• Anonym (Ardna)

BIM Maj 2025

Hej, jag börjar sakna en tråd att tagga försök för BIM i maj. 
    Skriv gärna in er i BIM listan och om ni vill lite bakgrund. Nu hoppas vi att maj ger ett plusregn ➕☔️ 🤗🙏

• Svar på tråden BIM Maj 2025
  • Bunny s

Svagt positivt ikväll, på bim-4 eller 5. Nu är det spännande!
  • Lovve123
    Anonym (B) skrev 2025-05-26 21:16:42 följande:
    tack! Jag vågar knappt tro att det är två streck. 
    Vad spännande och roligt med samma BIM. Jag väntar med spänning tills imorgon 😊 håller alla tummar för dig 🌸
    Testade nu. Det var negativt men grattis till dig!!
  • Bunny s
    Anonym (B) skrev 2025-05-26 19:49:58 följande:

Har följt tråden lite i skuggan eftersom jag inte vågat hoppas eller tro något 🙈 . Gick av p-piller i april och fick en första blödning i början på maj. 
    Tiden efter sista ppillret höll jag på att bli tokig. Förde dagbok över alla symtom och var tvärsäker på att jag var gravid, men icke. Mensen kom efter 20 dagar, snopet eftersom den dessutom var en vecka för tidig enligt min ?vanliga? cykel dvs när jag använt preventivmedel. 

Den här cykeln har jag knappt känt någonting. Har antecknat att jag haft kraftiga stick och hugg i livmodern runt den 20e och beräknat min mens till den 30e. Köpte ett test på apoteket idag efter jobbet och kunde givetvis inte hålla mig till i morgon bitti? Vad tror ni om detta??? 

Hej! Vad roligt. Grattis! Till dig och till mig. Plussade igår. Jag har också bim 30 eller 31 maj 😍 så jag plussade på bim-4/5. Slutade med ppiller första maj och fick positivt äl-test dag 15. Hade sex endast en gång och då på äl-dagen alternativt före. Hade äl-värk hela den kvällen men de kan bero på att man ska ha äl, har det eller haft så det är lite klurigt att veta. Men gravid blev jag! Tog ett till imorse som såg likadant ut. 
    Har du haft några symtom mer än hugget? 
  • Bunny s
    Tjej90sve skrev 2025-05-25 14:50:45 följande:

Jag hade en höjning på ett
    äl-test 12/5 men tror inte det var nog högt. Enligt Premom låg de testet på 0.41. men alla andra dagar har det knappt synts ett streck. Därför det kändes som att jag kanske hade ÄL då. Men antar inte min ÄL kommit igång som den ska ännu. Har själv trott jag haft PCOS förut men har ändå luckats bli gravid ganska snabbt. Även blivit gravid en gång vid ett samlag för 5 år sen och gjorde abort då pga att jag ej hade någon relation med han.

Tror säkert att p-piller spökar våra cyklar just nu och vi får hoppas det kommer igång. Jag har aldrig använt ÄL test förut, gjorde detta för att jag så gärna vill ha en tjej å ha sex lite just innan dem mest fertila dagarna så att dem överlande spermierna tills dess är bara tjejer som är kvar. men vet inte om det funkar och pratade med sambon igår att allt skapar mest stress kring det här med ÄL-test. Så vi har tänkt bara låta allt bero och ha sex när vi vill i några månader å bara testa grav-test :). Händer inget på ett halvår så ska vi söka vård för att kolla upp min ägglossning isf.

Jag har också 2 söner. Men är kluven i vad jag önskar. Det känns spännande om det vore en tjej men jag tänker mycket tillbaka på när killarna var små och har sparat precis allt så det vore väldigt roligt med en kille till. 

Kan vara klokt att bara avvakta med testerna och ligga på 😊
    Jag märker när min äl är på G för då ändras flytningarna och när jag ska ha/har/har haft ägglossning så har jag en molande värk I svanken en halv dag ca. 
    Håll utkik efter såna tecken istället. 

Vad härligt att blivit gravid snabbt förut trots misstankar om pco:s. Nu när vi är lite äldre du och jag så är det vanligt att äl och mens kan komma igång abäv sig självt. Tacksamt! 
  • Bunny s
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-25 16:12:03 följande:

yngsta är 12 😊 jag har velat ha ett till länge men nu när kompisarna börjar få barn så kände jag ännu starkare längtan.

jag fick fast smiley på CB advance på fredagen så ÄL var troligtvis förra lördagen om ägglossning skedde. Inte haft mens sedan första barnet föddes så det är länge sedan. Men utgår från 14 dagar. ska testa imorgon igen.

samma här! negativt här också men vet att jag kommer testa imorgon med. Och hoppas ju på ett pluss så innerligt. vi får uppdatera varandra imorgon har också testa tidigt

Spännande med sladdisförsök 😍 jag är så redo nu känner jag. 

