melissy

Nyfikenheten tog över även för mig nyss och fick negativt. Känns inte jättekul men men. Får väl vänta ett par dagar och se om mensen kommer, annars blir det ett nytt test:)

Svar på tråden När tog det sig för er?