• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Anonym (Saltakatten)
    Syren93 skrev 2025-05-22 07:57:00 följande:

BIM idag (cykeldag 30). Har haft rosa flytningar, stimma blod i 6 dagar. Har testat i tre dagar (negativt). Idag tog jag ett test där man kan aaaaana en skugga? Spök? Oklart om rosa. Denna bild är tagen efter ca 1,5 h... 
    Känns ju dock som att det borde va betydligt starkare på BIM om det skulle va någonting.. 
    Tankar?

Jag ser och tycker det är rosa 😍

Kanske små implantationsblödningar du haft/har då embryot verkligen försöker boa in sig i livmodern, då kan man få små blödningar. Jag har haft så förut kring BIM och då varit gravid. Både gått jättebra och fått bebis men har också gått dåligt en gång och fått kemisk graviditet som dom brukar kalla det.

Håller tummarna att det avtar och att testet blir starkare 🙏🏻

• Anonym (Längtan efter nr 3)

Vill bara flika in att vissa inte får positivt på
    BIM, kan ÄL varit sen eller du har oregelbunden bim?

håller tummarna för ett tydligare resultat imorgon. Jag hade testat imorgon med ett tidigt cb digital om jag vore dig. Då får ju troligtvis rätt svar tydligt med text 🌸

BIM idag (cykeldag 30). Har haft rosa flytningar, stimma blod i 6 dagar. Har testat i tre dagar (negativt). Idag tog jag ett test där man kan aaaaana en skugga? Spök? Oklart om rosa. Denna bild är tagen efter ca 1,5 h... 
    Känns ju dock som att det borde va betydligt starkare på BIM om det skulle va någonting.. 
    Tankar?

• Anonym (Ardna)

Tankar?

Svårt att se på bilden, men om du fått minsta lilla på rfsu vanliga test så kommer ett testa tidigt eller digitaly ge plus 🤞🙏
  • Syren93
    Anonym (Saltakatten) skrev 2025-05-22 08:36:53 följande:

Jag ser och tycker det är rosa 😍

Kanske små implantationsblödningar du haft/har då embryot verkligen försöker boa in sig i livmodern, då kan man få små blödningar. Jag har haft så förut kring BIM och då varit gravid. Både gått jättebra och fått bebis men har också gått dåligt en gång och fått kemisk graviditet som dom brukar kalla det.

Håller tummarna att det avtar och att testet blir starkare 🙏🏻

Tack! Får ett visst hopp 🥰
    Jag har haft liknande tre gånger redan i år, och alla dom slutade i tidiga missfall, så är tyvärr inte så hoppfull! Men, ska köpa ett nytt test och prova i morgon!
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Hoppaspånr1) skrev 2025-05-20 15:50:45 följande:
    Förstår verkligen! Låt dig själv känna alla känslor, det finns inget som är fel att känna. Och det är helt normalt att ha blandade känslor❤️
    Tack, ja det är väl så.. känslorna får komma oavsett vad det är för typ av känslor.

Jag funderar mest på hur jag ska tänka nu, ska jag räkna denna blödning (som äntligen är över!) som en mens eller ska man vänta till nästa blödning som då är en "riktig" mens? 🤔
  • Anonym (Är inte säker)
    nov91 skrev 2025-05-21 20:25:29 följande:

Tjejer, jag behöver hjälp! blir säkert ett längre inlägg men hoppas någon orkar läsa!! ❤️ 

jag fick ett missfall förra månaden, i v 4+4 . jag blödde i fem dagar, grät hela tiden. All kärlek till alla som upplevt någon gång ❤️ 

ingen HCG bör vara kvar då jag tog 3 tidiga graviditetstest när jag började blöda som visade ?inte gravid?. jag kände en hel del symptom förra gången, trötthet, hög temperatur & jätte känsliga nipples 

jag tog ägglossningstester efter blödningen & fick en fast smiley den 8/5. sambon och jag fick till det under den tiden. Efter det har jag känt NOLL symptom på graviditet så jag har vart så säker på att mensen kommer snart, har BIM på fredag så är BIM-2 nu. för en liten stund sen när jag skulle på toa så fick jag för mig att testa för skojs skull, fråga mig inte varför haha. Men till min största förvåning. VADÅ POSITIVT??? Tog ett CB tidig 10ml/u och en rfsu 25 ml/u. 

Tog även ett ägglossningstest (lila) bara för att 😂 och den gav lika starkt som ägglossning 

MEN: är det rimligt att det är sån skillnad på stickan och CB?? strecket på stickan är så svag & jag har så dåliga känslor från förra månaden med missfallet och dessa stickor 😢 Tror ni att det är ?normalt? att det är sådan skillnad på testerna på BIM -2?