Har du testat igen? 
    Jag var på bim -4 eller bim-5 igår kväll och tog ett testa tidigt på kvällen och fick positivt 🥹 samma imorse. Kan knappt tro det. 
    Snart 38 år och första försöket. Äl kommer dag 15 eller 16 efter p-pillerstopp.. och jag som brukar behöva tabletter för det här 🥹
    Men tyvärr är ju missfallsrisken ganska hög i min ålder så jag har det i bakhuvudet. 
    Har haft molande värk svagt och lite tydligare fram och tillbaka sen äl+1 eller 2. Igår och idag är det supertydligt och smått obehagligt men ja tack, jag vill ändå gärna känna av att det här är på riktigt 😃
    Men jag hhärja därför anat något men inte vågat tro. Blödde efter sex på äl +4/5 också vilket fick mig att fundera. 
    Känner du något? 
    Håller tummarna för dig med!!
  • Anonym (Är inte säker)
    Anonym (Längtan efter nr 3) skrev 2025-05-26 08:45:17 följande:

ägglossningstest. Man skannar in stickorna i en app som räknar ut hur högt utslag äl testet ger. Jag är också helt ny på detta började med dem i april när jag slutade med preventivmedel. 

Aha okej, herregud vad grejer det finns för att bli gravid.. känns som att jag varit i ide sedan min yngsta föddes 2014... 😁
    Anonym (B) skrev 2025-05-26 19:49:58 följande:

Har följt tråden lite i skuggan eftersom jag inte vågat hoppas eller tro något 🙈 . Gick av p-piller i april och fick en första blödning i början på maj. 
    Tiden efter sista ppillret höll jag på att bli tokig. Förde dagbok över alla symtom och var tvärsäker på att jag var gravid, men icke. Mensen kom efter 20 dagar, snopet eftersom den dessutom var en vecka för tidig enligt min ?vanliga? cykel dvs när jag använt preventivmedel. 

Den här cykeln har jag knappt känt någonting. Har antecknat att jag haft kraftiga stick och hugg i livmodern runt den 20e och beräknat min mens till den 30e. Köpte ett test på apoteket idag efter jobbet och kunde givetvis inte hålla mig till i morgon bitti? Vad tror ni om detta??? 

Grattis!!

• Anonym (B)
    Lovve123 skrev 2025-05-27 07:14:41 följande:
    Testade nu. Det var negativt men grattis till dig!!
    Jag beklagar 🌸 men hoppet behöver vara ute förrän mensen kommer tänker jag. 
    Tack snälla. 
  • mothertotwo

Mina blodprov var bra så inget avvikande. Men har tydligen pcos, vilket gör att det är svårare att bli med barn. Men fick inget som ska behandla. Nu är mensen över tid igen med fem dagar, men den dyker väl upp så fort ägglossning inträffat. Kanske får börja ha sex varje dag om något ska hända. 

• Anonym (B)
    Bunny s skrev 2025-05-27 09:52:11 följande:
    Hej! Vad roligt. Grattis! Till dig och till mig. Plussade igår. Jag har också bim 30 eller 31 maj 😍 så jag plussade på bim-4/5. Slutade med ppiller första maj och fick positivt äl-test dag 15. Hade sex endast en gång och då på äl-dagen alternativt före. Hade äl-värk hela den kvällen men de kan bero på att man ska ha äl, har det eller haft så det är lite klurigt att veta. Men gravid blev jag! Tog ett till imorse som såg likadant ut. 
    Har du haft några symtom mer än hugget? 

Nämen!😍 stort grattis, vad kul!! Vilken snygg tajming ni fick till där, jag har inte använt några såna tester utan vi har legat i ordentligt, om man säger så 🙈.. Jag tänkte också köpa ett till test, kan inte riktigt tro på att det är sant. 
    Nja den här månaden har jag känt väldigt lite faktiskt, det som skiljt sig åt mot tidigare är att jag vaknat upp haft lite halsbränna. Har alltid tänkt på det som något som kommer sista veckorna i graviditeten, men det kan tydligen förekomma tidigt också. 

Hur mår du?😇

• Zelda21

Kämpat med graviditet 1,5 år! 
    beräknad mens på fredag alltså bim -2 idag. 
    har läst en hel del om att ÄL test kan bli positiva vid graviditet, vilket är omdiskuterat i många forum här. Haft en hel del symtom senaste dagarna Som molvärk, ryggvärk, men som är typiska menssymtom för mig också. tog ett ÄL test imorse för jag hade såna hemma, till min förvåning var det positivt?: blev förvirrad och stressad. hittade ett gravtest med veckoindikator också. 

till min stora lycka och förvåning var det positivt och visade grav 2-3.

har ni varit med om positiva ÄL test vid graviditet? 

Svar på tråden BIM Maj 2025