• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Längtan efter nr 3)

Håller tummarna! När ska du ta ett test?

Tjej90sve skrev 2025-05-22 22:47:58 följande:

Har läst hela tråden och spännande att följa allas resorGladHade beräknad mens idag, andra mensen efter p-piller. Inte fått mensen idag  men vet dock inte ännu min exakta menscykel. Dock har jag haft både hugg i livmodern för nån dag sen och även lite molvärk igår. Idag tycker både jag och sambon att mina vårtgårdar blivit större.

Tror det är låg chans att vara gravid när ägglossningstestet syntes så pass svagt denna månad om än den peak upp en dag. 

Men hoppas kan man alltid 😇 är försök 1 för oss och jag har 2 barn sen tidigare, så deyta barn bli en riktig sladdis.

• Tjej90sve
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-22 22:49:26 följande:

Håller tummarna! När ska du ta ett test?

Var sugen att ta ett i morse men min sambo hade slarvat bort att beställa från Apotea 🙂 så tänkte köpa ett tidigt test idag på apoteket och testa imorgon bitti 😄 Då är det 3 dagar över beräknad mens. Tror hela tiden mens ska komma när jag torkar mig men inget sånt ännu 😄

Är 35 år och har lite övervikt så är inte så hoppfull det ska gå på första försöket. Kan ju alltid hoppas lite iaf! Är min sambos första barn så känns extra spännade

Så spännande!
    om du gått över BIM kan du ju köpa vilket test som helst. håller tummarna för ett plus imorgon 

Tjej90sve skrev 2025-05-23 08:13:31 följande:
    Var sugen att ta ett i morse men min sambo hade slarvat bort att beställa från Apotea 🙂 så tänkte köpa ett tidigt test idag på apoteket och testa imorgon bitti 😄 Då är det 3 dagar över beräknad mens. Tror hela tiden mens ska komma när jag torkar mig men inget sånt ännu 😄

Är 35 år och har lite övervikt så är inte så hoppfull det ska gå på första försöket. Kan ju alltid hoppas lite iaf! Är min sambos första barn så känns extra spännade
  • Anonym (Lily96)
    Åh känner med er som fått negativt test och/eller mens de senaste dagarna. Den känslan suger verkligen. Håller tummarna att juni levererar istället💕

Spännande och roligt att se andras test!🤓 Väntar ivrigt och hoppas på positivt för er😍
  • Syren93

Här var det negativt i morse och lite tilltagande blödningen, så antar att det är mensen.. 31 dagar cykel med 6 dagars spottings, känns inte helt rätt.. 

Har försökt komma i kontakt med någon gynekolog, men dom i min närhet (45min) tar ej emot nya patienter. Och inom regionen får man ju ingen hjälp 😑 börjar kännas lite hopplöst. Ska kanske ringa min barnmorska på måndag och se vad som säger..

Samma här barnmorskemottagningen har inga läkare så dit man man inte komma utan man får gå till vårdcentralen. vad ska dom göra lixom. Verkar vara väldigt svårt att få hjälp med gynekologi om det inte är privat 

Syren93 skrev 2025-05-23 10:24:31 följande:

Här var det negativt i morse och lite tilltagande blödningen, så antar att det är mensen.. 31 dagar cykel med 6 dagars spottings, känns inte helt rätt.. 

Har försökt komma i kontakt med någon gynekolog, men dom i min närhet (45min) tar ej emot nya patienter. Och inom regionen får man ju ingen hjälp 😑 börjar kännas lite hopplöst. Ska kanske ringa min barnmorska på måndag och se vad som säger..

• Tjej90sve
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-23 09:13:36 följande:

Så spännande!
    om du gått över BIM kan du ju köpa vilket test som helst. håller tummarna för ett plus imorgon 

Jo men om jag räknar från när jag hade stegring på ÄL så är det bara 10 dagar sen. Så tänker att det är på gränsen då man kan ha sin ägglossning inom 1-2 dygn där efter.

Jag kände dock precis ett hugg i högra äggstocken som jag kan ha innan mensen kommer. Så imorgon bitti får vi svaret, vill ha morgonurin så HCG är så starkt som möjligt 🙂

Hoppas ni andra nästa cykel får ett positivt grav.test. Man inbillar ju sig många symtom. När jag hade ägglossning denna månad (vad jag tror) så fick jag jätte känslig/ömma bröstvårtor och sambon fick knappt ta i dem. Annars brukar jag inte känna så mkt om han drar i dem 🤣
  • Syren93
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-23 11:36:29 följande:

Samma här barnmorskemottagningen har inga läkare så dit man man inte komma utan man får gå till vårdcentralen. vad ska dom göra lixom. Verkar vara väldigt svårt att få hjälp med gynekologi om det inte är privat 

Ja och jag hittar inte ens en privat som vill hjälpa mig? Skrev till en som sa att då måste jag göra en hel utredning eftersom jag har barn önskan. Att bara komma på undersökning med ulj var uteslutet tydligen? 🙂??️
  • gilmoregirl99

Hej, hoppar in och frågar här också!
    min mens är sen med 3 dagar hittills, och den brukar aldrig vara sen, snarare nån dag tidig. Jag har haft molande värk och haft en annorlunda känsla denna månad. Har testade tidigare och fått negativt. Testade nyss med ett tidigt test, hade inte väntat tre timmar sen senaste gången jag kissade. Väntade nån minut på testet innan jag gav upp hoppet och antog negativt. 20 minuter senare går jag tillbaka och ser detta. Vet att man inte ska lita på tester som gått över tiden men om det är avdunstningslinje så ska den väl inte ha färg och jag tycker denna har färg. Vet inte vad jag ska tro eller ens våga hoppas. Vad tror ni?
  • Anonym (Är inte säker)
    nov91 skrev 2025-05-22 13:07:44 följande:
    Tack alla som svarat på mitt inlägg, Saltakatten med flera ❤️ har lugnat mig lite & försöker verkligen inte vara orolig även om de är lättare sagt än gjort. 😢 vill så gärna att detta går vägen nu, kommer bli så nedslagen om det blir missfall igen. tog nya test i morse och rfsu såg aningen mörkare ut men kommer fortsätta testa för att inte bli lika oförberedd som förra gången 

Men för att svara dig Är inte säker: mina graviditets symptom förra gången försvann typ helt ca 1 - 2 dagar innan jag började blöda. Minns att jag till och med googlade på om det var normalt eller inte. ☺️ beklagar ditt missfall! ❤️ jag antar att du fortfarande har symptom pga att du fortfarande har HCG kvar. jag tror mitt HCG gick ur kroppen väldigt fort så det är väl därför jag slutade känna symptomen. Nu känner jag inga symptom alls, enbart att jag tycker tuttarna känns lite fylligare 😂 
    Jag har mina symptom kvar, de ökar hela tiden också tycker jag. 🤔 Brösten ömmar som bara den, de är fortfarande större än normalt - vilket absolut inte gör något... 😁 Idag har jag mått illa, som jag gjorde för fyra veckor sedan när jag plötsligt blev åksjuk av att åka bil. Det har jag inte blivit sedan jag var liten.. 😅
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-22 14:12:54 följande:
    Jag tror att man kan räkna det som mens, men det kan ju ta ett tag för kroppen att bli normal igen❤️
    Okej, men då räknar jag blödningen som en menstruation så får vi se framöver hur det går med allt. 🙂 Min kropp har alltid varit som en klocka, så jag hoppas den kommer vara det även nu.
Svar på tråden BIM Maj 2025