Jag vet att jag skall vara överlycklig (vilket jag är) men är bara så skeptisk just nu & livrädd för ett till missfall 😢 borde Jag lugna mig? jag kanske är onödigt orolig nu känner jag när jag skriver detta. Vill verkligen inte uppleva ett missfall igen och den svaga rfsu skrämmer mig lite ❤️❤️

kvaliten på bilderna blir säkert kassa men ni kanske kan förstå vad jag menar med skillnaden ändå? 

tacksam om någon orkar läsa & svara, har följt tråden i bakgrunden & tycker tråden Är så fin ❤️ har vart inne och läst varje dag! 

förlåt för långt inlägg men ni är dom bästa att fråga 😂❤️

Jag fick ett missfall förra veckan och slutade äntligen blöda igår. Gynakuten tog graviditetstest på mig som var svagt positivt, precis som det jag tog hemma innan jag åkte in till akuten men man såg inget foster. Hcg-provet var på 31, jag ska ta ett nytt graviditetstest om 1,5 vecka.

Men hela tiden har jag haft graviditetssymtom som hängt kvar och har det fortfarande, hade du också det? För det du skriver om att du hade en hel del symtom tolkar jag som att du hade under tiden du var gravid innan missfallet, eller jag kanske tolkar fel? 😅
  • xnfsm

Någon som varit med om att plussa svagt och sedan kommer mensen ändå? Min mens kom en dag tidigt och jag hade sett svaga spökstreck på 3 test? nytt försök nästa månad för oss då😕

• Anonym (Saltakatten)
    xnfsm skrev 2025-05-22 11:30:02 följande:

Någon som varit med om att plussa svagt och sedan kommer mensen ändå? Min mens kom en dag tidigt och jag hade sett svaga spökstreck på 3 test? nytt försök nästa månad för oss då😕

Hänt mig, kemisk graviditet brukar man säga. Det är nackdelen med att testa tidigt, man får svaga streck men så stöter kroppen ändå ut embryot och det blir ju som ett supertidigt missfall. Hade man inte testat hade man ju aldrig vetat om det och trott att man fått mens som vanligt. Man tror att så mkt som varannan graviditet slutar så, men kvinnan vet ju oftast inte om det. 

Så trist men ge inte upp. 🌸

• nov91
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-22 10:07:14 följande:
    Jag fick ett missfall förra veckan och slutade äntligen blöda igår. Gynakuten tog graviditetstest på mig som var svagt positivt, precis som det jag tog hemma innan jag åkte in till akuten men man såg inget foster. Hcg-provet var på 31, jag ska ta ett nytt graviditetstest om 1,5 vecka.

Men hela tiden har jag haft graviditetssymtom som hängt kvar och har det fortfarande, hade du också det? För det du skriver om att du hade en hel del symtom tolkar jag som att du hade under tiden du var gravid innan missfallet, eller jag kanske tolkar fel? 😅
    Tack alla som svarat på mitt inlägg, Saltakatten med flera ❤️ har lugnat mig lite & försöker verkligen inte vara orolig även om de är lättare sagt än gjort. 😢 vill så gärna att detta går vägen nu, kommer bli så nedslagen om det blir missfall igen. tog nya test i morse och rfsu såg aningen mörkare ut men kommer fortsätta testa för att inte bli lika oförberedd som förra gången 

Men för att svara dig Är inte säker: mina graviditets symptom förra gången försvann typ helt ca 1 - 2 dagar innan jag började blöda. Minns att jag till och med googlade på om det var normalt eller inte. ☺️ beklagar ditt missfall! ❤️ jag antar att du fortfarande har symptom pga att du fortfarande har HCG kvar. jag tror mitt HCG gick ur kroppen väldigt fort så det är väl därför jag slutade känna symptomen. Nu känner jag inga symptom alls, enbart att jag tycker tuttarna känns lite fylligare 😂 
  • Anonym (Hoppaspånr1)
    Anonym (Är inte säker) skrev 2025-05-22 09:51:40 följande:
    Tack, ja det är väl så.. känslorna får komma oavsett vad det är för typ av känslor.

Jag funderar mest på hur jag ska tänka nu, ska jag räkna denna blödning (som äntligen är över!) som en mens eller ska man vänta till nästa blödning som då är en "riktig" mens? 🤔
    Jag tror att man kan räkna det som mens, men det kan ju ta ett tag för kroppen att bli normal igen❤️
Svar på tråden BIM Maj 2025